užívania do 9. decembra. Na tlačovej besede o tom informoval generálny riaditeľ dodávateľskej spoločnosti Doprastav, a.s. Bratislava Dušan Mráz. Celková dĺžka spomínaných úsekov predstavuje 13 807 metrov.
Už 3. decembra tohto roka odovzdala Národná diaľničná spoločnosť, a.s. do predčasného užívania bratislavský diaľničný úsek Viedenská cesta - Prístavný most v dĺžke 3 867 metrov. Druhý diaľničný úsek Ladce - Sverepec odovzdá Doprastav do užívania 9. decembra tohto roka. Výberové konanie na tento úsek vyhral v roku 1997 Hydrostav, keďže však Slovenská správa ciest ako investor nebola spokojná s jeho prácou, v roku 2002 podpísala zmluvu s Doprastavom.
„Keď so stavebnými prácami začal Doprastav, stavba bola ocenená na 4,4 mld. Sk, vrátane dodatkov ku zmluvám to predstavovalo 4,528 mld. Sk. Vplyvom inflačného nárastu, ktorý predstavoval 600 mil. Sk, vzrástli náklady na 5,1 mld. Sk,“ vysvetlil Mráz.
Diaľničný úsek má dĺžku 9,94 kilometra, z čoho až 7 210 metrov predstavuje dĺžka 34 mostných objektov. Plocha vozovky je 195,1 tis. metrov štvorcových. Do ukončenia diaľnice po Žilinu tak ostávajú ešte tri úseky. Úsek Sverepec - Vrtižer s problematickou Považskou Bystricou v dĺžke 9,8 kilometra by mohol byť v prevádzke aspoň v polovičnom profile v roku 2007. Nasledujúci takmer 13,5-kilometrový úsek Vrtižer - Hričovské Podhradie by mal byť odovzdaný do užívania do konca budúceho roka, podobne aj 6,85-kilometrový úsek D3 Hričovské Podhradie - Žilina Strážov. Z toho vyplýva, že diaľnica po Žilinu nebude do konca budúceho roka kompletne hotová. Podľa Mráza je tiež otázne, či rok 2010, resp. 2012 je reálny na dobudovanie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Rok 2010 je určite nereálny. Do roku 2012 by sa to aj dalo, dôležité však bude, či to Národná diaľničná spoločnosť stihne pripraviť,“ uzavrel Mráz.