lováci sa zvyknú sťažovať len v kruhu svojich známych. Cieľom kampane je nielen vysvetliť, aké majú spotrebitelia práva, ale im aj poradiť čo robiť, ak boli ich práva porušené.
Jedna z častí kampane sa venuje dovolenkám a zmluvám o zájazde. Ako Antonia Fokkema z Európskej komisie povedala, viac ako polovica spotrebiteľov u nás nevie o svojich právach, keď si kúpi zájazd. „Je potrebné vedieť, kam sa obrátiť, ak vzniknú problémy,“ poznamenala Fokkema. Klienti by si mali prečítať o charaktere zájazdu, aké sú služby v hoteli, storno podmienky a rozpis platieb, ktoré nie sú zahrnuté v cene zájazdu. Niekedy sa aj napriek všetkým opatreniam stane, že po príchode do cieľa dovolenky klient zistí, že klimatizácia sú otvorené okná, namiesto výhľadu na more má výhľad na sklad, more je vzdialené 500 a nie 50 metrov. Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov informoval, že v takomto prípade musí spotrebiteľ ihneď s delegátom spísať reklamačný zápis a do troch mesiacov žiadať o kompenzáciu. „Klient by mal vyrovnanie dostať hneď, a nie formou zliav na nasledujúcu sezónu,“ upozornil Tulák.
Na Slovensku pôsobí 41 spotrebiteľských poradní. Ľudia ich služby využívajú najmä v prípade nespokojnosti s kvalitou ubytovania, stravy, hluku, zápachu a vzdialenosti od mora. V prípade nespokojnosti s výškou kompenzácie má spotrebiteľ možnosť ísť na súd.