Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Petičný výbor predložil mestu pripomienky k mestskej doprave

Na marcové krátenie autobusových spojov zareagovali obyvatelia Považskej Bystrice petíciou. V polovici apríla bolo stretnutie petičného výboru so zástupcami mesta.

Ilustračná fotografia. Ilustračná fotografia. (Zdroj: PETITPRESS)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Petíciu proti kráteniu autobusových spojov v Považskej Bystrici podpísalo 2700 obyvateľov. Petičný výbor sa stretol so zástupcami mesta. Až 330 ľudí pripomienkovalo nový grafikon platný od 1. marca. Za mesto viedli stretnutie viceprimátor Peter Maťoš a prednosta mestského úradu Anton Martaus. Za petičný výbor diskutovali Tomáš Bořuta a Iva Semančíková.

Prečítajte si tiež: Po vlne nevôle zmenili cestovný poriadok autobusov Čítajte 
Článok pokračuje pod video reklamou

Kĺbové autobusy a integrácia dopravy

Petičiari sa zaujímali, ako je to s nasadením väčších kĺbových autobusov v dopravných špičkách. Peter Máťoš informoval, že sa vyskytol problém, lebo autobusy mali poruchy, ale už sú opravené.

„Iný problém bol v Moštenci, keď nedokázal v autobus zobrať všetky deti, lebo šofér si pomýlil termín prázdnin a zobral si menší autobus,“ vysvetlil Máťoš.

Na stretnutí sa hovorilo aj o integráciu spojov s modrými spojmi prímestskej dopravy. „Problém MDS je, že máme veľa prímestských častí, kde ak ide veľký autobus, vezie sa v ňom minimálne množstvo ľudí. Máme pritom dediny ako Podvažie a Orlové, kde prechádzajú aj modré autobusy a kde už aj kraj má záujem vymyslieť nejakého spoločného integrátora,“ povedal Máťoš s tým, že mesto je naklonené tomu, aby si mohli ľudia vybrať. „Nemôžeme však ohroziť našich prepravcov a naše záujmy,“ hovorí Máťoš.

Prečítajte si tiež: Rodinám pomohli potravinami Čítajte 

Majú však záujem dohodnúť sa pri niektorých linkách, aby zastavovali aj na autobusových zastávkach MHD. „Nemôže to však byť pre nás stratové.“

Diskriminácia

Na stretnutí naniesli tiež petičiari otázku cestujúcich, najmä detí a seniorov, ktorí nemajú v Považskej Bystrici trvalý pobyt a platia v MHD plné cestovné. „Domnievame sa, že takýto krok, keďže sa jedná o dopravu vo verejnom záujme, je voči nim diskriminačný a obrátili sme sa na znalcov v problematike o odborný právny výklad. Zástupcovia mesta skonštatovali, že pokiaľ by sa preukázalo, že takýto stav je diskriminačný, došlo by ihneď k náprave,“ informoval Tomáš Bořuta.

Peter Máťoš potvrdil, že pokiaľ je takýto krok diskriminačný, postaví sa k tomu mesto ako treba. Zdôraznil ale, že ani obyvatelia mesta Považská Bystrica nie sú zvýhodňovaní v modrých autobusoch a MHD je platená z daní obyvateľov Považskej Bystrice. „Dbali sme na to, že ak prídu nejaké škrty a zmeny v mestskej doprave, aby z toho vyšli najlepšie obyvatelia nášho mesta,“ dodáva Máťoš.

Investície do inej dopravy

Na stretnutí odznela tiež požiadavka, aby mesto nemalé financie, ktoré sa redukciou spojov ušetrili, investovalo do rozvoja alternatívnych foriem mobility, najmä do budovania funkčných a bezpečných cyklochodníkov a moderných systémov cyklodopravy. „Považská Bystrica má podľa nášho názoru v tomto ohľade značné rezervy,“ hovorí Iva Semančíková.

Prečítajte si tiež: Z plánovanej cyklotrasy v Považskej Bystrici sa stáva skratka pre autá Čítajte 

Peter Máťoš reaguje, že o tom, aké budú investície, na návrh mesta schvaľujú poslanci. „Pri alternatívnych druhoch dopravy sa treba pozrieť, ako to funguje v okolí, či vôbec iné mestá majú takéto veci,“ hovorí Máťoš s tým, že všade sú nejaké rezervy. Ide podľa neho o ranné myšlienky, ktoré sa len zavádzajú. Ak sa osvedčia, ide to ako domino a mesto sa im určite nebude brániť.

