tréning v sprievode vychovávateliek a prichádzajú späť na vyučovanie. Sú to všetci pohybovo nadaní chlapci, s veľkou energiou, ktorým musíme venovať o to väčšie pedagogické majstrovstvo. V súťažiach dosahujú dlhodobo úspechy.
V júni minulého roka školu navštívil Andrej Meszároš, ktorý si zaspomínal na roky strávené v laviciach školy. Neodmietol dať autogramy, s úsmevom pozdravil učiteľov. Skonštatoval, že škola je krajšia a rád sa zas sem vráti.
Prácu s počítačom obľubujú učitelia i žiaci
Za najväčší úspech minulého roka považujem zavedenie predmetu práca s počítačom. Podarilo sa nám získať šikovného učiteľa Ing. Miroslava Marettu, a ten oslovil pre prácu s počítačom žiakov i pedagógov. Za ostatný školský rok si zdokonalili počítačovú gramotnosť žiaci od piateho po deviaty ročník. V tomto školskom roku sme sa zapojili do vedomostnej olympiády cez internet, kde sa žiaci testujú, získavajú body a umiestnenia pre seba i školu, čím zároveň porovnávajú vlastné vedomosti s celým Slovenskom. Monika Skokňová vyhrala v súťaži Pestrá jeseň s internetom.
Za posledný rok sa prostredníctvom projektu Infovek vzdelalo 34 učiteľov v práci s počítačom. Vedenie školy vytvorilo dobré podmienky pre prípravu učiteľov na vyučovanie s pomocou počítača. Predpokladáme vybudovanie druhej počítačovej triedy, ktorú by využívali učitelia na hodiny s počítačom a bola by súčasťou výuky ktoréhokoľvek predmetu. Oslovili sme i Združenie rodičov školy a spoločnými silami vybudujeme pre nový školský rok druhú učebňu.
Od siedmej triedy druhý svetový jazyk
Okrem hokejových športových tried v každom ročníku vzdelávame žiakov v jazykových triedach, kde majú denne cudzí jazyk – angličtinu alebo nemčinu. Do odborných tried pribudol počítač, žiaci môžu využiť programy, ktoré škola dostala alebo zakúpila pre výuku jazykov. Pedagógovia – jazykári sa venujú žiakom aj individuálne, pripravili ich na olympiádu, prvé miesto v okrese získal Peter Sluštík, dve žiačky boli prijaté na bilingválne gymnázium.
Zaujímavé aktivity zapojením sa školy do projektov
Škola sa zapojila do holandsko-slovenského projektu Správaj sa normálne. Majorka M. Bursíková z policajného zboru vedie žiakov v tomto projekte k uvedomelému správaniu sa zaujímavými aktivitami. Škola žije v tomto školskom roku environmentálnymi aktivitami. Za cieľ sme si dali získať certifikát Zelená škola. Ochrana a tvorba životného prostredia sa stala našou súčasťou. V každej triede máme separovaný odpad – papier, plasty, tetrapakové obaly a papier. Štyri environmentálne krúžky pripravili reláciu do školského rozhlasu ako spomienku na ekologickú tragédiu v Tatrách, pripravili výstavku rastlín a kvetov, navštívili Manínsku tiesňavu, v decembri pripravili výstavku predmetov používaných v minulosti v našich domoch. Krúžky pracujú pod vedením Mgr. Miroslavy Jakabovičovej, Ing. Edity Koniarovej, Mgr. Jany Brigantovej a Mgr. Ľubice Hamárovej.
Mimoškolská činnosť
V škole pracuje 23 krúžkov zameraných na ekológiu, prípravu na prijímacie skúšky z matematiky a slovenského jazyka. Rozšírené sú tréningy žiakov hokejových tried, máme vytvorené tri skupiny školského športového strediska, volejbal, pracuje krúžok turistiky, stolného tenisu, futbalový krúžok, krúžok mažoretiek, záujem žiakov je o rozšírenie si poznania z chémie, prírodopisu a zdravého životného štýlu.
Zúčastňujeme sa vedomostných a športových súťaží, kde sme získali pekné umiestnenia.
Čo nás trápi?
Jednoznačne vandalstvo – rozbíjanie okien, vyrezávanie okien, podpaľovanie nových dverí, zhromažďovanie „partií“ a zanechávanie odpadkov na miestach pred školou. Trápi nás aj vodenie psov do areálu, kde sa denne hrá alebo športuje 560 žiakov. Trápi nás nesprávne parkovanie automobilov, že sa sanitka ani záchranné autá nedostanú do areálu školy, krádeže oplotenia školy, vianočná krádež vybavenia školského klubu. Neverím, že takto získaný televízor, video, prehrávač a playstation urobili radosť pod stromčekom nejakého človeka. Slúžili stovke detí školského klubu. Už neslúžia.
Pedagógom a vychovávateľom v práci nechýba optimizmus
I napriek týmto negatívam sme v práci optimisti. Drobnými výchovnými krokmi verím, že formujeme dobrých mladých ľudí, učíme ich empatii, tolerancii, poznaniu druhého človeka, vcítenia sa do života postihnutých ľudí, učíme ich stáť na strane tých, ktorí to potrebujú, pracovať v tíme, byť schopnými sa s ostatnými dohodnúť, poznať a pochopiť seba samého.
V škole ponúkame kvalitné vedomosti, ktoré žiaci rozvinú na stredných školách a učilištiach.
Autor: Mgr. Renáta Heinischová