Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Kadiaľ pôjde preložka hlavnej cesty?

„Nie sme padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely,“ vyjadril sa zamestnanec ministerstva dopravy

„Nie sme padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely,“ vyjadril sa zamestnanec ministerstva dopravy
Mesto si veľa sľubuje od dostavby diaľničného úseku Sverepec - Vrtižer. Podľa slov kompetentných sa vyrieši problém s tranzitnou dopravou, ktorá ide po komunikácii I/61 stredom mesta popri hlavnej pošte. Prehustená doprava v týchto miestach je príčinou mnohých dopravných kolapsov. Stále problematickou však bude naďalej, aj po vybudovaní diaľnice, doprava v smere Púchov – Rajec. Čiastočne by tento problém mala riešiť preložka cesty I/61. Tú chce mesto viesť cez Nálepkovu ulicu. Okrem mestského variantu však ministerstvo životného prostredia posudzovalo v rámci EIA, zákona týkajúceho sa vplyvov na životné prostredie, ďalšie varianty preložky I/61. To ešte nie je ukončené. Tento rok začiatkom augusta sa Milan Luciak z ministerstva životného prostredia vyjadril k posudzovaniu variantov preložiek nasledovne: „Záverečne stanovisko k ceste I/61 v Považskej Bystrici sa vypracováva v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ktorému bolo záverečne stanovisko zaslané minulý týždeň na podpis. Konečná verzia podpísaného záverečného stanoviska bude bezodkladne zverejnená.“ No doteraz nie je rozhodnuté.
Pred dvoma týždňami sa uskutočnilo rokovanie medzi ministerstvom životného prostredia a ministerstvom dopravy. O stanovisko v súvislosti s týmto rokovaním sme požiadali Mariana Miškovica, riaditeľa úseku cestnej infraštruktúry ministerstva dopravy: „Musím povedať, že rokovanie bolo naozaj ťažké. Ministerstvo životného prostredia nám poslalo návrh a my v zmysle zákona spolu s ním vydáme rozhodnutie. Ide sa ešte podľa starého zákona 127, lebo tak to bolo rozbehnuté, teraz už je nový zákon 24. V podstate sme dospeli k dvom variantom, bledo-modrému a okrovému, ale životné prostredie ešte nechce povedať trasu modrého variantu. Okrový je v podstate v trase stavebnej cesty, teda pôjde len o jej vylepšenie. Tunelový variant v žiadnom prípade nepripadá pre ministerstvo dopravy do úvahy, nie sme predsa padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely. Po žiadnej stránke pre nás nie je tento variant prípustný. Nám je to jedno, aký variant prejde, ale nie tunelový. Najviac by nám vyhovoval nulový, “ vyjadril sa Miškovic.
A aká je stručná charakteristika týchto variantov, ktoré Miškovič spomenul?
Bledomodrý, č. 3, je vedený cez Ul. M. R. Štefánika do kruhového objazdu na križovatke pri policajtoch. Nie je však v súlade s návrhom územného plánu a znemožní plánovanú realizáciu pokojnej zóny na Ul. Ľ. Štúra
Okrový, č. 7, modifikovaný nulový variant s kruhovým objazdom namiesto križovatky pri hlavnej poš­te a následným zúžením štvorprúdovej komunikácie na dvojprúdovú cestu I/61.
Za tunelový variant sa považuje žltý variant, č. 6. Ide o modifikovaný nulový variant so zapustením I/61 pod povrch v priestore pred hlavnou poštou s vyústením pri čerpacej stanici OMV, spolu s riešením navrhovanej pešej zóny a podzemnou autobusovou zastávkou v priestore dnešného podchodu s bezpečným riešením napojenia na pešiu zónu.
Do procesu hodnotenia a výberu optimálneho variantu bol zaradený aj variant č. 6a žltý (s krátkym tunelom) a nulový variant.
