oré chce riešiť ako prvé. O tom, čo sa splnilo, čo ešte len chystá, sme sa rozprávali s dlhodobo uvoľneným poslancom Ľubomírom Kubovičom.
V januári ste avizovali, že zrealizujete na mestskom úrade interný personálny audit...
Začal už v decembri, teda v mesiaci volieb, keď zamestnanci mestského úradu, ktorí pravdepodobne sami cítili, že neboli osobnosťami po stránke odbornej, pracovnej, respektíve ľudskej, odišli sami. V ďalšom období sme postupným monitoringom zisťovali vzťah jednotlivých pracovníkov k plneniu si povinností, výsledky ich práce, pracovnú morálku a samozrejme vzťah k občanovi.
Uskutočnil sa aj externý audit, ktorý ste spomínali? Ten mala realizovať nezávislá firma.
Nerealizoval sa.
Ako sa môže občan oboznámiť s novou organizačnou štruktúrou, ktorú odsúhlasilo mestské zastupiteľstvo? Vo všetkých útvaroch, okrem útvaru financovania, účtovníctva a rozborov, došlo k zmene vedúceho. Kedy noví vedúci dostanú oficiálny dekrét a organizačná štruktúra s ich menami a kontaktmi sa objaví na stránke webovej mesta, prípadne niekde inde?
Nové vedenie nastúpilo 15. apríla. Od 30. apríla majú menovacie dekréty. V súčasnosti robíme vytypovanie a výber vhodného informačného systému a po dokončení aplikácie budú všetky požadované informácie na webovej stránke mesta, pretože teraz je len provizórium. Pre informáciu občanov bude do 31. mája nainštalovaná vstupná informačná tabuľa.
Chceli ste, aby sa zmenila pracovná disciplína zamestnancov, zlá dochádzka do práce. Došlo k zmene a pocítil to aj občan?
Pracovná disciplína na mestskom úrade sa určite zlepšila, najmä vo vzťahu k občanovi. Problematika dochádzky v minulom období nebola riešená dôsledným spôsobom, možno by sa dala definovať ako voľná dochádzka. Po nástupe nového vedenia sa riešila jej kontrola provizórnym spôsobom – klasické zapisovanie sa do knihy príchodov a odchodov. Po korekcii softvéru je možnosť evidencie a kontroly dochádzky pracovníkov úsekom ľudských zdrojov, čo dovtedy nebolo možné.
Čo konkrétne sa urobilo pre zvýšenie výkonnosti zamestnancov, v akom smere sa zmenil vzťah občan-úradník?
Vzťah občan-úradník vyplýva zo samotnej podstaty práce úradníka a jeho povinnosti venovať sa v plnom rozsahu kompetencie agende občana. Popri samotnej ochote, čo je prvý predpoklad pozitívneho vzťahu k občanovi, musí úradník deklarovať aj svoju odbornosť. V prípade absencie jednej zložky je to vedúci útvaru, zástupca primátora, prednosta úradu, ktorí operatívne riešia situáciu s občanom a samozrejme s príslušným postihom konkrétneho úradníka.
Zaviedla sa pružná pracovná doba, rozšírili sa úradné hodiny? Vybavia si občania svoje veci na úrade aj v popoludňajších hodinách tak, ako ste to v januári pri nástupe do funkcií sľúbili?
Predpokladáme, že pružná pracovná doba bude zavedená v júni. Bude paralelne s novým dochádzkovým systémom úradu, ktorý umožní pravdivo registrovať jeho pracovný fond. Uvažujeme aj o tom, že matrika by mohla byť občanom k dispozícii i v sobotu poobede.
Zriadilo sa občianske centrum, prípadne máte nejakú konkrétnu predstavu, ako a odkedy by malo fungovať?
Občianske centrum si vyžaduje určité projektové úpravy vstupných priestorov. Predpokladáme, že otvoriť by sa malo tento rok na jeseň.
Aké konkrétne kroky sa urobili pre lepšiu spoluprácu s podnikateľmi?
Je stanovená hospodárska komisia mesta, v ktorej pracujú významné podnikateľské subjekty (tie, ktoré prejavili záujem). Vedenie mesta sa pravidelne stretáva so Združením podnikateľov Slovenska. Do najbližšieho spoločného stretnutia si každá strana pripraví vlastné návrhy na spoluprácu. Myslíme si, že aj takýmto spôsobom sa blížime k spoločným myšlienkam pri budovaní mesta.
Uskutočnilo sa niekoľko rokovaní s ministerstvom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou, Slovenskou správou ciest. Ako sa riešila, prípadne rieši otázka preložiek? V akom štádiu je otázka výstavby kruhových objazdov, ktoré mali zlepšiť dopravnú infraštruktúru?
Trasovanie diaľnice a preložky cesty II/517 od odbočky na Moštenec poza sídlisko Rozkvet cez Čierne Háje je zadefinované. Otvorený je problém preložky I/61, ktorá ide cez mesto. V súčasnosti je v štádiu realizácie generel dopravy mesta, spracovateľom je firma Aurex s tým, že dopracovanie scenára rozvoja dopravy v meste a jeho finálnej podoby určí optimálne riešenie dopravy, a tým aj preložku.
Posúrilo sa vypracovanie PHSR, spracováva sa územný plán. Ako je to s vytvorením pracovných miest pre zamestnancov, ktorí budú mať na starosti prípravu projektov z fondov EÚ? Kedy by mohli začať pracovať, ako a kto ich bude vyberať?
Oddelenie je ustanovené, od 1. mája by malo byť aj personálne obsadené dvomi pracovníkmi.
Chceli sme, aby to boli mladí ľudia, ktorí poznajú problematiku štrukturálnych fondov, cestovného ruchu a ovládajú cudzie jazyky. Vyberali sme z vlastných zdrojov.
Ktoré z dlhodobých problémov ste ešte začali riešiť?
V súčasnosti sú rozpracované projekty pre Strojárenskú štvrť, ktorá bola dlhodobo v minulosti zanedbávaná. Ide o problémy s kanalizáciou, zanedbaným autobusovým nástupišťom a nedostavanou, schátranou kongresovou halou za domom kultúry. V realizácii je vytvorenie dopravno-športového areálu pre deti na Lánskej, parkovísk na Rozkvete, postaviť by sa mali nové bytové jednotky, zvýšili sme finančné prostriedky pre opatrovateľskú službu. Ostatné projekty sa riešia priebežne.