Mysleli si, že horí vlak. Česká oceľová mašina sa na Považí postarala o nevšedný zážitok

Môže byť aj nebezpečná.

Iskrivé divadlo.Iskrivé divadlo. (Zdroj: hrochostroj.cz)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Považskobystričanom sa v uplynulých dňoch na železničnej trati naskytla možnosť sledovať iskrivé divadlo. V rámci brúsnej kampane do regiónu prišla ťažkotonážna oceľová mašina z Česka - Hrochostroj, ktorá brúsi koľaje a opravuje chyby spôsobené nepretržitou prevádzkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledný februárový týždeň sme Hrochostroj zastihli v Považskej Teplej, kde brúsil koľaje, ktoré boli zmodernizované len pred pár rokmi.

„Sú to nové koľajnice, po úvodnej prevádzke sa môžu prejaviť rôzne chyby. Na koľajniciach môžu vzniknúť vlnky, ktoré cestujúci môžu pocítiť ako jemné trasenie,“ opísal Anton Ciprich, pracovník železníc.

SkryťVypnúť reklamu

Môže to byť nebezpečné

Masívny iskrivý stoj, ktorý pracuje vo večerných a nočných hodinách, vzbudzuje záujem okoloidúcich.

„Prišli sme sa pozrieť zo zvedavosti a musím povedať, že je to veľký zážitok. Takéto divadlo sa nevidí každý deň,“ poznamenala Monika z Považskej Teplej.

Napísali sme Milióny pôjdu do ciest, kultúry i lávky cez Váh. V Považskej Bystrici využijú úver aj eurofondy Čítajte 

Železničiari však upozorňujú, že stáť v blízkosti koľajiska nie je úplne bezpečné.

„Človek nikdy nevie kam odskočí iskra. Môže dôjsť k úrazu alebo sa môže znehodnotiť oblečenie,“ vysvetľuje Peter Ciprich, traťmajster v Považskej Bystrici.

Stroj je vybavený špeciálnymi žalúziami proti odskakujúcim iskrám, no tie nie sú účinné na sto percent. Ľudia by sa preto nemali zdržiavať v blízkosti trate, ktorú práve brúsia.

Pracovníci vždy pred začatím prác upozornia aj miestnych hasičov, aby o akcii vedeli a boli v prípadnej pohotovosti.

SkryťVypnúť reklamu

„Stalo sa, že prišli hasiči, lebo im niekto volal, že horí vlak,“ opísal planý poplach Pavel Pechar, technik z českej spoločnosti Hrochostroj.

Pracujú v noci

Dodal, že stroj pracuje zámerne večer, pretože je na trati menšia prevádzka vlakov. Počas dňa by sa to pravdepodobne nezaobišlo bez meškaní. „Aj nám sa to robí lepšie, pretože nehrozia požiare, aj na perónoch je menej cestujúcich.“

Na prípadný oheň sú železničiari pripravení, k dispozícii majú aj hasičské delá.

Práce však zámerne vykonávajú hlavne v zimnom období, pretože sa očakáva snehová prikrývka, vďaka ktorej je brúsenie bezpečnejšie. V prípade, že sneh chýba, musia pracovníci koľajisko zavlažiť sami.

Prvou jazdou na stroji pracovníci zistia informácie o povrchu koľaje a podľa toho určia hĺbku brúsenia. S mašinou sa v jednom úseku musia otočiť približne päť až šesťkrát.

SkryťVypnúť reklamu

„Zrovná nerovnosti, predĺži životnosť koľaje a pomôže tak plynulosti prejazdu vlakov,“ doplnil Ciprich.

Pokračovať budú smerom na východ

Celoslovenská brúsna kampaň prebieha postupne od konca januára vo viacerých etapách, a to od západu smerom na východ Slovenska. Prvé brúsne práce začali v okolí Trnavy, kde pracovali na kľúčových úsekoch, ako napríklad Leopoldov – Veľké Kostoľany, Veľké Kostoľany – Piešťany a Devínska Nová Ves – Bratislava-Lamač.

Napísali sme Púchov predstavil novinku v hromadnej doprave. Vozidlo, ktoré sa prispôsobí potrebám ľudí Čítajte 

„Vďaka brúsnej kampani sa odstránia povrchové chyby koľajníc a výhybkových súčiastok, ktoré vznikli práve kvôli ich častému využívaniu vlakmi. Ide napríklad o prevalky, vydrobovanie, prešmyky, odstránenie vlnkovitosti, sklzových vĺn a iných povrchových chýb koľajníc, medzi ktoré patrí aj poškodzovanie povrchov materiálov v dôsledku korózie na málo prevádzkovaných tratiach,“ ozrejmila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.

V súčasnosti pracujú v pôsobnosti oblastného riaditeľstva Žilina, kde revitalizujú ďalších 83 kilometrov koľají. Práce sa zameriavajú na úseky Melčice – Trenčianska Teplá, Púchov – Považská Teplá a Žilina – Kysucké Nové Mesto. Do opráv koľajísk v tejto oblasti železnice investujú necelých 1,3 milióna eur.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 691
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 870
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 554
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 702
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 353
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 731
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 459
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 213
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Raz ten Rus odíde
  2. Štefan Šturdzík: Zadar.
  3. Janka Bittó Cigániková: Ak si chce minister Šaško zachovať aspoň zvyšky cti, mal by konať
  4. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  5. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  6. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  7. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  8. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 078
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 786
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 079
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 755
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 940
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 283
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 910
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme. 6 120
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Nočný beh Považskou Bystricou.

Prišli z rôznych kútov Slovenska.


Ilustračné foto.

K nešťastiu došlo v ťažko dostupnom teréne.


Policajti zachránili život v hodine dvanástej.

Podarilo sa im ho dostať do bezpečia.


Víťazná radosť LEONI Wiring Systems Slovakia, spol. s r. o. stredisko Dubnica nad Váhom.

Vo štvrtok 15. mája sa v sTC Púchov zišlo sedem spoločností, ktoré bojovali v regionálnom kole MY Ligy zamestnancov.


(RED)
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Raz ten Rus odíde
  2. Štefan Šturdzík: Zadar.
  3. Janka Bittó Cigániková: Ak si chce minister Šaško zachovať aspoň zvyšky cti, mal by konať
  4. Viktor Pamula: Geopolitický hazard s krajinou.
  5. Marek Strapko: Možno ešte zomrú nejakí vaši drahí...
  6. Anna Miľanová: Naša hojdacia sieť, Zem, sa trhá. Príjemné pohojdávanie končí...
  7. Matúš Grznár: Matovič zistil ako to funguje, a preto je stále na scéne.
  8. Milan Buno: Zlyháva, zabúda, padá, rozbíja veci...napriek tomu sa nevzdáva! | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 078
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 786
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 079
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 755
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 940
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 283
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 910
  8. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme. 6 120
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu