„Keď som prišla, nemohli ho nájsť. Napokon zistili, že ho neobjednali. Na moju otázku, čo mám dať jesť štvormesačnému dieťaťu mi povedali, že ich to netrápi. Stratili aj recept, a tak som s novým šla do lekárne Pri fontáne, kde ma milo obslúžili, zatelefonovali do ostatných lekární, a mlieko napokon v piatok dodali,“ hovorí čitateľka.
„Pani prišla k nám s výpisom, ktorý bol na mlieko Human AR. To sme jej na druhý deň dali,“ dozvedeli sme sa v lekárni Pri fontáne. „Výpis sa robí vtedy, ak je na recepte viac liekov a lekáreň vydá len niektorý alebo v prípade, ak nemá požadované množstvo kusov, ktoré je na recepte. Recept sa musí nahrať,“ hovorí Rastislav Pagáč ml. z lekárne, ktorá je v Zdraví. „Je to bežný postup, popri ktorom sa snažíme zľahčiť situáciu pacientom tým, že ponúkneme lekáreň, kde preveríme, či liek majú. Ak áno, odloží sa pre pacienta. Druhá možnosť je tá, že si výpis nechajú u nás. Tlačivo akceptujú poisťovne, vyzerá ako recept. Zapíše sa do zošita a objedná. Ráno, ak dôjde, položí sa naň, aby sa nepredal inému. Pani mala na recepte tri balenia, jedno sme jej vydali. Recept sa nahral a na dve, ktoré mala ešte dostať, sa urobil výpis. Bohužiaľ, mlieko, ktoré sme objednali, nám distribučná firma, čo sa stáva málokedy, nedodala. Nie je to naša chyba. Pani dostala výpis (na ktorom musí súhlasiť originálne číslo predpisu), na jeho základe si potom vybrala ostatné mlieko inde. Boli by sme sami proti sebe, ak by sme postupovali inak. Pacient sa môže na nás hnevať, ale v tomto prípade sa u nás chyba nestala,“ povedal Rastislav Pagáč ml.