Petičný výbor predložil mestu pripomienky k mestskej doprave

Na marcové krátenie autobusových spojov zareagovali obyvatelia Považskej Bystrice petíciou. V polovici apríla bolo stretnutie petičného výboru so zástupcami mesta.

Ilustračná fotografia. Ilustračná fotografia. (Zdroj: PETITPRESS)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Petíciu proti kráteniu autobusových spojov v Považskej Bystrici podpísalo 2700 obyvateľov. Petičný výbor sa stretol so zástupcami mesta. Až 330 ľudí pripomienkovalo nový grafikon platný od 1. marca. Za mesto viedli stretnutie viceprimátor Peter Maťoš a prednosta mestského úradu Anton Martaus. Za petičný výbor diskutovali Tomáš Bořuta a Iva Semančíková.

Prečítajte si tiež: Po vlne nevôle zmenili cestovný poriadok autobusov Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kĺbové autobusy a integrácia dopravy

Petičiari sa zaujímali, ako je to s nasadením väčších kĺbových autobusov v dopravných špičkách. Peter Máťoš informoval, že sa vyskytol problém, lebo autobusy mali poruchy, ale už sú opravené.

SkryťVypnúť reklamu

„Iný problém bol v Moštenci, keď nedokázal v autobus zobrať všetky deti, lebo šofér si pomýlil termín prázdnin a zobral si menší autobus,“ vysvetlil Máťoš.

Na stretnutí sa hovorilo aj o integráciu spojov s modrými spojmi prímestskej dopravy. „Problém MDS je, že máme veľa prímestských častí, kde ak ide veľký autobus, vezie sa v ňom minimálne množstvo ľudí. Máme pritom dediny ako Podvažie a Orlové, kde prechádzajú aj modré autobusy a kde už aj kraj má záujem vymyslieť nejakého spoločného integrátora,“ povedal Máťoš s tým, že mesto je naklonené tomu, aby si mohli ľudia vybrať. „Nemôžeme však ohroziť našich prepravcov a naše záujmy,“ hovorí Máťoš.

Prečítajte si tiež: Rodinám pomohli potravinami Čítajte 

Majú však záujem dohodnúť sa pri niektorých linkách, aby zastavovali aj na autobusových zastávkach MHD. „Nemôže to však byť pre nás stratové.“

SkryťVypnúť reklamu

Diskriminácia

Na stretnutí naniesli tiež petičiari otázku cestujúcich, najmä detí a seniorov, ktorí nemajú v Považskej Bystrici trvalý pobyt a platia v MHD plné cestovné. „Domnievame sa, že takýto krok, keďže sa jedná o dopravu vo verejnom záujme, je voči nim diskriminačný a obrátili sme sa na znalcov v problematike o odborný právny výklad. Zástupcovia mesta skonštatovali, že pokiaľ by sa preukázalo, že takýto stav je diskriminačný, došlo by ihneď k náprave,“ informoval Tomáš Bořuta.

Peter Máťoš potvrdil, že pokiaľ je takýto krok diskriminačný, postaví sa k tomu mesto ako treba. Zdôraznil ale, že ani obyvatelia mesta Považská Bystrica nie sú zvýhodňovaní v modrých autobusoch a MHD je platená z daní obyvateľov Považskej Bystrice. „Dbali sme na to, že ak prídu nejaké škrty a zmeny v mestskej doprave, aby z toho vyšli najlepšie obyvatelia nášho mesta,“ dodáva Máťoš.

SkryťVypnúť reklamu

Investície do inej dopravy

Na stretnutí odznela tiež požiadavka, aby mesto nemalé financie, ktoré sa redukciou spojov ušetrili, investovalo do rozvoja alternatívnych foriem mobility, najmä do budovania funkčných a bezpečných cyklochodníkov a moderných systémov cyklodopravy. „Považská Bystrica má podľa nášho názoru v tomto ohľade značné rezervy,“ hovorí Iva Semančíková.

Prečítajte si tiež: Z plánovanej cyklotrasy v Považskej Bystrici sa stáva skratka pre autá Čítajte 

Peter Máťoš reaguje, že o tom, aké budú investície, na návrh mesta schvaľujú poslanci. „Pri alternatívnych druhoch dopravy sa treba pozrieť, ako to funguje v okolí, či vôbec iné mestá majú takéto veci,“ hovorí Máťoš s tým, že všade sú nejaké rezervy. Ide podľa neho o ranné myšlienky, ktoré sa len zavádzajú. Ak sa osvedčia, ide to ako domino a mesto sa im určite nebude brániť.

Zachádzanie spojov

Komunikovalo sa aj o možnosti zachádzania spojov až do areálu bývalých Považských strojární.

Viceprimátor Máťoš hovorí, že by to bolo finančne náročné, no nielen to. „Nechceme uberať zo spojov po meste. A ide autobus aj do areálu bývalých strojární. V areáli sú navyše cesty súkromné a autobus by sa tu nevytočil,“ hovorí viceprimátor.

Čo sa týka priemyselnej zóny v Považskom Podhradí, MDS už má podľa neho vymyslené ísť inou trasou aj cez priemyselnú zónu bez navýšenia kilometrov.

Komunikovalo sa aj o možnosti zrušenia tlače lístkov pre cestujúcich s dopravnou kartou, čo by podľa zástupcov petičného výboru urýchlilo nástup cestujúcich, aj cestu spoja, a tiež bolo lepšie z ekologicko-ekonomického hľadiska. Petičný výbor tiež predostrel možnosť zavedenia väčšieho počtu zastávok na znamenie.

Prečítajte si tiež: Trojnásobného sexuálneho násilníka poslali za mreže Čítajte 

Návrh grafikonu od výboru

Na záver stretnutia predložil výbor zástupcom mesta ich návrh nového grafikonu, na ktorom posledné dni pracovali. Pracuje s rozložením zaužívaných liniek mesta, zracio-nalizovaných do šiestich nových liniek.

„Nový grafikon zohľadňuje súčasnú objednávku podľa novej zmluvy, zachováva početnosť spojov na najvyťaženejších linkách, no zároveň zvyšuje početnosť spojov do mestských častí v priemere o dvadsať percent,“ hovorí Bořuta.

Grafikon, ktorý predložil petičný výbor, dalo mesto podľa slov Petra Máťoša na prehodnotenie MDS.

„Ona má totiž po rokoch fungovania asi najpresnejšie štatistiky. Vždy je však dobré, ak dá aj druhá strana návrh,“ ocenil aktivitu petičiarov Máťoš. Dodal ešte, že pri tomto grafikone nie je jasné, či by nedošlo k navýšeniu kilometrov.

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 18 357
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 936
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 958
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 462
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 431
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 944
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 504
  1. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  2. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  3. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  5. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  6. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  7. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  8. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 448
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 461
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 746
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Unikátna mestská výzdoba.

Podľa obyvateľov je to najkrajšia výzdoba za posledné roky.


V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  2. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  3. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  5. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  6. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  7. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  8. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 448
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 659
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 461
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 746
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 380
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 352
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu