Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Pavlovi Belákovi vyšla v Poľsku najlepšie škola šmyku

V Krakowe sa konali medzinárodné preteky Cestárske rodeo.

Pavol Belák (vľavo) s cestmajstrom Jozefom Mamisom.Pavol Belák (vľavo) s cestmajstrom Jozefom Mamisom. (Zdroj: JOZEF ŠPROCHA)

Šofér z púchovského strediska skončil na medzinárodnej súťaži spomedzi Slovákov ako druhý najlepší.

PÚCHOV – Na neoficiálnych majstrovstvách Slovenska cestárov v jazde zručnosti si bronzovú medailu vybojoval domáci Pavol Belák. Umiestnenie mu umožnilo zúčastniť sa na veľkej súťaži krajín V4 v Poľsku.

Ako sa s odstupom času pozeráte na výsledky domácich majstrovstiev?

Pretekoch na cestárskych dňoch, ktoré majú za sebou už pätnásty ročník, sa v Púchove zúčastnilo štrnásť šoférov, dvaja z každého kraja, s výnimkou Bratislavy, odkiaľ neprišiel nik. Spolu so mnou sa súťaže zúčastnil aj môj otec Pavel. Dôveru, ktorú mi pri nominácii dal cestmajster Jozef Mamis, som nesklamal. Skončil som na treťom mieste. V prvom kole som zajazdil druhý najlepší čas, druhé kolo som išiel na istotu. Dôležitá bola rýchlosť na trati, no aj kužele, keď každý dotyk bol penalizovaný desiatimi sekundami.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo Vás čakalo v Poľsku, boli disciplíny podobné ako v Púchove?

Súťažilo sa na motoparku pri Krakowe. Bolo nás pätnásť, okrem slovenského tria, súťažili traja Česi, Maďari, domácich bolo na štarte šesť. Napriek prevahe sa im vyhrať nepodarilo, prvenstvo získal maďarský pretekár. V Púchove sme mali len slalom, v Poľsku boli štyri disciplíny.

Prečítajte si Futbalový turnaj prípraviek U 10 v Horovciach + bohaté foto Čítajte 

Slalom bol iný. U nás je rýchlostný, kde je dôležitý čas a dotyky s kuželmi. V Krakowe bola dôležitejšia plynulosť jazdy, pretože na radlici sme mali umiestnenú misku s tenisovou loptičkou, ktorá nesmela spadnúť. Bolo to veľmi náročné, stačilo jemne ťuknutie do volantu a loptička sa kotúľala po zemi. Pretekár musel zastaviť, vystúpiť, vrátiť loptičku do misky a pokračovať. Stometrový okruh pomedzi kužele som zvládol bez chyby, čo pre začiatok nebolo najhoršie.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj ďalšie disciplíny boli zamerané podobne?

Pri druhej disciplíne sme mali na radlici namontovanú palicu a úlohou bolo napichovať na ňu tri kovové krúžky s priemerom desať centimetrov umiestnené v rôznych výškach. Okrem citu pri riadení bola dôležitá manipulácia s radlicou, aby čas na napichnutie krúžku bol čo najkratší a krúžok nesmel spadnúť. Disciplína mi veľmi nevyšla, krúžky som nabral rýchlo, ale v prvej zákrute som ich stratil. Kým som ich pozbieral a anastokol, stratil som cenné sekundy.

Ktorá z disciplín Vám vyšla najlepšie?

Ani v tretej, ktorá bola úplnou novinkou, som si nepočínal zle. Na dráhe sa meralo, koľko stupňov otáčok šofér zvládne. Disciplína nemala s našou prácou nič spoločné, išlo iba o spestrenie a sťaženie podmienok. Natočil som 402 stupňov, najlepší mal 380, najhorší 480.

