Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Z plánovanej cyklotrasy v Považskej Bystrici sa stáva skratka pre autá

Cesta je nebezpečná.

Z tejto cesty chce mať mesto cyklotrasu. železnice ju stále neodovzdali. Cestu ňou si začali vo veľkom skracovať autá. Nie je bezpečná. Z tejto cesty chce mať mesto cyklotrasu. železnice ju stále neodovzdali. Cestu ňou si začali vo veľkom skracovať autá. Nie je bezpečná. (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Pre rekonštrukciu železnice vybudovali stavbári v Považskej Bystrici obslužnú komunikáciu na prepravu materiálu.

Vznikla v miestach pri železničnej trati, ktoré sú obľúbenou lokalitou na prechádzky, je tu aj rybársky revír Slavojka s niekoľkými jazerami.

Ľudia nemajú bezpečný prístup k jazerám, či už idú pešo, na bicykli alebo na korčuliach. Je otázne, či to tak bude a kedy.

Zámery mesta a súčasný stav

Primátor Karol Janas vlani informoval, že obslužnú komunikáciu chce po ukončení prác prevziať mesto.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Zvyšky jedla lákajú aj potkany Čítajte 

„Chceme, aby slúžila prevažne pre cyklistov a korčuliarov, ktorí by sa tak vyhli hlavnej ceste vedúcej smerom na Považskú Teplú,“ povedal.

Na začiatku komunikácie smerom k Hume by asi v úseku 100 metrov bola podľa jeho slov zachovaná automobilová doprava pre prístup k firme.

„Potom bude doprava uzavretá a cesta bude ďalej pokračovať len pre cyklistov a korčuliarov,“ spresnil Janas. Je jar, ľudia začali cestu využívať na spomínané účely. Nie je však bezpečná. Vo veľkom tu začali jazdiť autá, ktoré si skracujú cestu cez mesto.

„Situácia je žiaľ taká, že mesto ešte neprevzalo komunikáciu do svojho vlastníctva. Sme v rokovaní so železnicami,“ informovala minulý týždeň hovorkyňa mesta Iveta Pagáč Kováčiková.

Dodala, že mesto má stále záujem prebrať ju a urobiť z obslužnej komunikácie cyklistickú a korčuliarsku dráhu.

Skryť Vypnúť reklamu

„Samozrejme, s tým by súviselo aj obmedzenie vjazdu vozidiel. Toto všetko však môžeme urobiť, až keď bude naším majetkom. Momentálne nie sme správcom cesty, takže nemáme možnosť zabrániť vozidlám, aby tu jazdili, nemôžeme tu osadiť žiadne značky,“ informovala hovorkyňa.

Ľudia by tu radi mali cyklotrasu

Ľuďom sa cesta pozdáva, využívajú ju už teraz. „Cesta je na korčule výborná. Len akosi veľa áut tu jazdí. Pruh je tak pre jedno auto, ostrovčeky sú síce urobené dosť husto, ale aj tak sa ťažko vyhýba. A chodia tu aj ťažké autá,“ povedal Jozef Galda.

Prečítajte si tiež: Miesto pri Váhu vždy vyčistia, ľudia odpad navozia opäť Čítajte 

Myslí si, že vodiči ju začali používať aj ako skratku, aby sa vyhli križovatkám. Mária Pastieriková by bola rada, keby po ceste vôbec nejazdili autá.

„Niektorí vodiči sú ohľaduplní, aj zatrúbia, keď si nevšimneme, že idú. Iní chodia dosť rýchlo. Nie je to bezpečné. Stále sa otáčam za seba, či niečo nejde,“ povedala jej kamarátka Nina Gašparcová.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodala, že ak má byť cesta vyhradená pre korčuliarov, cyklistov a bežcov, treba sem dať obmedzenie čo najskôr.

Dáša prišla na korčule aj s manželom a synom. „Veľmi veľa áut sem jazdí. Stále sa vyhýbame a jazdia veľmi rýchlo,“ skonštatovala.

