Zahustením dopravy v meste dochádza k preťažovaniu komunikácií a tie si vyžadujú, aby sa rekonštrukcie vykonávali častejšie. Ako je to s prvotnou podmienkou, ktorá musí byť splnená, ak sa chce niekto uchádzať o granty z EÚ, teda s vlastníctvom pozemkov pod cestami, sme zisťovali na Správe katastra v Považskej Bystrici.
Až deväťdesiat percent pozemkov pod cestami mesto nemá vysporiadaných. Do poriadku sa dávajú hlavné ťahy, menšie miestne komunikácie zatiaľ nie. Hlavná cesta I/61 je v zastavanom území majetkom mesta, avšak len v pôvodnej šírke. Postupne sa rozširovala a tieto časti vysporiadané nie sú. Okružná ulica, ktorá ide okolo Stredu, kopíruje železničnú trať, prechádza poza základnú školu na Strede a pri kostole končí v podchode, nie je vôbec na katastrálnej mape zameraná. Tu vznikol problém aj s umiestnením reklamného billboardu firmy PSL, ktorá nemohla zistiť, kto je vlastníkom pozemku pod cestou a v jej okolí, kam ho chcela umiestniť. Rovnaký je aj osud cesty, ktorá ide od salaša na Rozkvet. Nie je zakreslená geometrickým plánom a majetkovo-právne nevysporiadaná. Pozemky pod Helenskou ulicou sú tiež vlastníctvom súkromných majiteľov. Väčšina menších komunikácií na tomto sídlisku stojí tiež na nevysporiadanom území. V majetku mesta je pozemok pod cestou na Ulici M. R. Štefánika, od križovatky pri budove polície až po svetelnú križovatku pri hlavnej pošte. Zvyšok ťahu na Rajec sa vykupuje. Ukončené to však nie je.
Autor: berko