Štátnu školskú inšpekciu zastupovala Anna Pechová, zástupkyňa riaditeľa Školského inšpekčného centra v Trenčíne. Účastníkov semináru oboznámila s výsledkami celoplošného testovania žiakov piateho a deviateho ročníka základných škôl a prvého ročníka stredných škôl z matematiky. „Predmetom testovania bolo zistiť objektívny prehľad o vzdelávacích výsledkoch a overiť úroveň trvácnosti základných vedomostí z matematiky,“ hovorí Anna Pechová.
Úroveň vzdelávacích výsledkov v piatom ročníku sa zisťovala v 237 školách a bolo testovaných 10 325 žiakov. V deviatych ročníkoch v 229 základných školách bolo testovaných 9254 žiakov. Z 301 testovaných stredných škôl bolo 78 gymnázií, 113 stredných odborných škôl, 37 združených stredných škôl a 73 stredných odborných učilíšť. Spolu bolo testovaných 20 543 žiakov. „Štátna školská inšpekcia zistila, že žiaci nedosiahli úroveň vzdelávacieho štandardu z matematiky pre prvý a druhý stupeň základnej školy celkove, ale ani v žiadnej časti,“ hovorí Jozef Javorek, riaditeľ Školského inšpekčného centra v Trenčíne. „Dosiahnuté výsledky sú tesne pod očakávanou úrovňou. Priemernej úspešnosti 69,07 percenta zodpovedá klasifikačný stupeň 2,58,“ pokračuje.
Zo spracovaných štatistík vyplýva, že najúspešnejší bol Bratislavský kraj s percentom úspešnosti 73,55. Najmenej úspešný bol Banskobystrický kraj s 66,47 perc. úspešnosti. Najúspešnejšie boli školy s počtom žiakov nad 600 a najmenej úspešné boli malé školy s počtom do 300 žiakov. Mestské školy mali priemernú úspešnosť 70,09 perc. a vidiecke len 64,42. „Požadovanú 75-percentnú úspešnosť nedosiahli žiaci ani v jednom kraji. Úspešnosť žiakov rastie s veľkosťou školy významným štatistickým rozdielom. Vzdelávacie výsledky v mestských školách sú lepšie ako v školách vidieckych,“ dodáva Javorek.