Kadiaľ pôjde preložka hlavnej cesty?

„Nie sme padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely,“ vyjadril sa zamestnanec ministerstva dopravy

„Nie sme padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely,“ vyjadril sa zamestnanec ministerstva dopravy
Mesto si veľa sľubuje od dostavby diaľničného úseku Sverepec - Vrtižer. Podľa slov kompetentných sa vyrieši problém s tranzitnou dopravou, ktorá ide po komunikácii I/61 stredom mesta popri hlavnej pošte. Prehustená doprava v týchto miestach je príčinou mnohých dopravných kolapsov. Stále problematickou však bude naďalej, aj po vybudovaní diaľnice, doprava v smere Púchov – Rajec. Čiastočne by tento problém mala riešiť preložka cesty I/61. Tú chce mesto viesť cez Nálepkovu ulicu. Okrem mestského variantu však ministerstvo životného prostredia posudzovalo v rámci EIA, zákona týkajúceho sa vplyvov na životné prostredie, ďalšie varianty preložky I/61. To ešte nie je ukončené. Tento rok začiatkom augusta sa Milan Luciak z ministerstva životného prostredia vyjadril k posudzovaniu variantov preložiek nasledovne: „Záverečne stanovisko k ceste I/61 v Považskej Bystrici sa vypracováva v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ktorému bolo záverečne stanovisko zaslané minulý týždeň na podpis. Konečná verzia podpísaného záverečného stanoviska bude bezodkladne zverejnená.“ No doteraz nie je rozhodnuté.
Pred dvoma týždňami sa uskutočnilo rokovanie medzi ministerstvom životného prostredia a ministerstvom dopravy. O stanovisko v súvislosti s týmto rokovaním sme požiadali Mariana Miškovica, riaditeľa úseku cestnej infraštruktúry ministerstva dopravy: „Musím povedať, že rokovanie bolo naozaj ťažké. Ministerstvo životného prostredia nám poslalo návrh a my v zmysle zákona spolu s ním vydáme rozhodnutie. Ide sa ešte podľa starého zákona 127, lebo tak to bolo rozbehnuté, teraz už je nový zákon 24. V podstate sme dospeli k dvom variantom, bledo-modrému a okrovému, ale životné prostredie ešte nechce povedať trasu modrého variantu. Okrový je v podstate v trase stavebnej cesty, teda pôjde len o jej vylepšenie. Tunelový variant v žiadnom prípade nepripadá pre ministerstvo dopravy do úvahy, nie sme predsa padnutí na hlavu, aby sme stavali tunely. Po žiadnej stránke pre nás nie je tento variant prípustný. Nám je to jedno, aký variant prejde, ale nie tunelový. Najviac by nám vyhovoval nulový, “ vyjadril sa Miškovic.
A aká je stručná charakteristika týchto variantov, ktoré Miškovič spomenul?
Bledomodrý, č. 3, je vedený cez Ul. M. R. Štefánika do kruhového objazdu na križovatke pri policajtoch. Nie je však v súlade s návrhom územného plánu a znemožní plánovanú realizáciu pokojnej zóny na Ul. Ľ. Štúra
Okrový, č. 7, modifikovaný nulový variant s kruhovým objazdom namiesto križovatky pri hlavnej poš­te a následným zúžením štvorprúdovej komunikácie na dvojprúdovú cestu I/61.
Za tunelový variant sa považuje žltý variant, č. 6. Ide o modifikovaný nulový variant so zapustením I/61 pod povrch v priestore pred hlavnou poštou s vyústením pri čerpacej stanici OMV, spolu s riešením navrhovanej pešej zóny a podzemnou autobusovou zastávkou v priestore dnešného podchodu s bezpečným riešením napojenia na pešiu zónu.
Do procesu hodnotenia a výberu optimálneho variantu bol zaradený aj variant č. 6a žltý (s krátkym tunelom) a nulový variant.
Minulý týždeň vo štvrtok navštívila mesto Viera Húsková z ministerstva životného prostredia, aby ešte raz priamo v teréne posúdila jednotlivé varianty. „Potrebovala som si všetko ešte raz prejsť a pozrieť. Nie je to ešte v žiadnom prípade uzavreté. Budeme sa musieť ešte raz stretnúť s pánom Miškovičom a musíme si to predebatovať. Všetko sa mohlo vyriešiť už dávno, nemuseli byť tieto problémy, keby mesto nesúhlasilo s mestským variantom diaľnice. Považská Bystrica sa mohla obísť. Všade inde chceli, aby sa im diaľnica vyhla. Vtedy súhlasilo vaše mesto s mestským variantom, dohodlo sa a dohadovanie trvá doteraz. Takto sa to nedá riešiť. V tomto štádiu by bolo rozumnejšie dobudovať diaľnicu, počkať, ako sa situácia vyvinie a potom riešiť mestské komunikácie. Aby sa mohli pri výstavbe diaľnice presúvať mechanizmy, treba opraviť cestu I/61, chodníky. My zatiaľ nepodporujeme bledomodrý, ani okrový variant. Toto treba riešiť citlivo a opatrne. Z ministerstva dopravy ponúkli zas nové riešenia, preto sme si to išli opäť pozrieť. A čo sa týka zapustenia komunikácie pod povrch pri hlavnej pošte, nie je to až také hlúpe. Presne takisto je riešená komunikácia aj pri prezidentskom paláci v Bratislave, a nie je s tým problém,“ vyjadrila sa Húsková.
Sporné je v prípade variantov, ktoré spomenulo ministerstvo dopravy aj budovanie kruhového objazdu na križovatke pri hlavnej pošte. Riaditeľ Slovenskej správy ciest Ivan Hlavoň sa na tlačovej besede s novinármi v súvislosti s riešením dopravy v meste vyjadril k tomuto riešeniu nasledovne: „Diskusie o tom, že by tu mohla byť kruhová križovatka, ktorá by teoreticky vyriešila pružnejšie tento systém, nie sú na mieste. Nebola by všeliekom, pokiaľ by nebola dvojpruhová. A dvojpruhový kruhový objazd by mal tiež svoje veľké problémy.“ Problémom by boli krátke prepletacie úseky pre väčšie mechanizmy, križovatka by sa musela posunúť, čím by došlo k vyoseniu hlavnej cesty. Prehustenie dopravy by sa nevyriešilo.“
Z vyjadrení ministra dopravy Ľubomíra Vážneho, ministerstva životného prostredia aj riaditeľa Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa nepriamo vyplynulo, že najlepšie je v momentálnej situácii ponáhľať sa s budovaním diaľnice a potom rozmýšľať o budovaní preložiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: berko

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 608
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 534
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 817
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 975
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 644
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 363
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 771
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 532
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 385
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 088
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 377
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 349
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 141
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 426
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ikonický roštový chodník cez mokrade.

Historický park v Lednických Rovniach patrí na Slovensku k najkrajším.


  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 771
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 532
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 385
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 088
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 377
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 349
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 141
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 426
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu