Náročnú opravu mostov zrealizovali s pomocou eurofondov

Orlovský most na ceste II/517 už slúži motoristom niekoľko mesiacov v kompletnom profile. Rekonštrukcia trvala 15 mesiacov.

Most otvárali slávnostným ceremoniálom.Most otvárali slávnostným ceremoniálom. (Zdroj: archív mesta)

Pre nečakané vážne poškodenia nastal odklad, nakoniec však obe časti mosta úplne opravili aj vďaka eurofondom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Most má viac ako 70 rokov

Most ponad Váh a železničnú trať spájajúci mesto Považská Bystrica s mestskou časťou Orlové je tiež aj hlavnou spojnicou s obcami v Papradnianskej a Marikovskej doline.

Súvisiaci článok Riaditeľ inštitútu pre dopravu a hospodárstvo: Železnice sú od eurofondov závislé

Orlovský most má viac ako 70 rokov, je to súmostie dvoch súbežných cestných mostov na vstupe do Považskej Bystrice od Púchova a od Bytče. Prvý most bol postavený v rokoch 1933 – 1935 s pôvodným názvom Most M. R. Štefánika.
Po zničení počas 2. svetovej vojny bol znovu vybudovaný už ako Most slobody a neskôr zmenil názov na Orlovský most. V 90. rokoch minulého storočia bol ako dvojička postavený paralelný most a odvtedy má Orlovský most štyri pruhy.
Nikdy rekonštrukciu nepodstúpil ani starší z dvojice mostov, práce tak boli nevyhnutné.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

„Jeden z pilierov bol postavený dokonca ešte pred druhou svetovou vojnou. Museli sa preto robiť niektoré veci, ktoré neboli ani súčasťou projektovej dokumentácie, čo predĺžilo samotnú rekonštrukciu. Chcem sa preto ospravedlniť motoristom, ktorých obmedzenia počas rekonštrukcie traumatizovali,“ povedal pri otváraní predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška.

Rekonštrukcia cesty pokračuje

Rekonštrukcia Orlovského mosta bola len jednou súčasťou celkovej rekonštrukcie cesty II/517 až do Domaniže. Celkové náklady na rekonštrukciu 3,6-kilometrového úseku podľa neho presiahli 4,4 milióna eur, projekt bol financovaný z eurofondov prostredníctvom Integrovaného regionálneho operačného programu. Pôvodný termín dokončenia bol máj 2020. Po odhalení masívnych poškodení konštrukcie bola zmluva predĺžená o štyri mesiace. Ani tento termín však nebol reálny a stavbu dokončili až v decembri. „Ak sa nám bude dariť a riadiaci orgán nám všetko schváli, v roku 2022 by sme chceli začať s rekonštrukciou úseku od konca obce Prečín po Domanižu a v celom intraviláne obce Domaniža,“ doplnil Jaroslav Baška.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Praskajúca stena nie je len estetický problém. Čo je za tým?
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  2. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  3. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 794
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 008
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 744
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 755
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 710
  6. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 575
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 818
  8. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 701
  1. Jozef Černek: Hotel Riviéra: viac než muzikál
  2. Jozef Sitko: Bez roku 1968 by nebol ani rok 1989 a naša samostatnosť
  3. Ján Komrska: West Spanish Peak, Colorado
  4. Ernest Klotton: Politika dnes: Služba verejnosti alebo boj o moc?
  5. Martin Klein: Sedembolestná NUDA? - Radšej rozkoš zo sedemhrčatého kyjaka!
  6. Jozef Drahovský: Predné brzdové svetlo zelenej farby - analýza
  7. Vladimír Bojničan: Kto tu skutočne zabíja demokraciu?
  8. Dušan Piršel: Nespolupráca negatívne vplýva na reformu školstva
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 13 363
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 881
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 8 711
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 025
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 442
  6. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 5 306
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 631
  8. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje! 3 741
  1. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  2. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  3. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  4. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  5. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Fúkať muselo vyše 200 ľudí.


TASR
Lednické Rovne (v žltom) nestačili na Nové Mesto nad Váhom.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek od II. po VIII. ligy.


Po prázdninách sa vlaky opäť zapĺňajú cestujúcimi, ktorí sa vracajú do práce či do škôl. Pre mnohých to znamená návrat k dennodennému dochádzaniu na známych trasách.


Ilustračné foto, Krištof.

Pozrite si milé zábery našich najmenších.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu