Považská Bystrica. Učitelia majú náročnú úlohu vzdelávať deti a mládež. Okrem vedomostí im však musia odovzdať aj iné zručnosti. Generácie mladých ľudí sa menia, pedagógovia sa tak neustále musia vzdelávať v oblasti psychológie a komunikácie.
Spätná väzba je pre vzdelávací proces dôležitá
Odrapotať napísané texty z učebnice nie je efektívna metóda vzdelávania mládeže. V dnešnej dobe intenzívnej komunikácie a preferovania tímovej práce je práve zvládanie sociálnych interakcií podstatná časť výučby. No učitelia musia v prvom rade vedieť dešifrovať rôzne typy pováh. To im uľahčuje prácu, vedia zvoliť vhodnú formu komunikácie so študentmi.
Iniciatíva Učitelia Považia, ktorú založil Jozef Šujak z Gymnázia v Považskej Bystrici, sa tak rozhodla využiť možnosti spolupráce s Komenského inštitútom. „Na workshope sa pozrieme na poskytovanie a prijímanie spätnej väzby očami psychológie. Identifikujeme ego-obranné mechanizmy, ktoré nám prácu so spätnou väzbou komplikujú a zamyslíme sa nad tým, ako ich zvládať. Prejdeme niekoľko rýchlo použiteľných techník spätnej väzby a ak zvýši čas, tak si povieme, ako s tým všetkým súvisí koncept radikálnej otvorenosti,“ informuje Jozef Šujak z bystrického gymnázia.