A aká je jeho úloha v škole? Spolupracuje s triednymi učiteľmi, vyučujúcimi daného predmetu, vypracováva pre deti individuálne výchovno-vzdelávacie programy, vstupuje do výchovno-vzdelávacieho procesu, poskytuje konzultačné a špeciálno-pedagogické poradenské služby zákonným zástupcom žiakov, pedagógom, podieľa sa na hľadaní príčin problémov detí so špeciálno-pedagogickými potrebami v rámci pôsobnosti školy. „Snažím sa o to, aby sa problémy detí riešili. Treba rešpektovať obmedzenia, ktoré sú podmienené postihnutím dieťaťa, zadať mu požiadavky, ktoré má predpoklad splniť, aby nezískalo odpor k vzdelávaniu a škole pre trvalé neúspechy. Pomáham im s učením, chodia za mnou, rôznymi cvičeniami sa snažím naučiť ich sústrediť sa, poradiť im ako zo seba dostať maximum, aby boli úspešní. Dovysvetľovávam im individuálne učivo, ktoré nepochopili, pomáham s domácimi úlohami a, samozrejme, spolupracujem s učiteľmi aj rodičmi,“ povedala nám Gabriela Baleková. Pedagógovia si v škole museli zvyknúť na to, že pri hodnotení a klasifikácii prospechu a správania takýchto detí sa nehodnotia negatívne výkony, ktoré sú ovplyvnené jeho stavom, lebo dieťa z objektívnych príčin nie je schopné ich splniť alebo vykonať lepšie. „Využívame aj slovné hodnotenie. Včas informujeme rodičov o možnosti slovného hodnotenia vo všetkých vyučovacích predmetoch žiakov 2. – 4. ročníka. V tomto školskom roku sú slovne hodnotené dve triedy druhého ročníka a všetky výchovné predmety v druhom až deviatom ročníku,“ povedala nám riaditeľka Ľuba Potočná o ďalšom kroku v rámci humanizácie metód a foriem práce.