Nepodpísaná zmluva a využitie cesty

Železnice Slovenskej republiky, ktoré budovali obslužnú cestu, informovali, že je súčasťou stavebných objektov vyvolaných investícií. Plánujú ich odovzdať mestu Považská Bystrica na základe zmluvného dokumentu.

Prečítajte si tiež: K jednej z mestských fontán musia dať zábrany Čítajte 

„Zmluva o odovzdaní a prevzatí stavebných investícií je aktuálne v štádiu prípravy,“ informoval hovorca železníc Michal Lukáč. Zastupiteľstvo mesta chce podľa neho tieto stavebné objekty prevziať do majetku, správy a údržby. Zmluva ešte nebola podpísaná, cesta je tak stále majetkom stavebníka, teda železníc.

„Predmetné komunikácie boli vybudované za účelom zachovania obslužnosti územia po zrušení železničného priecestia, to znamená, že sa neuvažuje s ich využitím na rekreačné účely, prípadne ako cyklotrasu,“ dodal hovorca Lukáč.

Koncom apríla pripravujú železnice pracovné stretnutie so zástupcami mesta, ktorého predmetom bude okrem iného aj prerokovanie podmienok čo najkratšieho prevzatia stavebných objektov vyvolaných investícií tak, aby mohli slúžiť na účel, pre ktorý boli vybudované.

„Aktuálne nie je možné stanoviť záväzný termín, kedy by mohlo dôjsť k odovzdaniu tohto majetku.“

Podchod

Na cestu sa môžu dostať cyklisti a korčuliari cez podchod, ktorý nie je dokončený.

„Objekt je ešte stále rozostavaný, zo zákona ide stále o stavenisko. To znamená, že akýkoľvek pohyb osôb v tomto priestore je na vlastné riziko, respektíve neoprávnený. Aj terénne nerovnosti sú dôkazom toho, že ide o rozpracovaný objekt, pričom záverečné práce sa sústreďujú na realizáciu odvodňovacích systémov a povrchových úprav,“ informoval Lukáč.

Dodal, že do oficiálneho užívania pre bezpečný prechod verejnosti by ho mali odovzdať v priebehu dvoch mesiacov.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Bývanie v meste predlžuje život
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  6. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  7. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  3. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  4. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  5. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  6. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  7. Bývanie v meste predlžuje život
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  10. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 28 536
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 20 420
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 13 120
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 716
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 448
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 242
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 047
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 773
  9. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 462
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 6 943
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Investície v meste zatiaľ pokračujú

Výpadok mestského rozpočtu je takmer 900 tisíc eur. Mesto má zámervyužiť podporu zo štátu. Pokračuje rekonštrukcia štadióna, dobrou správou je začiatok konania k výstavbe cyklotrasy.

Na štadióne aktuálne prebieha rozsiahla rekonštrukcia

Skromný hrdina z baráže o Euro. Šatka je v poľskom Lechu lídrom

Dostal šancu vo veľkom zápase a nesklamal. Dubnický odchovanec ĽUBOMÍR ŠATKA vytvoril vo finále baráže o futbalové ME stopérsku dvojičku s Milanom Škriniarom.

Obvinili 36-ročného muža, ktorý mal pod schodiskom drogové laboratórium

Považskobystrický vyšetrovateľ obvinil 36-ročného muža z Považskej Bystrice z drogovej trestnej činnosti a prečinu všeobecného ohrozenia.

Drogy v Považskej Bystrici.

Pribudlo takmer 2000 prípadov, 322 z nich je z Trenčianskeho kraja

Dnes do oficiálnych štatistík pribudlo 1 953 prípadov nákazy koronavírusom SARS-CoV-2 z 10 723 PCR testov, čo predstavuje pozitivitu na úrovni 18,21 percenta.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická nehoda si vyžiadala jeden život

Pri nehode v meste Šaštín-Stráže jeden človek zomrel a traja sa zranili

Po požiari: Vôbec neviem, ale čo už, stalo sa

Zadné stavy domu zhoreli. Požiar likvidovalo päť profesionálnych a 21 dobrovoľných hasičov. Na boj s plameňmi použili zhruba 63-tisíc litrov vody.

Už ste čítali?