POVAŽSKÁ BYSTRICA / MILOCHOV. Vo štvrtok 16. decembra nadránom prešiel tunelom Milochov prvý vlak s pasažiermi. Pôvodný termín spustenia tunela na úseku medzi Považskou Bystricou a Púchovom bol začiatok roka 2020. Dočasne je prevádzka spustená po jednej traťovej koľaji, pokračujú dokončovacie práce a tiež prerábka pôvodného železničného telesa na cestu tretej triedy medzi Milochovom a Nosicami. Tá má byť bez obmedzenia druhu dopravy, znamená to teda rýchlejšiu spojnicu medzi Považskou Bystricou a Púchovom. Pre obyvateľov Milochova môže aspoň čiastočne zlepšiť náročnú situáciu s dochádzaním do práce po zrušení vlakovej zastávky.
Trať skrátili a odklonili mimo zastavané územie
Podľa informácií Železničnej spoločnosti Slovensko je tunel Milochov dlhý 1 861 metrov a prechádza náročným terénom v členitom údolí Váhu. Nadväzuje naň most ponad vodnú nádrž Nosice a tunel Diel s dĺžkou 1 082 metrov. Výstavba týchto nových prvkov a prekládka pôvodnej železničnej trate, ktorá kopce a vodnú nádrž obchádzala, skracuje uvedený úsek z devätnástich na šestnásť kilometrov.
Prevádzka železničnej dopravy na oboch koľajách má byť spustená predbežne v máji 2022.
„Modernizácia úseku predstavuje najväčšiu investíciu v histórii samostatných železníc a zároveň je to aj najnáročnejšia železničná stavba v histórií Železníc Slovenskej republiky. Ide o technicky najzložitejší a zároveň najkrajší úsek na trati Bratislava - Žilina,“ uviedli železničiari na sociálnej sieti. Na financovanie modernizácie úseku železnice Púchov - Považská Teplá využili z ministerstva dopravy podporu z Kohézneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020.
V článku sa dočítate
- Ako jazdia vlaky v tuneli Milochov?
- Sú už práce ukončené?
- Poznáme všetky fakty a zaujímavosti o tuneli Milochov.