iadení ústavnej starostlivosti.
V prípade považskobystrickej nemocnice bolo oslovených 179 poistencov, z toho odpoveď späť zaslalo 68. Najnižšia spokojnosť z ich pohľadu bola s kvalitou stravy (index 50,87), kvalitou ubytovania (index 56,30), potom s informáciami od sestier o ďalšom postupe pri domácej liečbe (index 76,69), so zlepšením zdravotného stavu po prepustení z nemocnice (index 76,83). V celkovom hodnotení pacientov vyšiel index 78,22. V posledných rokoch muselo toto zdravotnícke zariadenie urobiť veľa reštrikčných opatrení, čo sa týka hospodárenia. Udržalo sa síce pri živote, ale pravdepodobne aj na úkor kvality. Ako nás nedávno informovala námestníčka Amália Ondičová, v poslednej období trvalo zápasia hlavne s nedostatkom lekárov i sestier. Kritická situácia je najmä na internom a neurologickom oddelení.
V hodnotení pacientov v našom regióne najlepšie obstála púchovská Nemocnica Zdravie (index 90,13), ilavská dostala 89,01. Len pre zaujímavosť, Fakultná nemocnica Trenčín má index 86,04. Najlepšie hodnotenie na Slovensku dostal Národný ústav srdcových a cievnych chorôb v Bratislave (94,51).
Dotazník obsahoval 14 otázok. Z toho prvých dvanásť bolo zameraných na hodnotenie nemocničného zariadenia z pohľadu pacienta a ich výsledky tvorili súčasť súhrnného indexu hodnotenia. Pacientov sa pýtali na to, ako boli spokojní so správaním sa lekárov na oddelení, s informáciami o vyšetreniach a ich chorobe zo strany ošetrujúceho lekára, so správaním sa sestier, so starostlivosťou lekárov a sestier, kvalitou ubytovania, stravy, upratovania, s poskytnutou zdravotnou starostlivosťou, informáciami ošetrujúceho lekára i sestier o ďalšom postupe pri domácej liečbe, so zlepšením zdravotného stavu .po prepustení. „Výsledky hodnotenia na základe indikátorov kvality využijeme na cielenú revíznu a kontrolnú činnosť s možným dopadom na budúce zmluvné vzťahy.
Výsledky reprezentatívneho prieskumu môžu zohľadniť pacienti pri výbere zdravotníckeho zariadenia, poskytovateľom zaseumožňujú porovnanie sa s inými zdravotníckymi zariadeniami, definovanie silných a slabých stránok a na základe zistených výsledkov zlepšenie kvality služieb hospitalizovaným pacientom,“ vyjadrila sa tlačová hovorkyňa VšZP Petra Balážová.