Skryť Vypnúť reklamu

Najlepšie sa mi podarilo zvládnuť školu šmyku. Na dráhe bola predpísaná rýchlosť 40 km/h s presne určenými miestami, kde bolo treba brzdiť. Súčasťou boli fingované nástrahy a suchý ľad. Dosiahol som najlepšie hodnotenie ako víťaz disciplíny.

Bol rozdiel medzi autami, na ktorých jazdíte doma a v Poľsku?

V práci jazdíme na mercedese, tam boli DAFy. Rozdiel som si neuvedomoval, aj keď každé auto je iné. Rozdiel oproti práci bol ten, že na súťaži sme jazdili s prázdnou korbou.

Ako ste skončili v celkovom hodnotení?

Obsadil som šieste miesto ako druhý najlepší Slovák. Víťaz z Púchova skončil tesne predo mnou bol piaty, druhý z púchovskej súťaže obsadil až jedenástu priečku. Peknou spomienkou na súťaž je pohár za umiestnenie a prvenstvo v jednej zo štyroch disciplín.

Začala zima, budete si môcť svoju šikovnosť vyskúšať za volantov. Koľká sezóna so sypačom Vás čaká?

Bude to piata zima, v lete pracujem ako strojník alebo šofér.

Práca so sypačom v často tvrdých podmienkach nie je ľahká. Zažili ste nevšedné situácie?

Pri stretnutí s autobusom na Čertove som skončil v priekope. Mal so šťastie v nešťastí, pretože ma vytiahol okoloidúci bager. Počas nočnej jazdy som pri Dešnej smerom na Beňadín videl spiacu srnku na ceste. Prebral ju hrmot radlice a pokojne odišla do lesa.

Často nám robia problémy vodiči, ale na to som si už zvykol. Ľudia občas na nás hundrú, kde sme, ale musia si uvedomiť, že traja šoféri na smene majú na starosti 150 km ciest. Nikto nespí, máme GPS, dávame zo seba všetko. Za noc som najazdil aj 400 km, nakladal som deväťkrát závisí to od vzdialenosti, osem deväťkrát.

Pavol Belák má pred sebou zimnú sezónu za volantom. Po peknom úspechu v Poľsku by v budúcnosti rád vyskúšal podobnú súťaž. „Keď som bol u cestárov prvý rok, na súťaži v Banskej Bystrici som skončil desiaty. O rok bude v Rakúsku celoeurópska súťaž, sa rád by som sa tam, dostal.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Keď štúdium (za)baví
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 892
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 323
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 749
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 303
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 615
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 155
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 903
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 812
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Premiér: Minister školstva má naplánovať, ako vrátiť deti do škôl od 7. decembra

Premiér chce, aby systém následne mohol fungovať aj v ďalších mesiacoch.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Premiér: Od plánu plošného testovania budúci víkend sa zatiaľ upúšťa

Zdá sa, že celoplošné testovanie cez mikulášsky víkend nebude.

Premiér Igor Matovič.

Situácia v bystrickej nemocnici je vyhrotená, v karanténe je 53 pracovníkov

V Nemocnici s poliklinikou (NsP) v Považskej Bystrici je momentálne vyhrotená situácia, v karanténe je aktuálne 53 pracovníkov.

Najrýchlejší poštár. Holuby ohrozujú dravce, hovorí Luhový

Poštový holub bol v minulosti najrýchlejším prostriedkom na prenos správ. Teraz sa využíva najmä na športové účely. Úspechy dosahuje MIROSLAV LUHOVÝ z Púchova.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Pri inštalácii vianočnej výzdoby v Mlynoch prišiel mladý muž o nohu

Pracovník spadol z výšky približne 20 metrov. Utrpel množstvo zranení.

Demänovská dolina už nevládze, na petíciu nie je neskoro

Nestíha elektrika, už ani zdroje pitnej vody.

Tragická nehoda na R1: Vodiča († 52) vymrštilo z auta

Nehoda sa stala na diaľničnom úseku medzi Zvolenom a Žiarom.

Už ste čítali?