Zachádzanie spojov

Komunikovalo sa aj o možnosti zachádzania spojov až do areálu bývalých Považských strojární.

Viceprimátor Máťoš hovorí, že by to bolo finančne náročné, no nielen to. „Nechceme uberať zo spojov po meste. A ide autobus aj do areálu bývalých strojární. V areáli sú navyše cesty súkromné a autobus by sa tu nevytočil,“ hovorí viceprimátor.

Čo sa týka priemyselnej zóny v Považskom Podhradí, MDS už má podľa neho vymyslené ísť inou trasou aj cez priemyselnú zónu bez navýšenia kilometrov.

Komunikovalo sa aj o možnosti zrušenia tlače lístkov pre cestujúcich s dopravnou kartou, čo by podľa zástupcov petičného výboru urýchlilo nástup cestujúcich, aj cestu spoja, a tiež bolo lepšie z ekologicko-ekonomického hľadiska. Petičný výbor tiež predostrel možnosť zavedenia väčšieho počtu zastávok na znamenie.

Prečítajte si tiež: Trojnásobného sexuálneho násilníka poslali za mreže Čítajte 

Návrh grafikonu od výboru

Na záver stretnutia predložil výbor zástupcom mesta ich návrh nového grafikonu, na ktorom posledné dni pracovali. Pracuje s rozložením zaužívaných liniek mesta, zracio-nalizovaných do šiestich nových liniek.

„Nový grafikon zohľadňuje súčasnú objednávku podľa novej zmluvy, zachováva početnosť spojov na najvyťaženejších linkách, no zároveň zvyšuje početnosť spojov do mestských častí v priemere o dvadsať percent,“ hovorí Bořuta.

Grafikon, ktorý predložil petičný výbor, dalo mesto podľa slov Petra Máťoša na prehodnotenie MDS.

„Ona má totiž po rokoch fungovania asi najpresnejšie štatistiky. Vždy je však dobré, ak dá aj druhá strana návrh,“ ocenil aktivitu petičiarov Máťoš. Dodal ešte, že pri tomto grafikone nie je jasné, či by nedošlo k navýšeniu kilometrov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 618
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 093
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 383
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 887
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 9 111
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 671
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 801
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 301
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 109
  10. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 6 865

Hlavné správy z SME | MY Považská - aktuálne správy

Na kilometrovom úseku Domanižanky v Považskej Bystrici boli štyri mlyny

Dnes stojí už len budova bývalého Piačkovho mlyna na sídlisku Lány, ostatné tri mlyny zbúrali. Najstarším bol Fuchsov mlyn, ktorý bol na bývalom námestí.

Považskobystrickí hádzanári spoznali pohárových súperov

Žrebovali sa zápasy Challenge cupu aj Slovenského pohára.

Považská Bystrica (v červenom) vlani v Challenge cupe hrala s Petrohradom.

Futbalový program v piatok a v sobotu

V piatok 18. októbra je predohrávka 2. ligy, súťaže pokračujú aj v sobotu 19. októbra.

Dubnica (v modrom) hostí doma nepríjemnú Petržalku.

Pre včely chcú získať desaťtisíc podpisov

Včelársky ekologický spolok Slovenska zbiera podpisy pod petíciu, ktorou chce ministerstvo životného prostredia presvedčiť o tom, že včela medonosná by mala byť vyhlásená za chráneného živočícha.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Fašizmus sa už neplazí, on tu je, odkázal na proteste v Trenčíne veterán SNP

Niektoré prevádzky dali do výkladov obrázky s prečiarknutou svastikou.

Polícia zverejnila video z tragédie na THK. Malo by byť mementom

Vodička tu zrazila staršieho pána na priechode pre chodcov, zraneniam podľahol.

Lučenčan okúsil so svojím Ferrari pevnosť zvodidiel

Našťastie sa jeho nehoda skončila bez zranení. Škoda na jeho aute je odhadovaná na sumu okolo 151-tisíc eur.

Mladá vodička z Rimavskej Soboty smrteľne zranila chodca

Hoci išiel 73-ročný chodec po riadne vyznačenom a reflexne zvýraznenom prechode pre chodcov.

Vybrali SME

Už ste čítali?