Piatok, 24. marec, 2023 | Meniny má Gabriel

FOTO: Orlovský most otvorili

Po odkladoch dokončili rekonštrukcia mostu Orlové. Pôvodne mal byť otvorený 16. decembra, vodiči však po ňom môžu jazdiť o týždeň skôr.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Orlovský most na ceste II/517 otvorili pre motoristov v kompletnom profile. Rekonštrukcia trvala 15 mesiacov. Pre nečakané vážne poškodenia nastal odklad a stavba trvala o takmer sedem mesiacov dlhšie. Po 15 mesiacoch však od včera môžu motoristi využívať most naplno.

Neprehliadnite undefined Čítajte 

Most má viac ako 70 rokov

Most ponad Váh a železničnú trať spájajúci mesto Považská Bystrica s mestkou časťou Orlové je tiež aj hlavnou spojnicou s obcami v Papradnianskej a Marikovskej doline. Orlovský most má viac ako 70 rokov, je to súmostie dvoch súbežných cestných mostov na vstupe do Považskej Bystrice od Púchova a od Bytče. Prvý most bol postavený v rokoch 1933 - 1935 s pôvodným názvom Most M. R. Štefánika. Po zničení počas 2. svetovej vojny bol znovu vybudovaný už ako Most slobody a neskôr zmenil názov na Orlovský most. V 90. rokoch minulého storočia bol ako dvojička postavený paralelný most a odvtedy má Orlovský most štyri pruhy. Nikdy rekonštrukciu nepodstúpil ani starší z dvojice mostov, práce tak boli nevyhnutné. "Jeden z pilierov bol postavený dokonca ešte pred druhou svetovou vojnou. Museli sa preto robiť niektoré veci, ktoré neboli ani súčasťou projektovej dokumentácie, čo predĺžilo samotnú rekonštrukciu. Chcem sa preto ospravedlniť motoristom, ktorých obmedzenia počas rekonštrukcie traumatizovali," povedal pri otváraní predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rekonštrukcia cesty pokračuje

Rekonštrukcia Orlovského mosta bola len jednou súčasťou celkovej rekonštrukcie cesty II/517 až do Domaniže. Celkové náklady na rekonštrukciu 3,6-kilometrového úseku podľa neho presiahli 4,4 milióna eur, projekt bol financovaný z eurofondov prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu. Most si zhotoviteľ prevzal minulý rok v auguste. Pôvodný termín dokončenia bol máj 2020. Po odhalení masívnych poškodení konštrukcie bol zmluva predĺžená o štyri mesiace. Ani tento termín však nebol reálny a stavbu dokončili až v decembri. "Ak sa nám bude dariť a riadiaci orgán nám všetko schváli, v budúcom roku by sme chceli začať s rekonštrukciou úseku od konca obce Prečín po Domanižu a v celom intraviláne obce Domaniža," doplnil Jaroslav Baška.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzenia zaťažili mesto

Rekonštrukcia mosta bola záťažou aj pre obyvateľov mesta Považská Bystrica. Kolóny sa denne ťahali cez celé mesto. Dopravné obmedzenia spôsobovali komplikácie aj obyvateľom okolitých obcí, ktorí denne do Považskej Bystrice dochádzajú do práce. "Verím, že si aspoň na pár mesiacov vydýchneme, kým zatvoria most v Podvaží. No teším sa, že môžeme už jazdiť bez obmedzení," povedal vodič z povolania Anton Malík. Po ukončení rekonštrukcie a otvorení mostu odľahlo aj primátorovi. "Verím, že otvorenie mosta odľahčí najmä centrum mesta a že sa postupne počas budovania cyklotrasy dobudujú aj chodníky na moste, ktoré sú sľúbené a ešte nie sú dokončené," povedal Karol Janas, primátor mesta Považská Bystrica. Zhotoviteľ garantuje záruku na kvalitu stavby päť rokov a deklarovaná životnosť mostu by sa mala predĺžiť o 20 až 30 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Poškodenia odhalili až neskôr

Hlavným dôvodom pre odklady stavby bol zlý technický stav staršieho z dvojice mostov, na kotrý zhotoviteľ prišiel až počas samotnej rekonštrukcie. "Projektant nevidí pod konštrukcie, niektoré nosníky sa museli rekonštruovať, menila sa statika. Na mnohých miestach bol most oveľa horší, ako sa predpokladalo. Navyše nám koronavírus skomplikoval v apríli dodávky výstuže z Talianska a rovnako naši kolegovia z Českej republiky nemohli vycestovať na Slovensko. To nám tiež skomplikovalo situáciu," povedal Dalibor Novotný, zástupca zhotoviteľa stavby.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Chcete bývať za 1,49% ?
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  5. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  8. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  4. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  5. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  6. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  7. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  8. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 178
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 7 087
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 4 660
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 903
  5. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 3 011
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 711
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 538
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 2 382

Blogy SME

  1. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  2. Štefan Vidlár: Za čárú, za rubježom, za plotem...
  3. Irena Šimuneková: Trebichava - Kňaží stôl - Bradlo
  4. Miroslav Ferkl: Hrozby voľby ZLA!
  5. Rudolfa Vallová: Ficove rožky nie sú Sulíkové rožky
  6. Ľubomír Čižmár: Bechterevova choroba: Príznaky, príčiny a liečba
  7. Anna Miľanová: Dav a demokracia...
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 863
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 600
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 471
  4. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 3 453
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 114
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 991
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 2 962
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 933
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Škoda vzniknutá pri nehode bola vyčíslená na 1.600 €.


(pb) 6 h
František Burda, odborník spoločnosti FinGO na investície

Klesanie trhov je vraj dočasné.


23. mar
Pavol Košík zostal pri futbale, trénuje v Pružine.

Ako hráč našiel najlepšie podmienky v Považskej Bystrici a bol aj pri historickom postupe. V trénerskej kariére zažil nejedno sklamanie.


23. mar

Krv darovali v priestoroch firmy v Považskom Podhradí.


(RED) 22. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako hráč našiel najlepšie podmienky v Považskej Bystrici a bol aj pri historickom postupe. V trénerskej kariére zažil nejedno sklamanie.


23. mar

Jeden z najväčších hitov nahral len z recesie.


10 h

Napadnutého muža previezli záchranári do nemocnice.


23. mar

Pokuta môže dosiahnuť až 3 300 eur.


11 h

Blogy SME

  1. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  2. Štefan Vidlár: Za čárú, za rubježom, za plotem...
  3. Irena Šimuneková: Trebichava - Kňaží stôl - Bradlo
  4. Miroslav Ferkl: Hrozby voľby ZLA!
  5. Rudolfa Vallová: Ficove rožky nie sú Sulíkové rožky
  6. Ľubomír Čižmár: Bechterevova choroba: Príznaky, príčiny a liečba
  7. Anna Miľanová: Dav a demokracia...
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 863
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 600
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 471
  4. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 3 453
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 114
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 991
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 2 962
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 933
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu