Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Na najmladšom sídlisku chýba deväťsto parkovacích miest, problémy sú všade

Situácia na Rozkvete v Považskej Bystrici je alarmujúca. Problémy sú však v celom meste, mesto zatiaľ žiadnu koncepciu parkovania nemá.

ILUSTRAČNÉ FOTO. ILUSTRAČNÉ FOTO.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. S parkovaním v Považskej Bystrici sú dlhodobo problémy a stav sa bude ešte zhoršovať. Problematikou sa zaoberali nedávno na rokovaní komisie pre výstavbu, dopravu a životné prostredie. Odznelo tu, že by sa mala otvoriť odborná a tiež verejná diskusia na túto tému a prijať čo najskôr koncepcia parkovania v meste.

Názory obyvateľov

Parkovanie je problémom celého Slovenska, v mestách hľadajú riešenia. Považská Bystrica zatiaľ žiadnu koncepciu nemá. „Do centra chodíme veľmi málo, vyhýbame sa mu,“ povedala Beáta Barančíková, ktorá je z Upohlavu. Spolu s manželom auto zaparkovali na ploche za obchodným domom Ščokino. „Jednak sme tu mali opakovane problém nájsť miesto a tiež kvôli plateniu,“ povedala. Mladý muž Tomáš Rybárik hovorí, že parkovanie zatiaľ nikto poriadne neriešil a vraj už včera bolo neskoro. „Keď chcem zaparkovať v centre, otočím sa autom na parkovisku na nie -koľkokrát, pokiaľ sa mi podarí auto odstaviť,“ opísal situáciu. Zmeniť by sa mal aj systém platenia. Prijal by riešenie, aké majú v Trenčíne.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Františka Bartoša Považská Bystrica zaspala absolútne vo všetkých častiach a v minulosti sa urobili chyby, ktoré sa musia teraz naprávať. „Povoľovali sa veľké stavby, nákupné centrá a nestavali sa žiadne podzemné garáže,“ povedal, kde je podľa neho problém.

Veľké problémy s parkovaním majú ľudia aj na sídliskách. „Keď prídu ľudia domov už aj z popoludňajšej zmeny, je to hrôza. Problém s odstavením auta je na dennom poriadku,“ povedala Monika Kurucová „Niečo budú musieť vymyslieť. Áut je veľmi veľa, stále pribúdajú nové,“ hovorí mladá žena.

Prieskum na sídlisku

Problémami s parkovaním sa zaoberali nedávno aj členovia komisie pre výstavbu, dopravu a životné prostredie. „Veľa sa o tom hovorí emotívne a málo argumentujeme skutočnými faktami,“ myslí si predseda komisie Juraj Pekár.

Skryť Vypnúť reklamu

Otvoriť by sa podľa neho mala odborná a tiež verejná diskusia na túto tému. „Uvidíme, ako sa bude dariť ďalej po tom, čo sme predložili analýzu situácie na najväčších sídliskách, riešenie je aj otázkou politickou,“ povedal Pekár.

Problémy nie sú len v centre mesta, ale už aj na všetkých sídliskách. Najhorší je to na Rozkvete.

Rozkvet je sídlisko postavené na kopci, v zložitých geologických, terénnych a priestorových podmienkach.

Je úplne iné ako všetky ostatné. V neprospech hrá aj veľká hustota obyvateľstva na malej ploche. Ak je 44 bytov postavených na tridsať- krát tridsať metroch, musia byť podľa Pekára zákonite problémy.

„Keď sa stavalo, všetko bolo podľa noriem. V roku 1991 na jeden automobil pripadalo skoro šesť obyvateľov,“ konštatoval. Po rokoch sa situácia úplne otočila, dnes už je problém zaparkovať tu po 16. hodine.

Skryť Vypnúť reklamu

Predseda komisie robil počas troch dní cez Vianoce na najmladšom sídlisku prieskum a výsledky sú alarmujúce.

Čísla sú alarmujúce

Od deväťdesiatych rokov pribudlo 666 parkovacích miest, niet už ich kde stavať a stav miest je stále akútny nedostatok.

„Cez deň sú parkovacie miesta prázdne, problém je večer. Kritické časovo sú večerné, nočné hodiny, víkendy a sviatky.

Na Rozkvete to vychádza tak, že pripadá v priemere 0, 66 parkovacieho miesta na jeden byt, teda ani jedno celé miesto na byt. Inak povedané, na jedno parkovacie miesto pripadá 1, 6 auta. Najkritickejšia situácia je na Ulici ČSA, kde sú výškové paneláky a na jeden byt pripadá len 0,33 parkovacieho miesta,“ priblížil zistenia analýzy predseda komisie Juraj Pekár. Na sídlisku chýba 1353 parkovacích miest, ak sa zohľadní pozdĺžne parkovanie na cestách, čo nie je práve šťastné riešenie, chýba ich stále 873.

„Ak zoberieme do úvahy túto nižšiu potrebu, je to viac ako počet parkovacích miest, ktoré pribudli za posledných tridsať rokov,“ dodal Pekár.

Rozširovať parkovacie plochy už nebude podľa neho účinným riešením.

„Treba hľadať nové prístupy k parkovacej politike mesta. Navyše parkovisko je betónová plocha, ktorá je hnusná, olejová, celý deň je prázdna. V lete akumuluje teplo, veľmi cítiť, kde je tráva a kde parkovisko. Pri klimatických zmenách ďalej uberať zeleň, to je cesta do pekla,“ povedal.

Bolo by dobré prijať koncepciu parkovania v meste, vylúčiť veľké skriňové vozidlá určené na podnikanie, vytypovať lokality vhodné na výstavbu parkovacích zariadení, urobiť analýzu možnosti financovania , možno hľadať aj zdroje z fondov Európskej únie a otvoriť verejnú diskusiu o budúcnosti parkovania.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 808
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 151
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 802
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 729
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 283
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 560
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 220
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 111
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 080
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 963
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Parkovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Parkovanie

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Bude FK Dubnica prepúšťať? Švec: Prišli sme o vyše 150-tisíc

Exkluzívny pohľad do vnútra dubnického futbalu.

Peter Švec pózuje s Marekom Kuzmom, jedným z lídrov Dubnice, ktorí ostali aj po minulej sezóne.

Po diaľnici uháňal rýchlosťou 207 kilometrov za hodinu, zinkasoval 800-eurovú pokutu

Trenčianski diaľniční policajti dnes popoludní namerali na diaľnici D1 v katastri mesta Ilava 43-ročného vodiča osobného motorového vozidla, ktorý prekročil maximálnu povolenú

ilustračné foto

DÔLEŽITÉ: Ak máte príznaky Covid - 19, k lekárovi nechoďte osobne

Obvodní lekári v okrese Považská Bystrica žiadajú pacientov, aby preventívne konzultovali svoj zdravotný stav telefonicky.

ilustračné foto

Ambulantní lekári žiadajú lepšie informácie

Zväz ambulantných lekárov vyzval ministerstvo zdravotníctva, aby zjednotili pravidlá a informovali verejnosť.

ilustračná foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Už ste čítali?