ať pokračovala do Hraníc na Morave cez Olomouc až do Prahy,“ píše Jaroslav Šulík z Lysej pod Makytou.
Dnešní sedemdesiatnici si na jej výstavbu, ani otvorenie nepamätajú. Určite si ale spomínajú na drevené vagóny a parný rušeň. Aj J. Šulík si zaspomínal: „Týždenný obojsmerný cestovný lístok do školy či zamestnania zo Strelenky, cez Lysú, Dohňany, Púchov až do Nosíc, respektíve do Dolných Kočkoviec stál päť korún 20 halierov. Obojsmerný autobusový týždenný lístok na prípoj k vlaku z Dešnej do Lysej pod Makytou a z Lazov pod Makytou do Lúk rovnú dvojkorunu, tak ako na púchovskú miestnu dopravu. Cestovný lístok z Lysej do Vsetína štyri koruny 40 halierov. Režijný cestovný lístok pre rodinného príslušníka zamestnanca ČSD 40 halierov. Do Púchova za šesták. Pamätníci sa rýchlikom z Púchova do Prahy vozili za 68 Kčs. Režijný lístok bol za šesť korún 40 halierov. I to patrí ku koloritu spomienok na trať, po ktorej sa za vzdelaním, prácou a poznaním dopravovalo a stále dopravuje úctyhodné množstvo cestujúcich.“