Minulý týždeň vo štvrtok navštívila mesto Viera Húsková z ministerstva životného prostredia, aby ešte raz priamo v teréne posúdila jednotlivé varianty. „Potrebovala som si všetko ešte raz prejsť a pozrieť. Nie je to ešte v žiadnom prípade uzavreté. Budeme sa musieť ešte raz stretnúť s pánom Miškovičom a musíme si to predebatovať. Všetko sa mohlo vyriešiť už dávno, nemuseli byť tieto problémy, keby mesto nesúhlasilo s mestským variantom diaľnice. Považská Bystrica sa mohla obísť. Všade inde chceli, aby sa im diaľnica vyhla. Vtedy súhlasilo vaše mesto s mestským variantom, dohodlo sa a dohadovanie trvá doteraz. Takto sa to nedá riešiť. V tomto štádiu by bolo rozumnejšie dobudovať diaľnicu, počkať, ako sa situácia vyvinie a potom riešiť mestské komunikácie. Aby sa mohli pri výstavbe diaľnice presúvať mechanizmy, treba opraviť cestu I/61, chodníky. My zatiaľ nepodporujeme bledomodrý, ani okrový variant. Toto treba riešiť citlivo a opatrne. Z ministerstva dopravy ponúkli zas nové riešenia, preto sme si to išli opäť pozrieť. A čo sa týka zapustenia komunikácie pod povrch pri hlavnej pošte, nie je to až také hlúpe. Presne takisto je riešená komunikácia aj pri prezidentskom paláci v Bratislave, a nie je s tým problém,“ vyjadrila sa Húsková.
Sporné je v prípade variantov, ktoré spomenulo ministerstvo dopravy aj budovanie kruhového objazdu na križovatke pri hlavnej pošte. Riaditeľ Slovenskej správy ciest Ivan Hlavoň sa na tlačovej besede s novinármi v súvislosti s riešením dopravy v meste vyjadril k tomuto riešeniu nasledovne: „Diskusie o tom, že by tu mohla byť kruhová križovatka, ktorá by teoreticky vyriešila pružnejšie tento systém, nie sú na mieste. Nebola by všeliekom, pokiaľ by nebola dvojpruhová. A dvojpruhový kruhový objazd by mal tiež svoje veľké problémy.“ Problémom by boli krátke prepletacie úseky pre väčšie mechanizmy, križovatka by sa musela posunúť, čím by došlo k vyoseniu hlavnej cesty. Prehustenie dopravy by sa nevyriešilo.“
Z vyjadrení ministra dopravy Ľubomíra Vážneho, ministerstva životného prostredia aj riaditeľa Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa nepriamo vyplynulo, že najlepšie je v momentálnej situácii ponáhľať sa s budovaním diaľnice a potom rozmýšľať o budovaní preložiek.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 970
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 211
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 960
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 788
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 544
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 109
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 587
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 181
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 121
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 897
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Bude FK Dubnica prepúšťať? Švec: Prišli sme o vyše 150-tisíc

Exkluzívny pohľad do vnútra dubnického futbalu.

Peter Švec pózuje s Marekom Kuzmom, jedným z lídrov Dubnice, ktorí ostali aj po minulej sezóne.

Po diaľnici uháňal rýchlosťou 207 kilometrov za hodinu, zinkasoval 800-eurovú pokutu

Trenčianski diaľniční policajti dnes popoludní namerali na diaľnici D1 v katastri mesta Ilava 43-ročného vodiča osobného motorového vozidla, ktorý prekročil maximálnu povolenú

ilustračné foto

DÔLEŽITÉ: Ak máte príznaky Covid - 19, k lekárovi nechoďte osobne

Obvodní lekári v okrese Považská Bystrica žiadajú pacientov, aby preventívne konzultovali svoj zdravotný stav telefonicky.

ilustračné foto

Ambulantní lekári žiadajú lepšie informácie

Zväz ambulantných lekárov vyzval ministerstvo zdravotníctva, aby zjednotili pravidlá a informovali verejnosť.

ilustračná foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

V nemocnici v Čadci zomrel pacient na COVID-19

Čadca je červeným okresom, Kysucké Nové Mesto ostáva oranžovým.

Už ste čítali?