cu. Prikláňa sa i k fialovému variantu, ktorý má podobnú trasu, avšak za „obeť“ mu padne menej nehnuteľností. Od odškodnenia dotknutých občanov ale dáva ruky preč, necháva to na investora. Podobný problém má neďaleký Trenčín. Modernizácia železničnej trate sa týka viacerých rodinných domov. Mesto sa k tomu postavilo racionálne. Po dohode s investorom, ktorý mestu náklady preplatí, si dotknutí môžu vybrať lokalitu, kde im postaví nové rodinné domy. V Považskej Bystrici zatiaľ ponúkajú len 14 bytov v obytnom dome na Moyzesovej ulici.
Aktivisti v meste i viacerí občania sa prikláňajú k tunelovému variantu, ktorý správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie určuje ako najvhodnejší. Ten sa zasa nepozdáva niektorým obyvateľom sídliska Stred. Obávajú sa, že život im budú strpčovať niekoľkoročné stavebné práce. Diskusii akosi však unikol fakt, že pri preložke nejde len o samotnú stavbu, ale aj o život v meste po jej dokončení, a to nielen v priamo zainteresovaných lokalitách. Pri modrom variante budú autá naďalej prúdiť popri sídlisku, ale z opačnej strany. Pri tunelovom variante sú veľmi vysoké stavebné náklady, ale doprava by zo stredu mesta zmizla pod povrch, trochu komplikovanejší by mali výjazd na hlavnú cestu obyvatelia Stredu. Takto by sa dali rozoberať všetky varianty. Jedno je však isté, definitívne slovo bude mať investor, ktorý sa z pochopiteľných finančných dôvodov zrejme prikloní k najlacnejšiemu. Či bude pri tom zohľadňovať aj fakt, že jeho rozhodnutie ovplyvní život v meste nielen pre súčasnú, ale aj ďalšie generácie, dozvieme sa o niekoľko mesiacov.