Piatok, 6. august, 2021 | Meniny má JozefínaKrížovkyKrížovky

Petičný výbor predložil mestu pripomienky k mestskej doprave

Na marcové krátenie autobusových spojov zareagovali obyvatelia Považskej Bystrice petíciou. V polovici apríla bolo stretnutie petičného výboru so zástupcami mesta.

Ilustračná fotografia. Ilustračná fotografia. (Zdroj: PETITPRESS)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Petíciu proti kráteniu autobusových spojov v Považskej Bystrici podpísalo 2700 obyvateľov. Petičný výbor sa stretol so zástupcami mesta. Až 330 ľudí pripomienkovalo nový grafikon platný od 1. marca. Za mesto viedli stretnutie viceprimátor Peter Maťoš a prednosta mestského úradu Anton Martaus. Za petičný výbor diskutovali Tomáš Bořuta a Iva Semančíková.

Prečítajte si tiež: Po vlne nevôle zmenili cestovný poriadok autobusov Čítajte 

Kĺbové autobusy a integrácia dopravy

Petičiari sa zaujímali, ako je to s nasadením väčších kĺbových autobusov v dopravných špičkách. Peter Máťoš informoval, že sa vyskytol problém, lebo autobusy mali poruchy, ale už sú opravené.

Skryť Vypnúť reklamu

„Iný problém bol v Moštenci, keď nedokázal v autobus zobrať všetky deti, lebo šofér si pomýlil termín prázdnin a zobral si menší autobus,“ vysvetlil Máťoš.

Na stretnutí sa hovorilo aj o integráciu spojov s modrými spojmi prímestskej dopravy. „Problém MDS je, že máme veľa prímestských častí, kde ak ide veľký autobus, vezie sa v ňom minimálne množstvo ľudí. Máme pritom dediny ako Podvažie a Orlové, kde prechádzajú aj modré autobusy a kde už aj kraj má záujem vymyslieť nejakého spoločného integrátora,“ povedal Máťoš s tým, že mesto je naklonené tomu, aby si mohli ľudia vybrať. „Nemôžeme však ohroziť našich prepravcov a naše záujmy,“ hovorí Máťoš.

Prečítajte si tiež: Rodinám pomohli potravinami Čítajte 

Majú však záujem dohodnúť sa pri niektorých linkách, aby zastavovali aj na autobusových zastávkach MHD. „Nemôže to však byť pre nás stratové.“

Skryť Vypnúť reklamu

Diskriminácia

Na stretnutí naniesli tiež petičiari otázku cestujúcich, najmä detí a seniorov, ktorí nemajú v Považskej Bystrici trvalý pobyt a platia v MHD plné cestovné. „Domnievame sa, že takýto krok, keďže sa jedná o dopravu vo verejnom záujme, je voči nim diskriminačný a obrátili sme sa na znalcov v problematike o odborný právny výklad. Zástupcovia mesta skonštatovali, že pokiaľ by sa preukázalo, že takýto stav je diskriminačný, došlo by ihneď k náprave,“ informoval Tomáš Bořuta.

Peter Máťoš potvrdil, že pokiaľ je takýto krok diskriminačný, postaví sa k tomu mesto ako treba. Zdôraznil ale, že ani obyvatelia mesta Považská Bystrica nie sú zvýhodňovaní v modrých autobusoch a MHD je platená z daní obyvateľov Považskej Bystrice. „Dbali sme na to, že ak prídu nejaké škrty a zmeny v mestskej doprave, aby z toho vyšli najlepšie obyvatelia nášho mesta,“ dodáva Máťoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Investície do inej dopravy

Na stretnutí odznela tiež požiadavka, aby mesto nemalé financie, ktoré sa redukciou spojov ušetrili, investovalo do rozvoja alternatívnych foriem mobility, najmä do budovania funkčných a bezpečných cyklochodníkov a moderných systémov cyklodopravy. „Považská Bystrica má podľa nášho názoru v tomto ohľade značné rezervy,“ hovorí Iva Semančíková.

