Podľa vedúcej odboru Eleny Štefíkovej sa pacienti najčastejšie sťažovali na vyberanie poplatkov za zdravotnú starostlivosť a za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, na neetický prístup zdravotníckych pracovníkov k pacientom.
Zvyšné podania sa týkali vystavovania dočasnej pracovnej neschopnosti, ordinačných hodín, ako aj určenia poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. „Z trinástich sťažností, ktoré sme preverovali, boli tri opodstatnené. Týkali sa neoprávneného vyberania poplatkov,“ hovorí Štefíková. Ako ďalej dodala, v tomto prípade boli lekári písomne upozornení na nesprávny postup pri vyberaní poplatkov a neoprávnene vybraté poplatky boli sťažovateľom vrátené. Sťažnosti týkajúce sa porušenia Etického kódexu zdravotníckeho pracovníka boli odstupované na prešetrenie a riešenie kontrolnému výboru Regionálnej lekárskej komory v Trenčíne.
Autor: vž