rán opäť. „Budeme rokovať o spolupráci v oblasti dopravy. Vzájomne sa budeme informovať o budovaní diaľnic a rýchlostných ciest vo svojich krajinách a rokovať o zlepšení prepravy v nákladnej železničnej dopravy s využitím terminálov kombinovanej dopravy, využitia letiska Košice a regionálnej spolupráce s využitím programu Interreg,“ povedal štátny tajomník slovenského ministerstva dopravy Ján Kotuľa. „Je dôležité, ak sa rokuje o podstatných veciach, dôležitých pre obe strany. Som rád, že sme sa stretli v Pružine a nie v niektorom z hlavných miest. Aj to odzrkadľuje záujem oboch strán o infraštruktúry mimo najväčších miest,“ skonštatoval maďarský štátny tajomník ministerstva hospodárstva a dopravy Zsolt Csaba Horváth. Obaja štátni činitelia pôsobili veľmi uvoľnene, o čo sa postaral po privítacom ceremoniáli aj starosta obce Ján Janiga. Obaja štátni tajomníci boli prekvapení jeho výkladom o pôsobení Baroša, rodáka z Pružiny. „Na predaj pamätnej tabule, ktorá zostala majetkom obce, sme dostali viacero ponúk. Samozrejme, že sme ich neakceptovali,“ povedal starosta. Odliatok tabule je na Vysokej škole dopravnej v Budapešti, kde študoval aj Horváth. „Páči sa mi okolitá príroda a zdá sa, že tu žijú dobrí a úprimní ľudia. Škoda, že sme nemohli prísť skôr, no meškanie sme na mokrej ceste už „nedobehli“. Možno dostanete aj hlásenie na políciu, pretože sme trošičku prekročili rýchlosť,“ usmieval sa Horváth. „Pružina je miestom, kde by sa mohli stretávať zástupcovia štátnych delegácií častejšie. Vybrali sme si ju aj preto, že podobné rokovania v nej už boli, a vieme, že sme urobili dobre. Myslím si, že naša návšteva nebude v tejto obci posledná,“ dodal Kotuľa. Ôsme zasadnutie slovensko-maďarskej zmiešanej komisie pre infraštruktúry by malo priniesť podľa jeho slov množstvo pozitív pre obe strany, ktoré majú záujem o pokračovanie železničnej vetvy zo Sibíru cez Ukrajinu. Rokovať budeme aj mostoch cez Ipeľ, ktorých bolo kedysi 48. Momentálne chceme vybudovať dva, časom by ich malo byť osem,“ dodal Kotuľa.
Autor: mk