Prečítajte si tiež: Z plánovanej cyklotrasy v Považskej Bystrici sa stáva skratka pre autá Čítajte 

Peter Máťoš reaguje, že o tom, aké budú investície, na návrh mesta schvaľujú poslanci. „Pri alternatívnych druhoch dopravy sa treba pozrieť, ako to funguje v okolí, či vôbec iné mestá majú takéto veci,“ hovorí Máťoš s tým, že všade sú nejaké rezervy. Ide podľa neho o ranné myšlienky, ktoré sa len zavádzajú. Ak sa osvedčia, ide to ako domino a mesto sa im určite nebude brániť.

Zachádzanie spojov

Komunikovalo sa aj o možnosti zachádzania spojov až do areálu bývalých Považských strojární.

Viceprimátor Máťoš hovorí, že by to bolo finančne náročné, no nielen to. „Nechceme uberať zo spojov po meste. A ide autobus aj do areálu bývalých strojární. V areáli sú navyše cesty súkromné a autobus by sa tu nevytočil,“ hovorí viceprimátor.

Čo sa týka priemyselnej zóny v Považskom Podhradí, MDS už má podľa neho vymyslené ísť inou trasou aj cez priemyselnú zónu bez navýšenia kilometrov.

Komunikovalo sa aj o možnosti zrušenia tlače lístkov pre cestujúcich s dopravnou kartou, čo by podľa zástupcov petičného výboru urýchlilo nástup cestujúcich, aj cestu spoja, a tiež bolo lepšie z ekologicko-ekonomického hľadiska. Petičný výbor tiež predostrel možnosť zavedenia väčšieho počtu zastávok na znamenie.

Prečítajte si tiež: Trojnásobného sexuálneho násilníka poslali za mreže Čítajte 

Návrh grafikonu od výboru

Na záver stretnutia predložil výbor zástupcom mesta ich návrh nového grafikonu, na ktorom posledné dni pracovali. Pracuje s rozložením zaužívaných liniek mesta, zracio-nalizovaných do šiestich nových liniek.

„Nový grafikon zohľadňuje súčasnú objednávku podľa novej zmluvy, zachováva početnosť spojov na najvyťaženejších linkách, no zároveň zvyšuje početnosť spojov do mestských častí v priemere o dvadsať percent,“ hovorí Bořuta.

Grafikon, ktorý predložil petičný výbor, dalo mesto podľa slov Petra Máťoša na prehodnotenie MDS.

„Ona má totiž po rokoch fungovania asi najpresnejšie štatistiky. Vždy je však dobré, ak dá aj druhá strana návrh,“ ocenil aktivitu petičiarov Máťoš. Dodal ešte, že pri tomto grafikone nie je jasné, či by nedošlo k navýšeniu kilometrov.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  7. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius?
  8. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  9. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  10. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  7. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  8. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 6 996
  2. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 6 498
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 748
  4. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 728
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 5 395
  6. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius? 3 618
  7. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 262
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 198
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 275
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 151
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

VLADIMÍR BÍZIK (32) z Považskej Bystrice si vyskúšal život v Turecku či na Taiwane. Oženil sa s Iránkou a na blízkovýchodné krajiny nedá dopustiť.


11 h
Ilustračné foto.

Prostredníctvom 5837 vykonaných RT-PCR testov odhalili v stredu na Slovensku 53 prípadov nákazy novým koronavírusom.


TASR 16 h
Dážď potrápi celé Slovensko.

Pre niektoré lokality vydali výstrahu prvého, inde až druhého stupňa.


(pd) 19 h

Ako to na olympiáde vyzeralo? Lukáš Giertl, vedúci výpravy vodných slalomárov, prezradil viac aj o výkonoch Slovákov.


22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

K vyhliadkovej veži vedie nový náučný chodník.


TASR 3. aug

Tréner Ščasný volá do FC dvoch lídrov Bábu a Veľkého Cetína.


19 h

Bez geometrického plánu už kataster vecné bremeno nezapíše.


4. aug

Zo stretnutí sa vytvorila tradícia.


4. aug

Už ste čítali?