Národná diaľničná spoločnosť sa podľa hovorcu Marcela Jánošíka nedohodla s 13 vlastníkmi, ktorí nesúhlasia s uzatvorením zmluvy. „S nimi začíname začiatkom tohto týždňa proces vyvlastnenia,“ informoval Jánošík. Majitelia sa nedohodli s investorom z viacerých dôvodov. Niektorí nesúhlasia s trasou diaľnice ponad mesto, ďalším sa nepáči, že im ostane nevykúpená zvyšková parcela s malou výmerou, ktorú investor nepotrebuje. Podľa Jánošíka niektorí majitelia neuzavreli zmluvy, lebo nemajú záujem niečo čítať, podpisovať a vyvlastnenie je pre nich najjednoduchší spôsob. V niektorých prípadoch majitelia nesúhlasia s ponúkanou nízkou cenou nehnuteľností. Krajský stavebný úrad v Trenčíne začne konať hneď, ako dostane návrhy, povedal pracovník na úseku vyvlastňovania Ivan Zverec. Podľa jeho slov územné rozhodnutie pre diaľnicu je právoplatné, preto úrad nebude čakať na rozhodnutie Najvyššieho súdu SR, na ktorý sa obrátili občianske združenia a niektorí obyvatelia Považskej Bystrice. Žalobu proti územnému rozhodnutiu už zamietol Krajský súd v Trenčíne.
S majiteľmi pozemkov na diaľničnom úseku Sverepec - Vrtižer investor v procese získania stavebného povolenia najprv uzavrel zmluvy o budúcej zmluve. Potom bude nasledovať definitívne majetkoprávne vysporiadanie kúpnymi, nájomnými zmluvami a zmluvami o náhrade za zriadenie vecného bremena. Na úseku Sverepec - Považská Bystrica zmluvy o budúcej zmluve podpísalo 1530 z 1600 vlastníkov. Pripomienky, ktoré sú v štádiu riešenia, vznieslo 40 majiteľov. S 30 vlastníkmi sa podľa Jánošíka spresňujú a zlaďujú údaje s katastrom nehnuteľností. Na tomto úseku je aj 13 vlastníkov, ktorí by mali byť vyvlastnení. Na úseku Považská Bystrica - Vrtižer bolo potrebné uzavrieť 750 zmlúv o budúcej zmluve, investor ich má 744. „V tomto úseku nepredpokladáme vyvlastnenie,“ konštatoval Jánošík.
S výstavbou diaľnice, ktorá povedie cez Považskú Bystricu estakádou, by sa malo začať koncom tohto roka. Ukončenie výstavby predpokladá investor v roku 2009. Diaľničný úsek Sverepec - Vrtižer meria 9595 metrov, podľa štátnej expertízy v úrovni roku 2005 by mala výstavba stáť 11,3 miliardy Sk bez DPH.