Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Oprava Orlovského mosta viazne

Minulý rok v septembri plánoval kraj rekonštrukciu cesty druhej triedy cez Považskú Bystricu. Opraviť majú v rámci nej aj Orlovský most. Nestalo sa.

Orlovský most. Orlovský most. (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. O komplexnejšej oprave mosta cez Váh sa hovorí už takmer desať rokov. Jeho správcom je Trenčiansky samosprávny kraj. V máji minulý rok informoval, že ho budú opravovať v rámci prvej etapy rekonštrukcie cesty druhej triedy, ktorá je spojnicou medzi Považskou Bystricou a Rajcom. Kraj bol úspešným žiadateľom o eurofondy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

So začiatkom prác počítali už v septembri. Termín nedodržali. Vodiči volajú po rýchlej oprave mosta, ale aj cesty druhej triedy.

Prečítajte si tiež: Trenčiansky samosprávny kraj žiada vládu o vytvorenie fondu rozvoja cestnej infraštruktúry Čítajte 

Autá sa vyhýbajú, ako sa dá

Cesta druhej triedy, hlavne na moste cez Váh, je v zlom stave. Vodiči sa sťažujú. „Kopec výtlkov. Naozaj to nie dobré,“ povedal Štefan Behro. Oprava je vraj už nevyhnutná, lebo je ohrozená bezpečnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Posťažoval sa aj na hlavnú križovatku pred poštou, kde sa križuje cesta v správe kraja s cestou prvej triedy. „Asfalt je tu vyjazdený, samý hrboľ. Ráno je problém dostať sa, križovatka nestíha, je strašne plná.“

V zlom stave je most cez Váh aj podľa Zuzany Štefinovej. „Stav je dezolátny. Autá sa vyhýbajú, ako sa dá. Na ceste je veľa dier, vyjazdené koľaje, vytlačený asfalt,“ zhodnotila s tým, že s opravou by sa mali naozaj poponáhľať.

Prečítajte si tiež: Do kanalizácie postupne napoja celú dolinu Čítajte 

Marek zo Žiliny chodieva po ceste do Považskej Bystrice dvakrát do týždňa. Most podľa neho potrebuje poriadnu generálku. „Cesta na ňom je neskutočne hrboľatá. Akoby sme boli sto rokov za opicami. Strašne zanedbané.“

Nebude jediný

V prvej etape by mal kraj robiť rekonštrukciu cesty v dĺžke približne 3,6 kilometra. Úsek začína od svetelnej križovatky za Orlovským mostom na druhej strane Váhu a končí približne na úrovni obchodného domu Tesco.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem veľkého mosta ponad Váh je v pláne aj oprava ďalších dvoch mostov.

Celkové náklady na prvú etapu odhadli podľa projektovej dokumentácie na približne 5,1 milióna eur.

Komplexná oprava

Obnoviť by mali staršiu časť mostu cez Váh. Ide o komplexnú opravu.

„Stavbári odstránia povrch mosta, urobia revíziu výstuže, doplnia a zosilnia ju. Potom vybudujú nový povrch a odvodnenie, chodník, osadia zábradlie a zvodidlá,“ spresnila práce Veronika Rezáková, hovorkyňa Trenčianskeho samosprávneho kraja. Počítajú aj s výmenou osvetlenia.

Prečítajte si tiež: Zlodeji áut dostali podmienky. Prokurátor sa odvolal Čítajte 

Hovorkyňa Rezáková ešte v máji minulého roka informovala, že kraj bol pri prvej etape rekonštrukcie cesty druhej triedy úspešným žiadateľom o eurofondy vo výške 4,7 milióna eur. Podieľať na oprave sa mala aj samospráva a to piatimi percentami.

SkryťVypnúť reklamu

V tom čase prebiehalo verejné obstarávanie na dodávateľa prác. Začiatok stavby predpokladali v septembri 2018. Plánovaný termín ukončenia bol máj 2019.

S opravami cesty ani mosta minulý rok nezačali. Naďalej však s nimi počítajú.

