Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

FOTO: Orlovský most otvorili

Po odkladoch dokončili rekonštrukcia mostu Orlové. Pôvodne mal byť otvorený 16. decembra, vodiči však po ňom môžu jazdiť o týždeň skôr.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Orlovský most na ceste II/517 otvorili pre motoristov v kompletnom profile. Rekonštrukcia trvala 15 mesiacov. Pre nečakané vážne poškodenia nastal odklad a stavba trvala o takmer sedem mesiacov dlhšie. Po 15 mesiacoch však od včera môžu motoristi využívať most naplno.

Neprehliadnite undefined Čítajte 

Most má viac ako 70 rokov

Most ponad Váh a železničnú trať spájajúci mesto Považská Bystrica s mestkou časťou Orlové je tiež aj hlavnou spojnicou s obcami v Papradnianskej a Marikovskej doline. Orlovský most má viac ako 70 rokov, je to súmostie dvoch súbežných cestných mostov na vstupe do Považskej Bystrice od Púchova a od Bytče. Prvý most bol postavený v rokoch 1933 - 1935 s pôvodným názvom Most M. R. Štefánika. Po zničení počas 2. svetovej vojny bol znovu vybudovaný už ako Most slobody a neskôr zmenil názov na Orlovský most. V 90. rokoch minulého storočia bol ako dvojička postavený paralelný most a odvtedy má Orlovský most štyri pruhy. Nikdy rekonštrukciu nepodstúpil ani starší z dvojice mostov, práce tak boli nevyhnutné. "Jeden z pilierov bol postavený dokonca ešte pred druhou svetovou vojnou. Museli sa preto robiť niektoré veci, ktoré neboli ani súčasťou projektovej dokumentácie, čo predĺžilo samotnú rekonštrukciu. Chcem sa preto ospravedlniť motoristom, ktorých obmedzenia počas rekonštrukcie traumatizovali," povedal pri otváraní predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rekonštrukcia cesty pokračuje

Rekonštrukcia Orlovského mosta bola len jednou súčasťou celkovej rekonštrukcie cesty II/517 až do Domaniže. Celkové náklady na rekonštrukciu 3,6-kilometrového úseku podľa neho presiahli 4,4 milióna eur, projekt bol financovaný z eurofondov prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu. Most si zhotoviteľ prevzal minulý rok v auguste. Pôvodný termín dokončenia bol máj 2020. Po odhalení masívnych poškodení konštrukcie bol zmluva predĺžená o štyri mesiace. Ani tento termín však nebol reálny a stavbu dokončili až v decembri. "Ak sa nám bude dariť a riadiaci orgán nám všetko schváli, v budúcom roku by sme chceli začať s rekonštrukciou úseku od konca obce Prečín po Domanižu a v celom intraviláne obce Domaniža," doplnil Jaroslav Baška.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzenia zaťažili mesto

Rekonštrukcia mosta bola záťažou aj pre obyvateľov mesta Považská Bystrica. Kolóny sa denne ťahali cez celé mesto. Dopravné obmedzenia spôsobovali komplikácie aj obyvateľom okolitých obcí, ktorí denne do Považskej Bystrice dochádzajú do práce. "Verím, že si aspoň na pár mesiacov vydýchneme, kým zatvoria most v Podvaží. No teším sa, že môžeme už jazdiť bez obmedzení," povedal vodič z povolania Anton Malík. Po ukončení rekonštrukcie a otvorení mostu odľahlo aj primátorovi. "Verím, že otvorenie mosta odľahčí najmä centrum mesta a že sa postupne počas budovania cyklotrasy dobudujú aj chodníky na moste, ktoré sú sľúbené a ešte nie sú dokončené," povedal Karol Janas, primátor mesta Považská Bystrica. Zhotoviteľ garantuje záruku na kvalitu stavby päť rokov a deklarovaná životnosť mostu by sa mala predĺžiť o 20 až 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Poškodenia odhalili až neskôr

Hlavným dôvodom pre odklady stavby bol zlý technický stav staršieho z dvojice mostov, na kotrý zhotoviteľ prišiel až počas samotnej rekonštrukcie. "Projektant nevidí pod konštrukcie, niektoré nosníky sa museli rekonštruovať, menila sa statika. Na mnohých miestach bol most oveľa horší, ako sa predpokladalo. Navyše nám koronavírus skomplikoval v apríli dodávky výstuže z Talianska a rovnako naši kolegovia z Českej republiky nemohli vycestovať na Slovensko. To nám tiež skomplikovalo situáciu," povedal Dalibor Novotný, zástupca zhotoviteľa stavby.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  7. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  1. Zmeny v systéme revíznych postupov
  2. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  3. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  6. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  7. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 17 836
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 181
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 895
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 484
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 664
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 014
  7. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 676
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 590

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  3. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  4. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  5. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  6. Martina Paulenová: Prečo (ne)bijem svoje deti
  7. Martin Šuraba: Bol som pri strednej škole
  8. Irena Šimuneková: Strážov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 170 278
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 764
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 126
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 842
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 017
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 873
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 397
  8. Martina Paulenová: Stodvadsať sekúnd 2 447
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Čakáme Vás v parfumérii MUSCHIO na Lenčovej ulici 8995 v Žiline.


7 h
Vpravo tréner futbalistov Považskej Bystrice po výhre v derby s Púchovom.

Futbalisti Považskej Bystrice majú za sebou prvú polsezónu v II. lige. S trénerom Petrom Jakušom sme hodnotili jej priebeh.


11 h

Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


28. nov

Doterajším držiteľom rekordu bola obec Miloslavov.


TASR 27. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  3. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  4. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  5. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  6. Martina Paulenová: Prečo (ne)bijem svoje deti
  7. Martin Šuraba: Bol som pri strednej škole
  8. Irena Šimuneková: Strážov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 170 278
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 764
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 126
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 842
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 017
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 873
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 397
  8. Martina Paulenová: Stodvadsať sekúnd 2 447
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu