Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Pavlovi Belákovi vyšla v Poľsku najlepšie škola šmyku

V Krakowe sa konali medzinárodné preteky Cestárske rodeo.

Pavol Belák (vľavo) s cestmajstrom Jozefom Mamisom.Pavol Belák (vľavo) s cestmajstrom Jozefom Mamisom. (Zdroj: JOZEF ŠPROCHA)

Šofér z púchovského strediska skončil na medzinárodnej súťaži spomedzi Slovákov ako druhý najlepší.

PÚCHOV – Na neoficiálnych majstrovstvách Slovenska cestárov v jazde zručnosti si bronzovú medailu vybojoval domáci Pavol Belák. Umiestnenie mu umožnilo zúčastniť sa na veľkej súťaži krajín V4 v Poľsku.

Ako sa s odstupom času pozeráte na výsledky domácich majstrovstiev?

Pretekoch na cestárskych dňoch, ktoré majú za sebou už pätnásty ročník, sa v Púchove zúčastnilo štrnásť šoférov, dvaja z každého kraja, s výnimkou Bratislavy, odkiaľ neprišiel nik. Spolu so mnou sa súťaže zúčastnil aj môj otec Pavel. Dôveru, ktorú mi pri nominácii dal cestmajster Jozef Mamis, som nesklamal. Skončil som na treťom mieste. V prvom kole som zajazdil druhý najlepší čas, druhé kolo som išiel na istotu. Dôležitá bola rýchlosť na trati, no aj kužele, keď každý dotyk bol penalizovaný desiatimi sekundami.

SkryťVypnúť reklamu

Čo Vás čakalo v Poľsku, boli disciplíny podobné ako v Púchove?

Súťažilo sa na motoparku pri Krakowe. Bolo nás pätnásť, okrem slovenského tria, súťažili traja Česi, Maďari, domácich bolo na štarte šesť. Napriek prevahe sa im vyhrať nepodarilo, prvenstvo získal maďarský pretekár. V Púchove sme mali len slalom, v Poľsku boli štyri disciplíny.

Prečítajte si Futbalový turnaj prípraviek U 10 v Horovciach + bohaté foto Čítajte 

Slalom bol iný. U nás je rýchlostný, kde je dôležitý čas a dotyky s kuželmi. V Krakowe bola dôležitejšia plynulosť jazdy, pretože na radlici sme mali umiestnenú misku s tenisovou loptičkou, ktorá nesmela spadnúť. Bolo to veľmi náročné, stačilo jemne ťuknutie do volantu a loptička sa kotúľala po zemi. Pretekár musel zastaviť, vystúpiť, vrátiť loptičku do misky a pokračovať. Stometrový okruh pomedzi kužele som zvládol bez chyby, čo pre začiatok nebolo najhoršie.

SkryťVypnúť reklamu

Aj ďalšie disciplíny boli zamerané podobne?

Pri druhej disciplíne sme mali na radlici namontovanú palicu a úlohou bolo napichovať na ňu tri kovové krúžky s priemerom desať centimetrov umiestnené v rôznych výškach. Okrem citu pri riadení bola dôležitá manipulácia s radlicou, aby čas na napichnutie krúžku bol čo najkratší a krúžok nesmel spadnúť. Disciplína mi veľmi nevyšla, krúžky som nabral rýchlo, ale v prvej zákrute som ich stratil. Kým som ich pozbieral a anastokol, stratil som cenné sekundy.

Ktorá z disciplín Vám vyšla najlepšie?

Ani v tretej, ktorá bola úplnou novinkou, som si nepočínal zle. Na dráhe sa meralo, koľko stupňov otáčok šofér zvládne. Disciplína nemala s našou prácou nič spoločné, išlo iba o spestrenie a sťaženie podmienok. Natočil som 402 stupňov, najlepší mal 380, najhorší 480.

SkryťVypnúť reklamu

Najlepšie sa mi podarilo zvládnuť školu šmyku. Na dráhe bola predpísaná rýchlosť 40 km/h s presne určenými miestami, kde bolo treba brzdiť. Súčasťou boli fingované nástrahy a suchý ľad. Dosiahol som najlepšie hodnotenie ako víťaz disciplíny.

Bol rozdiel medzi autami, na ktorých jazdíte doma a v Poľsku?

V práci jazdíme na mercedese, tam boli DAFy. Rozdiel som si neuvedomoval, aj keď každé auto je iné. Rozdiel oproti práci bol ten, že na súťaži sme jazdili s prázdnou korbou.

Ako ste skončili v celkovom hodnotení?

Obsadil som šieste miesto ako druhý najlepší Slovák. Víťaz z Púchova skončil tesne predo mnou bol piaty, druhý z púchovskej súťaže obsadil až jedenástu priečku. Peknou spomienkou na súťaž je pohár za umiestnenie a prvenstvo v jednej zo štyroch disciplín.

Začala zima, budete si môcť svoju šikovnosť vyskúšať za volantov. Koľká sezóna so sypačom Vás čaká?

Bude to piata zima, v lete pracujem ako strojník alebo šofér.

Práca so sypačom v často tvrdých podmienkach nie je ľahká. Zažili ste nevšedné situácie?

Pri stretnutí s autobusom na Čertove som skončil v priekope. Mal so šťastie v nešťastí, pretože ma vytiahol okoloidúci bager. Počas nočnej jazdy som pri Dešnej smerom na Beňadín videl spiacu srnku na ceste. Prebral ju hrmot radlice a pokojne odišla do lesa.

Často nám robia problémy vodiči, ale na to som si už zvykol. Ľudia občas na nás hundrú, kde sme, ale musia si uvedomiť, že traja šoféri na smene majú na starosti 150 km ciest. Nikto nespí, máme GPS, dávame zo seba všetko. Za noc som najazdil aj 400 km, nakladal som deväťkrát závisí to od vzdialenosti, osem deväťkrát.

Pavol Belák má pred sebou zimnú sezónu za volantom. Po peknom úspechu v Poľsku by v budúcnosti rád vyskúšal podobnú súťaž. „Keď som bol u cestárov prvý rok, na súťaži v Banskej Bystrici som skončil desiaty. O rok bude v Rakúsku celoeurópska súťaž, sa rád by som sa tam, dostal.“

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 937
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 207
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 645
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 216
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 017
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 2 741
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 567
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 366

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  2. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  4. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  5. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  6. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  7. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  8. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 922
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 995
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 546
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 324
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 440
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 954
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Ilustračná foto

Podľa lekára nie je potrebné do prirodzeného pôrodu zasahovať.


6 h

Plochy na umiestnenie predvolebných plagátov si môžu žrebovať zaregistrované politické strany, hnutia, koalície a nezávislí kandidáti sa budú žrebovať vo štvrtok.


TASR 7 h
ilustračné foto

Na diaľnicu muža vraj poslala navigácia.


TASR 7 h

Redakciu aj príjem inzercie nájdete od 1. októbra na novej adrese v širšom centre mesta.


27. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


10 h

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  2. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  4. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  5. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  6. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  7. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  8. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 922
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 995
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 546
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 5 324
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 440
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 954
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 793
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu