Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Kadiaľ pôjde preložka hlavnej cesty?

„Nie sme padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely,“ vyjadril sa zamestnanec ministerstva dopravy

„Nie sme padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely,“ vyjadril sa zamestnanec ministerstva dopravy
Mesto si veľa sľubuje od dostavby diaľničného úseku Sverepec - Vrtižer. Podľa slov kompetentných sa vyrieši problém s tranzitnou dopravou, ktorá ide po komunikácii I/61 stredom mesta popri hlavnej pošte. Prehustená doprava v týchto miestach je príčinou mnohých dopravných kolapsov. Stále problematickou však bude naďalej, aj po vybudovaní diaľnice, doprava v smere Púchov – Rajec. Čiastočne by tento problém mala riešiť preložka cesty I/61. Tú chce mesto viesť cez Nálepkovu ulicu. Okrem mestského variantu však ministerstvo životného prostredia posudzovalo v rámci EIA, zákona týkajúceho sa vplyvov na životné prostredie, ďalšie varianty preložky I/61. To ešte nie je ukončené. Tento rok začiatkom augusta sa Milan Luciak z ministerstva životného prostredia vyjadril k posudzovaniu variantov preložiek nasledovne: „Záverečne stanovisko k ceste I/61 v Považskej Bystrici sa vypracováva v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ktorému bolo záverečne stanovisko zaslané minulý týždeň na podpis. Konečná verzia podpísaného záverečného stanoviska bude bezodkladne zverejnená.“ No doteraz nie je rozhodnuté.
Pred dvoma týždňami sa uskutočnilo rokovanie medzi ministerstvom životného prostredia a ministerstvom dopravy. O stanovisko v súvislosti s týmto rokovaním sme požiadali Mariana Miškovica, riaditeľa úseku cestnej infraštruktúry ministerstva dopravy: „Musím povedať, že rokovanie bolo naozaj ťažké. Ministerstvo životného prostredia nám poslalo návrh a my v zmysle zákona spolu s ním vydáme rozhodnutie. Ide sa ešte podľa starého zákona 127, lebo tak to bolo rozbehnuté, teraz už je nový zákon 24. V podstate sme dospeli k dvom variantom, bledo-modrému a okrovému, ale životné prostredie ešte nechce povedať trasu modrého variantu. Okrový je v podstate v trase stavebnej cesty, teda pôjde len o jej vylepšenie. Tunelový variant v žiadnom prípade nepripadá pre ministerstvo dopravy do úvahy, nie sme predsa padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely. Po žiadnej stránke pre nás nie je tento variant prípustný. Nám je to jedno, aký variant prejde, ale nie tunelový. Najviac by nám vyhovoval nulový, “ vyjadril sa Miškovic.
A aká je stručná charakteristika týchto variantov, ktoré Miškovič spomenul?
Bledomodrý, č. 3, je vedený cez Ul. M. R. Štefánika do kruhového objazdu na križovatke pri policajtoch. Nie je však v súlade s návrhom územného plánu a znemožní plánovanú realizáciu pokojnej zóny na Ul. Ľ. Štúra
Okrový, č. 7, modifikovaný nulový variant s kruhovým objazdom namiesto križovatky pri hlavnej poš­te a následným zúžením štvorprúdovej komunikácie na dvojprúdovú cestu I/61.
Za tunelový variant sa považuje žltý variant, č. 6. Ide o modifikovaný nulový variant so zapustením I/61 pod povrch v priestore pred hlavnou poštou s vyústením pri čerpacej stanici OMV, spolu s riešením navrhovanej pešej zóny a podzemnou autobusovou zastávkou v priestore dnešného podchodu s bezpečným riešením napojenia na pešiu zónu.
Do procesu hodnotenia a výberu optimálneho variantu bol zaradený aj variant č. 6a žltý (s krátkym tunelom) a nulový variant.
