Každá strana tvrdí svoje a vinu za zdržanie pripisuje tej druhej. Na obidvoch stranách odznievajú „zaručené“ argumenty vo svoj prospech.
Hlavný problém je v tom, že o povoľovaní stavby celoštátneho významu rozhodujú miestne samosprávy. Čiastkové územné rozhodnutia vydávajú mestá, a tie sa snažia situáciu využívať. Niekto by povedal, že vydierajú štát, aby prijali príslušné územné rozhodnutie a vydali stavebné povolenie. Aj Považská Bystrica chcela ako kompenzáciu za preložku cesty I/61 financie na opravu miestnych komunikácií. Minulý rok sa financie na opravy niektorých komunikácií neobjavili ani v mestskom rozpočte. Nevyšlo to. Bežný občan ťažko posúdi, či bola táto požiadavka reálna, alebo to bola len bublina na oklamanie voličov. „Nie je normálne, aby mestá vydierali štát. Podobné problémy vyrieši v blízkej budúcnosti novela stavebného zákona, podľa ktorej územné rozhodnutie pri stavbe diaľnice bude vydávať štátna správa, a nie mesto,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Tomáš Šarluška. Zatiaľ je isté len to, že budeme minimálne o rok dlhšie bez diaľnice.
Autor: mv