Od januára bude v Považskej Bystrici jazdiť nový hybridný autobus. Zníži emisie i hluk

Vo výbave má i WiFi a hlásič pre nevidiacich.

Nový hybridný autobus bude v Považskej Bystrici jazdiť od januára.Nový hybridný autobus bude v Považskej Bystrici jazdiť od januára. (Zdroj: FB/mestoPB)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Od budúceho roka bude v Považskej Bystrici jazdiť ďalší hybridný autobus.

Okrem toho, že nové vozidlo bude šetrnejšie k životnému prostredie, v jeho výbave je i kamerový systém, WiFi pripojenie ale i hlásič pre slabozrakých a nevidiacich cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň bude menej zaťažovať hlučnosť v meste, keďže využíva na rozbiehanie elektrickú energiu.

Nižšie emisie i hluk

Vozový park Dopravného podniku mesta Považská Bystrica od januára rozšíria o dvanásťmetrový Iveco Crossway LE City 12M Diesel Hybrid.

SkryťVypnúť reklamu

„Hlavným zámerom obnovy vozového parku je nielen zatraktívniť mestskú autobusovú dopravu pre cestujúcich v našom meste, ale tiež zlepšiť jej spoľahlivosť a ekologickosť. Dopravný podnik zakúpil autobus od firmy Corex Vráble,“ uviedla na svojej webovej stránke považskobystrická radnica.

Nepôjde o prvý podobný autobus v inventári dopravcu.

Napísali sme Telu treba dopriať pohyb a dobrú stravu, hovorí víťazka silových trojbojov Čítajte 

„V mestskej hromadnej doprave používame jeden hybridný autobus IVECO Urbanway od roku 2019. Obstaranie vozidla nemá dopad ani súvislosť s výškou ceny cestovných lístkov,“ informoval Radovan Čmelo, konateľ dopravného podniku.

Hybridný autobus má nižšie emisie na prevádzku a taktiež menej zaťažuje hlučnosť v meste. Na zastávkach a na križovatkách totiž pri státí využíva elektrickú energiu na rozbeh.

„Tento typ vozidla je ako medzičlánok na povinnou bezemisnou dopravou, ktorá nás v budúcnosť čaká,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Pomocné systémy i pre slabozrakých

Nový autobus je pôvodne predvádzacie vozidlo výrobcu v bielej farbe. Vyrobili ho tento rok.

„Vybavený je informačným systémom od českej firmy Bustec a spĺňa emisnú normu Euro VI stupeň D s elektromotorom,“ priblížila Michaela Lieskovská z dopravného podniku.

V jeho výbave je i výkonná klimatizácia a moderné technológie, ako sú kamerový systém, Wi-Fi pripojenie, alebo systém APC na automatické počítanie cestujúcich.

„Nechýba informačný systém vrátane hlásičov pre slabozrakých a nevidiacich či miesta na invalidný vozík a detský kočík,“ povedala.

Čiastočne nízkopodlažný mestský trojdverový autobus má takzvaný mild-hybridný pohon.

„Jeho výhodou je podľa výrobcu nižšia spotreba pohonných hmôt oproti klasickému naftovému autobusu. Vďaka systému Stop&Start sú tiež eliminované škodlivé emisie pri státí vozidla,“ vysvetlila.

SkryťVypnúť reklamu

Autobus bude jazdiť po považskobystrických cestách po tom, ako dokončia všetky administratívne procesy.

„Pri vzniku spoločnosti bol vekový priemer autobusov približne osem rokov. Uvedením do prevádzky novej posily bude vekový priemer približne štyri roky. Karosu B 952 plánujeme zachovať ako historické vozidlo,“ dodala Lieskovská.

Napísali sme Má problémy s kvalitou i hospodárením. Nemocnica v Považskej Bystrici skončila na chvoste ankety Čítajte 

Budú rokovať o znižovaní emisií

Poslanci Európskeho parlamentu koncom novembra dali najavo, že sú pripravení začať rokovania s krajinami Európskej únie o nových opatreniach. Posilniť majú znižovanie emisií CO2 pre ťažké úžitkové vozidlá ako autobusy, nákladné vozidlá a prívesy.

Poslanci prijali v tomto smere rokovaciu pozíciu, ktorú podporili 445 hlasmi, 152 poslancov bolo proti a 30 sa zdržali hlasovania.

Európski zákonodarcovia požadujú prísne ciele znižovania emisií CO2 pre stredné a ťažké nákladné vozidlá vrátane profesionálnych vozidiel ako odpadkové vozy, sklápače, miešačky a autobusov.

Ciele by boli 45 percent na obdobie rokov 2030 až 2034, 65 percent na roky 2035 až 2039 a 90 percent od roku 2040.

Ťažké úžitkové vozidlá, ako sú nákladné vozidlá, mestské autobusy a diaľkové autobusy, sú zodpovedné za viac ako 25 percent emisií skleníkových plynov z cestnej dopravy v EÚ a predstavujú viac ako šesť percent celkových emisií skleníkových plynov v EÚ.

Poslanci súhlasia s návrhom Európskej komisie povoliť registráciu nových mestských autobusov len s nulovými emisiami od roku 2030 a navrhujú dočasnú výnimku pre mestské autobusy poháňané biometánom.

Tá bude platiť do roku 2035.

Europarlament tvrdí, že prijatou pozíciou prináša prehľadnosť pre jedno z hlavných výrobných odvetví v Európe a jasný stimul na investovanie do elektrifikácie a vodíka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 201
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 804
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 244
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 914
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 308
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 487
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 474
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 284
  1. Otilia Horrocks: Pitný režim na Úrade vlády SR
  2. Milan Buno: Temnota v podaní Stephena Kinga. Desivá a vražedná! | 7 knižných tipov
  3. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  4. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  5. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  6. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  7. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 289
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 353
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 109
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 956
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 072
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 519
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 5 858
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 703
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Park je vhodným miestom pre kultúrne podujatia.

Nesie ekologický odkaz.


Informácie o veciach regionálnej samosprávy.


Rodičia sa boja o deti.


8
Tánička Altusová a Vladko Suchanič spoločne s moderátormi markizáckeho Telerána Simonou Ondrušovou a Marekom Polomským.

Majú radi hory, nahrávajú podcasty o nich a nedávno boli o svojej turistickej a moderátorskej vášni rozprávať aj v markizáckom Teleráne.


  1. Otilia Horrocks: Pitný režim na Úrade vlády SR
  2. Milan Buno: Temnota v podaní Stephena Kinga. Desivá a vražedná! | 7 knižných tipov
  3. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  4. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  5. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  6. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  7. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 289
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 353
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 109
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 956
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 072
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 519
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 5 858
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 703
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu