Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava

Niektoré autobusy prestanú jazdiť celkom, mestu chýba zmluva s dopravcom

Mestu a spoločnosti, ktorá zabezpečuje verejnú mestskú autobusovú dopravu, sa najskôr viac ako pol roka nedarilo vyrokovať podmienky zmluvy. Najnovšie prichádza redukcia spojov.

Ilustračná fotografia. Ilustračná fotografia. (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Mestská dopravná spoločnosť zverejnila na svojom webe 18. januára nový cestovný poriadok s redukciou spojov a niektorých liniek.

Podľa nového cestovného poriadku zrušia autobus 10, ktorý jazdí na najväčšie sídlisko Rozkvet. Redukovať sa bude doprava na linke 3. Do Praznova a Podmanína už nebudú jazdiť samostatné autobusy, nahradia ich autobusy číslo 3 a 4, ktoré budú zachádzať. To dopravu vyrieši, ale predĺži ľuďom čas, ktorý budú musieť tráviť v autobuse. Zrušia autobusy, ktoré jazdili v noci.

Článok pokračuje pod video reklamou

Neúspešné rokovania a ďalší postup

V minulom roku sa nepodarilo dotiahnuť rokovania o novej zmluve s Mestskou dopravnou spoločnosťou do úspešného konca. Novú zmluvu predloží mesto poslancom na rokovanie ešte vo februári. „Riešime uzatvorenie zmluvy s mestskou dopravnou spoločnosťou,“ povedal Peter Máťoš, zástupca primátora.

Prečítajte si tiež: V Považskej Bystrici chcú riešiť parkovanie, zeleň či cyklotrasy Čítajte 

Dodal, že v minulom roku od marca do decembra rokoval o podmienkach zmluvy prednosta mestského úradu Anton Martaus s výkonným riaditeľom Jozefom Keruľom. „Mestská dopravná spoločnosť tvrdila, že s nimi môžeme uzavrieť zmluvu ako s interným prepravcom, čo nám vyvrátili tri právne analýzy,“ vysvetlil problém Máťoš s tým, že mesto sa musí držať nariadenia Európskej únie.

Ak chce mesto priamo, bez verejného obstarávania, uzavrieť zmluvu s Mestskou dopravnou spoločnosťou, táto nemôže mať viac ako 23 autobusov a predpokladaný obrat dva milióny eur. „Obrat firmy je momentálne 2,7 milióna eur bez DPH, tak sa rokuje o cenách aj o znížení kilometrov, ktoré odjazdili doteraz. Niektoré linky sa zužujú,“ hovorí Máťoš.

O dvadsať percent

V Považskej Bystrici podľa zástupcu primátora najazdí ročne dopravná spoločnosť 1,2 milióna kilometrov a nový návrh hovorí o 871-tisíc kilometroch. „Na každej linke sa bude krátiť asi o dvadsať percent,“ dodal Máťoš. S cenou cestovného sa zatiaľ nehýbalo, bude jasná na rokovaní zastupiteľstva, ktoré bude ešte vo februári.

Pre krátkosť času musia uzavrieť zmluvu na priamo, inak by hrozilo že autobusy prestanú chodiť celkom. Obstarávanie by trvalo nejaký čas a zmluva končí 28. februára. Nová zmluva bude na osemnásť mesiacov.

Prečítajte si tiež: Žijú za mestom, chýba im vybavenie. Zastávky môžu byť problém Čítajte 

V spoločnosti majú podiel aj majetok

Peter Máťoš vysvetľuje, že prioritný cieľ je, aby službu vykonávala mestská dopravná spoločnosť. „Mesto má v nej 34 percentný podiel a majetok,“ vysvetlil. Zvyšok podielu spoločnosti má súkromná osoba.

Máťoš upozornil aj na to, že neustále klesá počet prepravených osôb. „V roku 2007 to bolo pri zhruba totožných linkách ako dnes 4,3 milióna osôb a momentálne sme na úrovni 2,9 milióna.“

Už na prvom rokovaní finančnej komisie v novom volebnom období otvorili niektorí poslanci pri diskusii o návrhu rozpočtu mesta problémy s verejnou mestskou dopravou. Pýtali sa, čo robilo mesto, keď doteraz nevyrokovalo podmienky novej zmluvy.

Zhorší sa doprava

Autobus majú zrušiť aj na najväčšom sídlisku Rozkvet. Ľuďom sa to nepozdáva. Emília Kalivodová hovorí, že ľudia často chodia mestskou dopravou, hlavne do práce aj do nemocnice. „Keby pokrátili spoje, nepáčilo by sa nám to. To ako bude? Odvezieme sa dole do mesta, aby sme prestúpili a zase platili,“ hovorí.

Mária Kršíková je presvedčená, že doprava sa ľuďom zhorší. „Veľmi zlé to bude napríklad pre mamy s deťmi. Ak sa ľudia nedostanú autobusom, tí čo majú auto, budú využívať viacej takúto dopravu.“

Prečítajte si tiež: Kontrolór bude mať naviac k platu niekoľko tisíc eur Čítajte 

Mal problém, v Milochove len ku stanici

Výpadky liniek prípadne zmeny v trasách sú údajne už teraz. Študent Ján Ondreják opísal svoju skúsenosť zo štvrtka minulý týždeň. „Išiel som na autobus o 18,34 hodine. Čakal som tam 15 minút aj s ďalšími cestujúcimi. Neprišiel,“ hovorí študent. Pozeral informácie na zastávke, ale nenašiel tam žiadne upozornenie o nejakých výpadkoch, rovnako ani na stránke dopravnej spoločnosti. „Potom som si otvoril mapu, polohu spojov a zistil som, že autobus tu nikde nie je. Tak som išiel na mimomestský,“ dodáva.

Išlo o spoj zo Zakvašova na železničnú stanicu. Nikdy predtým takýto výpadok vraj nezažil.

Poslanec Ján Kunovský z Milochova zareagoval zase na sociálnej sieti, že u nich autobusy nejazdia k pošte, ale len po železničnú stanicu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Unikát medzi značkami. CUPRA
  2. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  3. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  8. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 350
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 405
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 124
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 406
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 375
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 116
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 620
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 567
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 554
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 537

Hlavné správy z SME | MY Považská - aktuálne správy

Slovensko počíta s novou rýchlostnou cestou do Česka až o desať rokov

Cestu vlády oboch krajín označovali za prioritu.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.

V Beluši horel nakladač, príčinu požiaru zisťujú

Na mieste boli dobrovoľní i profesionálni hasiči.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Aktualizované o vyjadrenie ZSSK

Nastúpili a hneď vystúpili. Aj takto vyzerá cestovanie po železnici

Obedný vlak z Bystrice do Zvolena sa nedokázal pohnúť. Cestujúci márne čakali na nejakú informáciu.

Vybrali SME

Už ste čítali?