Minulý týždeň vo štvrtok navštívila mesto Viera Húsková z ministerstva životného prostredia, aby ešte raz priamo v teréne posúdila jednotlivé varianty. „Potrebovala som si všetko ešte raz prejsť a pozrieť. Nie je to ešte v žiadnom prípade uzavreté. Budeme sa musieť ešte raz stretnúť s pánom Miškovičom a musíme si to predebatovať. Všetko sa mohlo vyriešiť už dávno, nemuseli byť tieto problémy, keby mesto nesúhlasilo s mestským variantom diaľnice. Považská Bystrica sa mohla obísť. Všade inde chceli, aby sa im diaľnica vyhla. Vtedy súhlasilo vaše mesto s mestským variantom, dohodlo sa a dohadovanie trvá doteraz. Takto sa to nedá riešiť. V tomto štádiu by bolo rozumnejšie dobudovať diaľnicu, počkať, ako sa situácia vyvinie a potom riešiť mestské komunikácie. Aby sa mohli pri výstavbe diaľnice presúvať mechanizmy, treba opraviť cestu I/61, chodníky. My zatiaľ nepodporujeme bledomodrý, ani okrový variant. Toto treba riešiť citlivo a opatrne. Z ministerstva dopravy ponúkli zas nové riešenia, preto sme si to išli opäť pozrieť. A čo sa týka zapustenia komunikácie pod povrch pri hlavnej pošte, nie je to až také hlúpe. Presne takisto je riešená komunikácia aj pri prezidentskom paláci v Bratislave, a nie je s tým problém,“ vyjadrila sa Húsková.
Sporné je v prípade variantov, ktoré spomenulo ministerstvo dopravy aj budovanie kruhového objazdu na križovatke pri hlavnej pošte. Riaditeľ Slovenskej správy ciest Ivan Hlavoň sa na tlačovej besede s novinármi v súvislosti s riešením dopravy v meste vyjadril k tomuto riešeniu nasledovne: „Diskusie o tom, že by tu mohla byť kruhová križovatka, ktorá by teoreticky vyriešila pružnejšie tento systém, nie sú na mieste. Nebola by všeliekom, pokiaľ by nebola dvojpruhová. A dvojpruhový kruhový objazd by mal tiež svoje veľké problémy.“ Problémom by boli krátke prepletacie úseky pre väčšie mechanizmy, križovatka by sa musela posunúť, čím by došlo k vyoseniu hlavnej cesty. Prehustenie dopravy by sa nevyriešilo.“
Z vyjadrení ministra dopravy Ľubomíra Vážneho, ministerstva životného prostredia aj riaditeľa Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa nepriamo vyplynulo, že najlepšie je v momentálnej situácii ponáhľať sa s budovaním diaľnice a potom rozmýšľať o budovaní preložiek.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 448
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 342
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 13 176
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 447
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 288
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 832
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 912
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 808
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 717
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 811
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Jantar team v cieli Dakaru 2021

Posledná, krátka, 202 kilometrov dlhá etapa uzavrela kruh po Saudskej Arábii a priviedla jazdcov späť do Jeddahu. Obaja jazdci Jantar teamu úspešne absolvovali cez 8000 kilometrov trati a dorazili do cieľa Rely Dakar 2021.

Na pokračovanie Vážskej cyklomagistrály chce krajská samospráva využiť eurofondy

Trenčiansky samosprávny kraj plánuje v tomto roku vybudovať štvrtý z ôsmich úsekov Vážskej cyklomagistrály.

M. Kulkovský: Očkovanie je účinná a bezpečná zbraň

Pripomenul, že nový koronavírus za rok usmrtil viac ako dva milióny ľudí vo svete a viac ako 91 miliónov ľudí bolo nakazených, a to aj napriek prijatým opatreniam.

Pribudlo vyše sto úmrtí

Vo štvrtok potvrdili 2 729 pozitívne testovaných osôb na koronavírus, v Trenčianskom kraji 275.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?