„Zákon o fiškálnej decentralizácii ukladá, že mesto musí financovať preukázané straty, nie zľavy, na výkonoch MHD. Vlani mesto dostalo z dane z príjmu fyzických osôb 1,5 milióna korún. Straty vyčíslené SAD sú niekoľkonásobne vyššie,“ povedal. Poukázal i na to, že nemajú možnosť kontroly vyčíslených strát napríklad pri režijných nákladoch. Rokovania so spoločnosťou trvali viac ako rok, požiadali aj o posudok nezávislého audítora, ktorý momentálne študujú. Práve vysoké straty ich podnietili k tomu, aby začali uvažovať o založení podniku, v ktorom by mesto malo spoluúčasť. Kvôli tomu ani nepodpísali vlani zmluvu so SAD, ani neuhradili straty. „Zmluvu podpíšeme s dátum od 1. 1. 2005 do 30. 6. 2006. Dovtedy musí byť pripravené všetko pre založenie nového podniku,“ vysvetľuje Lackovič. Ako ďalej uviedol, vzhľadom na vysoké prevádzkové náklady je predpoklad, že nový podnik sa postupne presťahuje do priestorov autobusového nástupišťa. Mesto by v ňom malo 34-percentný podiel, SAD 66-percentný. Výhodou podľa Lackoviča bude, že sa bude môcť eliminovať vplyv straty z prímestských liniek. Cestovné budú obyvatelia mesta hradiť formou kreditných kariet, čo umožní sprehľadniť aj systém zliav. Občania iných miest nebudú mať nárok na zľavy.
Poslancov zaujímalo i cestovanie do mestských častí, kde obyvatelia vo veľkej miere museli využívať prímestské linky, pretože spoje MHD sú tam obmedzené. „Ak zastupiteľstvo, a teda občania, rozhodne, že sa bude financovať stratový spoj, tak sa bude. Zaoberať sa tým budeme pri schvaľovaní rozpočtu, ale pôjde to na úkor iných akcií v meste,“ dodal Lackovič.