„Prvá etapa rekonštrukcie tejto cesty vrátane mosta Orlové by sa mala zrealizovať v priebehu roka 2019,“ prisľúbila Rezáková.

Spoločné verejné obstarávanie

Rekonštrukciu súťažia v spoločnom verejnom obstarávaní. Zabezpečuje ho Prešovský samosprávny kraj.

„Trenčiansky samosprávny kraj a Prešovský samosprávny kraj uzatvorili 2. augusta 2017 dohodu o príležitostnom spoločnom verejnom obstarávaní, V tejto dohode je zakotvené, že spoločné verejné obstarávanie vykoná Prešovský samosprávny kraj,“ vysvetlila Rezáková. Spoločné verejné obstarávanie je predpokladom vyššej úspory finančných prostriedkov.

Prečítajte si tiež: Výstavbu železnice komplikuje geológia Čítajte 

Pretože proces verejného obstarávania ešte neukončili, začiatok prác sa posunul.

„Obstarávanie je rozsiahle, ide o nadlimitnú zákazku rozdelenú na 17 častí. Nadlimitné zákazky podliehajú niekoľkonásobným kontrolám, čo predlžuje čas celého procesu,“ dodala Rezáková.

Dopravné obmedzenia

Po začatí prác musia vodiči aj chodci počítať s obmedzeniami. „Dôjde k striedavému uzavretiu jedného jazdného pruhu v mieste rozkopávky či opravy, prípadne presmerovaniu dopravy na novú komunikáciu,“ informovala Rezáková.

Dopravu bude usmerňovať svetelná signalizácia obojsmerne striedavo po polovici jazdného pásu. Fungovať by mala v riadených úsekoch 24 hodín denne.

V pláne má župa ešte opravy cesty z Považskej Bystrice smerom na Domanižu v dĺžke približne 14,5 kilometra.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  6. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 10 540
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 660
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu 1 698
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 601
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 422
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 078

Blogy SME

  1. Ivan Iliev: Opustí Srbsko vzťahy s Ruskom v záujme členstva v EÚ?
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Spišská Kapitula (II)
  3. Rastislav Puchala: Znásilnil susedu a zabil jej syna
  4. Marian Vojtko: Na Hromnice o hodinu více
  5. Peter Maroncik: Ako by mal vyzerať moderný prezident?
  6. Jan Pražák: Otrava (příběh z doby covidové)
  7. Ľuboš Vodička: Slovanské hradisko v Mikulčiciach na Morave
  8. Elena Antalová: "Gusto mal skvelú hlavu, ale nemal srdce", povedala dr.Magda Husáková". Pochodil by politicky vyhranený intelektuál v našej dnešnej politike?
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 580
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 733
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 853
  4. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 744
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 676
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 015
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 846
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 591
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Vodič z miesta činu po zrážke odišiel.


(tn) 5 h
Viac ako 100 študentov sa vzdeláva duálne.

Postupne vznikne moderný kampus.


TASR 4 h

Škola v znamení robotizácie a automatizácie.


31. jan

Pozreli sme sa, ako sa na odvetnú časť VI. ligy Sever pripravuje šestka klubov z považskobystrického regiónu.


23 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Ivan Iliev: Opustí Srbsko vzťahy s Ruskom v záujme členstva v EÚ?
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Spišská Kapitula (II)
  3. Rastislav Puchala: Znásilnil susedu a zabil jej syna
  4. Marian Vojtko: Na Hromnice o hodinu více
  5. Peter Maroncik: Ako by mal vyzerať moderný prezident?
  6. Jan Pražák: Otrava (příběh z doby covidové)
  7. Ľuboš Vodička: Slovanské hradisko v Mikulčiciach na Morave
  8. Elena Antalová: "Gusto mal skvelú hlavu, ale nemal srdce", povedala dr.Magda Husáková". Pochodil by politicky vyhranený intelektuál v našej dnešnej politike?
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 580
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 733
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 853
  4. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 744
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 676
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 015
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 846
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 591
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu