Žiakom to veľmi pomáha. Spolu s dospelými kreslia ceruzkou na biele puzzle svojich zajačikov, zároveň s kresbou si opakujú: hlava, dlhé ušnice... S hotovým puzzle si tak odnášajú domov nielen vlastný výrobok, ale aj trvalé vedomosti.
Deti sú neustále aktívne tým, čo daná téma ponúka. Hoci si učiteľka pripraví štruktúru hodiny, žiaci sú tak tvoriví, že niekedy sa hodina otočí o 180 stupňov. Samozrejme, učebný plán spoločne dodržiavajú, no stačí, keď im povie: „Deti, zoberte si namiesto stoličiek kernbool...“ Urobí to s nimi hotový zázrak a aj hodina im ide oveľa lepšie. Nehovoriac o ich vystretých chrbátikoch a správne položených nohách. Na lopty si ich veru nemôžu vyložiť tak ako na stoličkách.
K úspešnej realizácii projektu veľkou mierou prispieva i prostredie. Trieda predstavuje loď, nechýba ani kormidlo, morská sieť, okná pomaľované morskými motívmi. Žiaci môžu navštíviť šťastný ostrov, na ktorom si rozcvičujú pamäť i prsty skladaním častí zvieratka na veľkom posuvnom magnetickkom puzzle. Ostrov poznania zas ponúka knihy, ktoré deti čítajú počas prestávok alebo si z nich pripravujú prezentácie na vyuč. hodiny. V smutnom ostrove zas rozmýšľajú nad príčinami a dôsledkami svojho nesprávneho konania. A nad týmto všetkým dohliadajú rybičky v akváriu a veľká bábka - námorník Čľupo.
Veru, deti sa v prečínskej škole cítia veľmi dobre. Prispieva k tomu i priateľská atmosféra, ktorá v nej vládne.
Autor: Mgr. Jarmila Tesková