Vyššiu úroveň komunikatívnych i písomných jazykových zručností z dvoch jazykov. Sú schopní zvládnuť z prvého cudzieho jazyka maturitnú skúšku na úrovni A a z druhého na úrovni B.
Súčasťou vyučovania sú okrem vyššej týždňovej dotácie 1. cudzieho jazyka (anglický alebo nemecký) aj jazykové sústredenia. V prvom a štvrtom ročníku je to jeden týždeň, v druhom a treťom dva. Študenti pracujú so zahraničnými lektormi, zúčastňujú sa výmenných a jazykovo-poznávacích pobytov.
V tomto školskom roku v októbri študenti 3. ročníka navštívili Anglicko, nemčinári pracovali s nemeckým lektorom. V januári mali tretaci i štvrtáci netradičné hodiny s anglickým a austrálskym lektorom a absolvovali exkurziu na City Univerzity v Trenčíne. Nemčinári sa zúčastnili jazykovo-poznávacieho pobytu v rakúskom Semmeringu. Prváci a druháci sa v marci chystajú na výmenný pobyt do Belgicka. Belgičania im návštevu oplatia v apríli. Počas jedného týždňa študenti bývajú v hostiteľských rodinách, ktoré sa o nich starajú. Zahraničná škola im pripravuje program, počas ktorého poznávajú krajinu, jej historické a prírodné krásy ako i život v nej, zdokonaľujú sa v jazyku, ktorý sú nútení používať v priamej komunikácii s domácim obyvateľstvom. V Belgicku tiež prezentujú svoje projekty.
Poznali južné anglické pobrežie
Tretiaci – angličtinári spolu s „nejazykármi“ z iných tried ročníka navštívili anglický Hastings, bývalé rybárske prístavné mesto na juhovýchode Anglicka, ktoré je často označované za rodisko modernej angličtiny pre hustú koncentráciu jazykových škôl. Doobeda mali študenti vyučovanie s anglickými učiteľmi, poobede boli pre nich pripravené výlety. Počas nich poznali samotný Hastings, navštívili Dower, Canterbury, Battle, Rye, Brighton i Londýn. Pokochali sa krásou strmých morských útesov Beachy Head a Seven Sisters. Zároveň sa zoznámili s anglickou kuchyňou, spôsobom bývania a štýlom života. Na vlastnej koži mohli skúsiť, aké je premenlivé, daždivé anglické počasie. A samozrejme, čo je najdôležitejšie, každý deň boli nútení komunikovať po anglicky s „locals“ – domácimi.
Komunikácia s rodeným Nemcom
Výnimočný jazykový týždeň strávili tretiaci aj v októbri, počas návštevy nemeckého lektora Ulricha Keyla. Program bol naozaj neobyčajný. Prečo? „Diskutovali sme o rôznych, niekedy priam fantastických témach, napríklad o trpaslíkoch,“ prezradili nám s úsmevom na perách tretiaci. Neskôr dodali, že nastolené boli aj vážnejšie témy o modernom svete a jeho dôsledkoch pre spoločnosť a najmä pre mládež, o životnom prostredí, o hodnotách života a o živote v Nemecku i na Slovensku. „Spievali sa aj nemecké piesne, pán Keyly nám pomáhal sprievodom na gitare, precvičovali sme aj gramatiku a riešili rôzne cvičenia,“ doplnili ešte študenti. Skonštatovali, že jazykovú bariéru sa im podarilo prekonať hravo i vďaka tomu, že pán Keyly je veľmi sympatický a pohodový človek. „Na konci kurzu nám daroval záhradného trpaslíka ako symbol zachovania tradícií, priateľstva a rodinnej pohody,“ pochválili sa študenti.
Štúdium i relax v Alpách
Na začiatku tohto roka podnikli študenti zas výlet do Rakúska, do Steinhausu am Semmering, v krásnej podhorskej dedinke rakúskych Álp. „Naše denné štúdium spočívalo v 4 hodinách nemčiny s sympatickým mladým 27-ročným mužom, ktorý bol pre nás jednoducho Patrik. Veľmi sme si s ním rozumeli, pretože bol k nám vekovo bližší ako lektori, ktorých sme mali pred ním,“ prezradili nám žiaci z tretej A. Hovorili s ním o všeličom, i o jeho živote, rodine, krajine, ale rozoberali aj závažné ekonomické otázky, čítali nemecké knihy, sem–tam sa niečo zahrali na rozptýlenie... Okrem toho si výborne oddýchli, pretože hotel im poskytoval viacero možností: fitnesscentrum, saunu, bazén, stolný tenis, biliard, bowling. Mnohí z nich sa dokonca vrátili s nejakými kilami naviac, lebo strava bola vynikajúca. Podľa slov dievčat sa ani hladní chalani nesťažovali, že by nemali dosť.