Na stavebne náročnom úseku sa nachádza štyridsať mostov, z toho 27 na diaľnici a 6 na vetvách mimoúrovňovej križovatky Beluša. Konečne nahradí preťaženú cestu I/61 cez Visolaje a Sverepec.
V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby do obdobia po roku 2002. „Pôvodný dátum spojazdnenia tohto úseku určený na polovicu roku 2006 stavbári predbehli o sedem mesiacov. Celkový rozpočet výstavby predstavoval 7,5 miliardy korún,“ povedal hovorca a poradca slovenského ministra dopravy Tomáš Šarluška. „Harmonogram prác nám určuje byť v novembri roku 2006 v Žiline. Bohužiaľ, vypadla Považská Bystrica, kde sa po zmene územného plánu, mohlo pokračovať v prácach o rok neskôr. Vyústenie diaľnice za Sverepcom malo končiť veľkou križovatkou, mesto ale rozhodlo, že nebude zaradená do diaľničných stavieb, ale do preložky cesty I. triedy,“ povedal Prokopovič. Podľa jeho slov nechce vstupovať do svedomia mesta či jeho poslancov. Hlavné je, že stavebné povolenie je na svete, a tak by sa v roku 2007 mohlo odľahčiť konečne aj ono.
„Pre nás je to najšťastnejší deň. Po ôsmich rokoch výstavby si budeme ťažko, ale radi zvykať na ticho a kľudnejšiu premávku. Dokončenie úseku želám Sverepčanom i motoristom,“ povedal starosta Sverepca Jaroslav Biel.
Autor: mk