Článok pokračuje pod video reklamou
Nevyhnutné odchýlky si vyžiadali technické riešenia najmä v konštrukciách smerových úprav oblúkov pre dosiahnutie požadovaných rýchlostí a parametrov trate. Stavba, budovanie tunela v dĺžke 1070 metrov popod vrch Diel zasiahne aj hornú časť obce Nimnica, kde pravdepodobne by malo dôjsť k asanácii niektorých bytových jednotiek. Vyústenie tunela za kúpeľmi bude pokračovať premostením cez Nosický kanál a Váh do Milochova smerom na Považskú Bystricu. Podľa investičného harmonogramu by sa do roku 2007 mala realizovať projektová príprava stavby a niekoľko stomiliónová investícia sa má započať o tri roky a ukončiť v roku 2012. „Rokovania s obcou Nimnica a príslušnými ministerstvami pokračujú. Stavba sa významne dotkne života obce, životného prostredia a každého občana a obec v tejto súvislosti bude požadovať dokončenie infraštruktúry,“ vyjadril sa starosta obce Ladislav Ďureček. Z hľadiska inžiniersko-geologického a hydrogeologického sa urobili opatrenia smerujúce k ochrane minerálnych vôd vo vnútornom i vonkajšom kúpeľnom území. Začiatkom tohto roku sa prevádzali vrty, aby nedošlo k narušeniu zdrojov minerálnych vôd.
Úsek železničnej trate Púchov – Žilina je súčasťou najzaťaženejšieho a najvýznamnejšieho slovenského dopravného koridoru medzi Bratislavou, Žilinou a Košicami. Celoslovenský význam koridoru sa odráža i v jeho zaradení do siete európskych multimodálnych koridorov, do paneurópskej dopravnej siete.