všetkých bodoch žaloby, ktorou sa snažia dosiahnuť zrušenie územného rozhodnutia, vydaným mestom Považská Bystrica a povoľujúcim výstavbu diaľnice ponad mesto.
Niekoľkí obyvatelia Považskej Bystrice a dve občianske združenia sa ešte v roku 2005 proti územnému rozhodnutiu odvolali na Krajský súd v Trenčíne. Odporcovia spomínanej alternatívy argumentovali najmä správou o vplyvoch na životné prostredie, kde ministerstvo životného prostredia odporúča tri varianty trasy diaľnice, no vybraný variant ponad mesto medzi nimi nefiguruje, čím malo dôjsť k ignorovaniu správy a porušeniu stavebného zákona. „Nemožno EIA (zákon o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, pozn. red.) bezdôvodne nerešpektovať. Je to precedens a stimul pre silných investorov, že EIA, podľa ktorého sa ročne posudzujú desiatky, možno stovky významných stavieb, je len zábavkou pre verejnosť a toho sa bojím viac ako estakády cez stred mesta,“ povedal Smatana. Súd sa v máji nestotožnil s námietkami aktivistov a žalobu zamietol. Argumentoval tým, že správa o vplyvoch na životné prostredie je iba odporúčaním. Senát vyvrátil aj ostatné body žaloby ako porušenie ústavných práv, či možné prekročenie limitov emisií a hluku.
Variant diaľnice premostením ponad mesto vyčíslila štátna cenová expertíza na 11,324 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty v cenovej úrovni roka 2005. Alternatíva s tunelom, ktorú presadzujú aktivisti, by si podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcela Jánošíka vyžiadala 25 mld. až 30 mld. Sk. Dodáva, že ak by Najvyšší súd SR rozhodol o zrušení územného rozhodnutia, celý proces by sa vrátil o niekoľko rokov dozadu. Diaľnica cez Považskú Bystricu sa má začať stavať na začiatku budúceho roka a dostavaná by mala byť koncom roku 2009.