Podľa očakávaní AZO sa bude počet nákupov na diaľku zvyšovať. Je potrebné, aby spotrebitelia poznali svoje práva pri takomto druhu nákupu. Na tlačovej besede o nich informovala Nicole Meringo z Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre zdravie a ochranu spotrebiteľa. „Je dôležité, aby si kupujúci uvedomili, že pri kúpe cez internet alebo cez katalóg majú rovnaké práva, ako keď si tovar zakúpia priamo v obchode,“ povedala Meringova. Ako ďalej uviedla, najdôležitejším právom spotrebiteľa je, že ak sa mu tovar nepozdáva alebo nepríde v požadovanej kvalite, môže ho bez udania dôvodu do siedmich pracovných dní odo dňa prevzatia Ako informovala právnička Jana Drgoncová, predajca má o tejto možnosti vopred informovať. „Ak by sa tak nestalo, máte ako spotrebiteľ právo odstúpiť od tejto zmluvy do troch mesiacov od prevzatia tovaru,“ upozornila Drgoncová.
Predávajúci musí podľa zákona peniaze za samotný produkt, ako aj za poštovné a balné vrátiť do 15 pracovných dní. Tieto náklady však nezahŕňajú výdavky potrebné na zaslanie tovaru späť k predajcovi. Aj tu existujú výnimky, pri ktorých spotrebiteľ nemôže od zmluvy odstúpiť. Ide o kúpu tovaru, ktorý podlieha skaze (potraviny), ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu (akcie), alebo takého, ktorý bol zhotovený na mieru (nábytok). Patria sem aj počítačové programy, zvukové a obrazové záznamy, ktoré už spotrebiteľ otvoril, noviny, časopisy a lotérie. Nákup cez internet alebo cez zásielkové služby môže ušetriť peniaze aj čas. Je však dôležité, aby si spotrebitelia ešte pred samotným nákupom overili dôveryhodnosť predajcu a skontrolovali všetky náklady, ktoré si predajca bude účtovať. Nemusia byť totiž zahrnuté v samotnej cene tovaru.