Počas školského roka si študenti založia svoju vlastnú študentskú firmu ako akciovú spoločnosť. Na rozdiel od cvičnej firmy tu je všetko reálne. Študenti si musia sami vymyslieť názov spoločnosti , čo budú vyrábať, ako a pre koho, prípadne aké služby budú poskytovať. Vstupný kapitál získajú predajom akcií svojim spolužiakom, učiteľom a ostatným zamestnancovm školy. Sami si zvolia svoj manažerský tím, orgány spoločnosti. Výrobky, ktoré sa rozhodnú vyrábať, musia byť také, aby ich výrobu sami zvládli - tašky, šály, šperky, vonné sviečky, študentské zápisníky, preukazy študenta, kalendáre a pod. Služby, ktoré poskytujú, musia zodpovedať ich možnostiam a a schopnostiam – prevádzkovanie školského bufetu, čajovne, organizovanie rôznych školských akcií, prieskum trhu pre iné firmy. Čoskoro študenti zistia, že ak aj je ťažké výrobky vyrobiť, oveľa ťažšie je ich predať. Pravidelne sa študenti so svojou firmou zúčastňujú veľtrhu študentských spoločností v Bratislave (doteraz 10 ročníkov), kde študenti z celého Slovenska predvádzajú svoje výrobky, predstavujú firmu a navzájom súťažia v rôznych kategóriách. Medz naše najväčšie úspechy patrí 1. miesto spoločnosti EKOLUNA v roku 2000, keď zvíťazili v kategórii Najlepší manažérsky tím, imidž a prezentácia firmy. Podastané je, že na všetky výdavky spojené s veľtrhom (asi 10-tisíc korún) si študentská spoločnosť musí sama zarobiť.
Keďže pracujú s cudzími peniazmi, musia hospodáriť uvážlivo. Vedú si svoje účtovníctvo. Táto „hra“ na skutočnú firmu trvá jeden školský rok. Svoju činnosť ukončia a akcionárom predložia výsledky svojej práce. Ak dosiahnu zisk, časť zisku dostanú aj akcionári, ktorí si takto zhodnotia svoje vlastné peniaze, ktoré sa rozhodli zveriť svojim spolužiakom – podnikateľom.