Ľudia rozhodnú o prioritách

Púchov spustil prvý ročník participatívneho rozpočtu. Vyčlenili naň desať tisíc eur.

Kaplnka v Horných Kočkovciach, ktorej rekonštrukcia bola minulý rok podporená z participatívneho rozpočtu TSK.Kaplnka v Horných Kočkovciach, ktorej rekonštrukcia bola minulý rok podporená z participatívneho rozpočtu TSK. (Zdroj: Peter Hudák)

PÚCHOV. Mesto sa po vzore krajskej samosprávy i skúseností z iných miest rozhodlo vyskúšať v praxi participatívny rozpočet (PR). Jeho podstatou je, že občania budú mať možnosť priamo rozhodnúť o tom, ako sa použije vyčlenená časť mestského rozpočtu. Sami navrhnú projekty, ktoré mesto zo svojej kasy podporí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Župa ho má štvrtý rok

Participatívny rozpočet funguje v rámci Trenčianskeho samosprávneho kraja už štvrtý rok. V minulom roku podporil aj šesť projektov z Púchovského okresu. Podporil napríklad rekonštrukciu kaplnky "Magdalénka" v Horných Kočkovciach, workoutové ihrisko v púchovskom gymnáziu či letný festival Končiny v Mojtíne.
V aktuálnom ročníku župa prerozdelí v deviatich okresoch dovedna 200-tisíc eur. Skúsenosti majú aj v Považskej Bystrici. Tento rok vstupujú do druhého ročníka PR, pod heslom: „Mesto si ty!“ Vyčlenili naň 12-tisíc eur. V Púchove s projektom začínajú tento rok.
„Vyčlenili sme na to 10-tisíc eur. Sám som zvedavý z ktorých obvodov prídu aké žiadosti,“ povedal predseda ekonomickej komisie Daniel Lako. Dodal, že tu sa prejaví aký je záujem ľudí o komunálnu politiku.
„Nie je to vysoká čiastka, ale je to len začiatok. Verím, že to prinesie angažovanosť ľudí na realizácii menších projektov a pochopenie vzťahov, ako to funguje aj vo väčšom,“ myslí si poslanec Ján Riško.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C6KPT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Samosprávy

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  2. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  3. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  4. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  5. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  7. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  8. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 235
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 581
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 8 240
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 088
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 359
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 151
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 010
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 835
  1. Ľuboš Vodička: Prievaly, kostol za hradbami
  2. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  3. Jan Pražák: Jak jsem doplatil na svůj stud
  4. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  5. Peter Hroško: Prečo si sami sabotujeme vlastné šťastie
  6. Štefan Šturdzík: Pán Zurian nehanbíte sa za svojich podriadených ?
  7. Ján Otčenáš: Konsolidácia z pohľadu kopáča
  8. Monika Albertiová: Nomen omen: Fiala, Fico a Orbán. Mená, ktoré hovoria o osude krajín. Prečo Česko bohatne a Slovensko s Maďarskom stráca dych
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 173
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 988
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 17 507
  4. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 7 790
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 7 287
  6. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 6 857
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 196
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 112
  1. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  2. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  3. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  4. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  5. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  6. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  7. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  8. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Veľké dodávky v priemere stoja necelých 12-tisíc eur a majú 11 rokov.


Zľava Viera Legerská, Anna Plassant Muríňová, Veronika Macsai a Marián Cehelník.

Rozvojová spolupráca a humanitárna pomoc Slovenska nielen zlepšuje životy zraniteľných komunít vo svete, ale učí Slovákov solidarite, globálnemu mysleniu a zodpovednosti za budúcnosť.


Nezvestný Ľubomír Turza.

Pátranie bolo vyhlásené v stredu.


Sedmerovčania nastrieľali deväť gólov.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek od II. po VIII. ligu.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu