„Náš klub predložil na mesto projekt, ktorý zahŕňa v sebe nielen výstavbu korčuliarskej dráhy, ale okrem nej aj cyklodráhu, plochu pre cyklistických nadšencov – akrobatov s možnosťou využitia oddychovej zóny medzi hypermarketom Hypernova a budovami pri autobusovom nástupisku ABŠO. Projekt v hodnote asi dvadsať miliónov korún by dal veľkú šancu pravidelného športovania a stretávania sa mladých ľudí v centre mesta. Ide nám hlavne o mládež, ktorá keď nebude priamo na očiach, ale bude vytláčaná do periférií, ľahko môže skĺznuť k negatívnym aktivitám. Korčuľovanie je šport, ktorý sa nedá robiť na hlavnej ceste kvôli bezpečnosti. Existuje síce plocha v Orlovom, no práve tu je problém, ako sa tam deti dopravia, pretože situácia v doprave v okolí Považskej Bystrice nie je najružovejšia a najbezpečnejšia. Ďalším miestom je okolie Saueru, kde však premávajú kamióny a onedlho kvôli výstavbe diaľnice nebude ani táto plocha reálnou. Náš projekt uvažoval o využití priestoru pri Hypernove, kde by sa stretávali nielen priaznivci korčuľovania, ale slúžil by aj ako oddychová zóna. Na pódiu by pred divákmi mohli vystupovať amatérske hudobné či divadelné skupiny a bola by tu možnosť videoprojekcie. Na susednej cyklodráhe by si našli miesto nielen cyklisti, ale aj vozíčkári. Problémom bude zrejme plocha, pretože časť finančných prostriedkov máme už garantovaných od sponzorov a verím, že sa ďalší pridajú. Mohlo by to byť aj v záujme mesta, pretože radnica by mohla byť ústretová k tejto požiadavke, pretože korčuľovaniu sa venuje množstvo ľudí a podobne je to aj s cyklistami a „skejtermi“, ktorí by tu dostali šancu. Hovorí sa o štyroch miliardách na rozvoj mesta a myslím, že niekoľko miliónov na dobrú vec by bola dobrá investícia najmä z výhľadom na budúcnosť mládeže,“ povedal predseda klubu Športservis Ján Remšík.
Na to, aký postoj má k tejto problematike mesto, sme sa spýtali hovorkyne Marianny Nemcovej. „Korčuliarska dráha je novovybudovaná aj z iniciatívy občianskeho združenia v Orlovom. V krásnom prostredí, bez možnosti kolízie s dopravou je dráha k dispozícii ľuďom rôzneho veku, ktorí sa radi korčuľujú. S klubom Šport servis rokujeme skôr na tému cyklistickej dráhy, nie korčuliarskej dráhy z dôvodu, že korčuliarsku dráhu už v meste máme.
Územný plán mesta, súčasne platný i nový, ktorý sa v súčasnosti pripravuje, nepočíta s iným využitím priestoru medzi Hypernovou a bankami, ako s výstavbou námestia.“
Korčuliari preto budú musieť hľadať iné riešenie. „Nevzdávame sa, verím, že sa s predstaviteľmi mesta dohodneme a čo najskôr vyrastie priestor, ktorý by slúžil spomínaným aktivitám, kde by mladí ľudia mohli byť pod kontrolou a nie ako doteraz, kedy pri svojich aktivitách často ničia spoločný majetok. Ak by projekt uspel, stred mesta by sa stal dostupný pre všetkých športuchtivých záujemcov,“ dodal J. Remšík.