Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Cestu pri kostole často križujú chodci, chcú sem priechod

Pri kostole v Považskej Bystrici by ľudia uvítali priechod cez štvorprúdovú cestu. Polícia tvrdí, že by sa vytvorila kolízna situácia.

(Zdroj: (DP))

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Centrum Považskej Bystrice pretína štvorprúdová cesta, ktorá delí mesto na dve časti. Chodci ňou nevyhnutne musia prechádzať. Sú na nej dva priechody a dva podchody.

Pri kostole ju križujú ľudia mimo priechod veľmi často, hlavne keď idú kostola či z neho. Žiadali o priechod.

Prečítajte si tiež: Parkovisko malo slúžiť všetkým, teraz chcú závory Čítajte 

Chodia cez cestu

Do redakcie sme dostali video. Veľká skupina ľudí na nej prechádza cez štvorprúdovú cestu pri kostole. Ide o miesto, kde križuje cestu veľa ľudí. Ide väčšinou o starších obyvateľov.

„Ľudia tu dosť často prechádzajú cez cestu. Premávka tu nie je taká hustá, ako keď nebola diaľnica. Priechod by sa tu však zišiel, bolo by to bezpečnejšie,“ myslí si Mária Bednárová.

SkryťVypnúť reklamu

Katarína Paliariková je dokonca presvedčená, že priechod by tu mal byť. „Babky chodia do kostola, z kostola. Žiadna nejde k Tatrabanke či do podchodu pod cestou, všetky idú krížom cez cestu,“ dodáva.

Opodstatnená požiadavka

Požiadavka na vytvorenie priechodu sa objavila pred niekoľkými rokmi aj vo výbore mestskej časti Stred.

Snažili sa ľuďom vyhovieť. Dostali už vtedy stanovisko polície, že priechod nie je možné v týchto miestach urobiť.

„Potom už sme opakované požiadavky nedostali. Problém je intenzívnejší teraz, tým, že sa riešila dopravná situácia pri kostole, čo bolo potrebné. O polovicu sa tu však znížila možnosť parkovania,“ vysvetľuje poslanec František Martaus.

Podstatne väčšia časť ľudí, ktorí chodia do kostola, je nútená nechať autá na parkovisku na druhej strane cesty. Nevyhnutne potom musia prekonať štvorprúdovku, aby sa dostali do kostola.

SkryťVypnúť reklamu

Veľakrát ide o starých ľudí a deti. „Chodia pomalšie. Je tu síce priechod pri Tatrabanke a podchod pod cestou na opačnej strane, ale vzdialenosť k nim pre ľudí so zdravotnými problémami a deti je dosť veľká,“ myslí si Martaus. Prechádzajú cez cestu, čo nie je bezpečné. Požiadavka na priechod je preto podľa poslanca opodstatnená.

Prečítajte si tiež: Známa výšková budova úradom už nevyhovuje Čítajte 

Veľké riziko kolízií

O požiadavke na vytvorenie nového priechodu pre chodcov v tejto lokalite rokovali aj na komisii dopravy v Považskej Bystrici. Vytvorenie priechodu pre chodcov komisia nakoniec neodporučila na základe záporného stanoviska dopravného inžiniera.

„Jeho vytvorenie by z dopravno-bezpečnostného hľadiska znamenalo vznik kolízneho miesta v lokalite frekventovanej obojsmernej štvorprúdovej cesty,“ informoval Pavol Kudlička, krajský hovorca polície z Trenčína, s tým, že riziko vzniku dopravných nehôd by bolo vysoké.

SkryťVypnúť reklamu

Chodci, ktorí prechádzajú na protiľahlú stranu cesty I/61 smerom k cintorínu a cirkevnej škole, prípadne opačne ku kostolu, majú pritom podľa polície najoptimálnejšiu možnosť použiť podjazd pod cestou prvej triedy, kde je aj chodník alebo priechod pri Tatrabanke.

„Tento priechod je označený zvislým a vodorovným dopravným značením a zároveň je tu aj bezpečnostný ostrovček, ktorý zodpovedá normám,“ dodal Kudlička.

Upozornil ešte, že pri prechádzaní cez cestu je chodec povinný prednostne použiť priechod pre chodcov, nadchod alebo podchod.

„Ak ide mimo nich, smie cez vozovku prechádzať kolmo na jej os. S ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nesmie donútiť vodičov na zmenu smeru alebo rýchlosti jazdy,“ vysvetlil Kudlička.

Ide o bezpečnosť

Dopravný analytik Ján Bazovský si však myslí, že pokiaľ ide na tejto ceste o dlhodobejšiu záležitosť, mali by postaviť priechod tam, kde sa ľudia najviac pohybujú. „Každé prechádzanie cez cestu, kde sú štyri pruhy, je veľmi nebezpečné. Naviac, ak tu nie je nejaký ostrovček, že prejde chodec do stredu, poobzerá sa, ide ďalej,“ hovorí Bazovský.

Ak vstúpi chodec na priechod pre chodcov, vodič mu je povinný dať prednosť. „Ak je mimo neho, toto neplatí. V tom je to riziko,“ dodáva.

Ak ľudia prechádzajú cez štvorprúdovku častejšie počas akcií, ktoré sa konajú v pravidelných časových intervaloch, bolo by lepšie, ak by fungovala riadená premávka.

„Môžu ju riadiť mestskí alebo štátni policajti. Je to ich práca. Ale môže to robiť aj iná osoba náležite poučená. Aj ten človek môže zastaviť vozidlo vztýčením ruky alebo zastavovacím terčíkom,“ tvrdí Bazovský.

Aj chodci však musia byť podľa neho ohľaduplní voči vodičom. Ak prechádzajú cez cestu, nemali by to robiť jednotlivo, ale v skupinách.

Kontroly

Pavol Kudlička informoval, že v posledných týždňoch, aj v súvislosti s vyšším počtom dopravných nehôd s účastníkom chodcom za obdobie predchádzajúceho roka, svoju činnosť policajti prednostne zameriavajú na miesta s vyšším pohybom chodcov.

„Kontrolu a preventívny dohľad vykonali niekoľkokrát aj v lokalite rímsko-katolíckeho kostola a základnej školy v Považskej Bystrici, ktorá sa nachádza v blízkosti cesty prvej triedy,“ konštatoval Kudlička.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 050
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 983
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 899
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 838
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 454
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 826

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  2. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  3. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  4. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 646
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 276
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 678
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 884
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 517
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Považskobystrickí policajti zasahovali v nočných hodinách pri dopravnej nehode v katastri považskobystrickej mestskej časti Praznov.


TASR 9 h
Futbalisti Novej Dubnice doma prehrali s Papradnom.

V oblastných súťažiach sa hrali cez víkend zaujímavé duely, v ktorých potvrdili roly favoritov mužstvá z čela tabuľky. Návšteva kola prišla na derby do Dohnian, kde hosťujúci fanklub vytvoril výbornú atmosféru. Tá vládla aj v súboji nováčika z Praznova proti favoritovi z Podmanína, ktorý to ale vôbec nemal ľahké.


2. okt
Belušania doma len remizovali s Hamsik Academy.

V ligách ZsFZ sa hralo cez víkend ďalšie kolo. Prvýkrát okúsili trpkosť prehry sklári z Lednických Rovní. Dva zápasy boli pre nespôsobilé terény preložené.


2. okt

Považskobystrickí futbalisti nastúpili po pauze na ďalší zápas II. ligy, ich súperom bola Rača.


1. okt

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  2. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  3. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  4. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 646
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 567
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 276
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 678
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 884
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 517
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 735
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu