rí hostia, je plná očakávania z toho, čo si ktorý žiak pripraví. Ako prvá sa predstavuje Aneta Stará, ktorá prináša so sebou žltú klietku. Jej prednáška o džungarských škrečkoch je zaujímavá, ale to najlepšie príde až nakoniec. Anetka otvára klietku a postupne ukazuje dvoch malých priateľov, ktorým hneď čistí srsť zubnou kefkou, čo sa malým stvoreniam očividne páči. Na otázky spolužiakov malá chovateľka odpovedá bez zaváhania.
Hovorí sa, že remeslo má zlaté dno a rezbárčina zvlášť. David Marták ukazuje, čo dokázal s drevom, avšak nezabúda na dedka, ktorý ho k tomuto peknému koníčku priviedol. Pri obhajobe ho nezaskočí ani otázka, prečo sa drevo na vyrezávanie musí nechať schnúť v tme a vo zvislej polohe. Pred obecenstvo prichádza budúci muzikant Adam Lagiň, ktorý si pripravil profil dychového orchestra ZUŠ. Po prednáške berie do rúk trúbku a preukáže svoj talent aj prakticky. Nakoniec sa pochváli úspešným hereckým debutom, keď stvárnil malého klauníka.
O chvíľu sa žáner mení, na rad prichádza šport. Matej Michálek tak oduševnene vysvetľuje pravidlá kráľovskej hry, že by ich pochopil aj ten, čo šach nikdy nehral.
Od šachovnice nastáva bleskový presun do Austrálie, ktorej sa venoval Jaroslav Drgoňa. Jarko divákom okrem rôznych zaujímavostí oznámil aj to, že by nechcel žiť na tomto kontinente nielen preto, lebo je tam obrovská horúčava, ale najmä preto, že tam deti kvôli veľkým vzdialenostiam chodia do školy iba občas. „Chýbal by mi kontakt s učiteľom a kamarátmi, lebo v kolektíve sa toho dozviem oveľa viac,“ dodal.
Obhajoby išli ako po masle, zaujímavé informácie, spestrené ukážkami či pomôckami, poslali nudu do kúta. Lietadlá, dinosaury, bicykle, jaskyne, slnko, lesná zver, sedem divov sveta či Leonardo da Vinci zaujali každého.
Mimoriadne nadané deti zvládli obhajoby na výbornú a dokázali, že projekt, do ktorého je škola zapojená, je zmysluplný. Aké je byť rodičom nadaného dieťaťa? „Nie je to ľahké, ale krásne, deti sa zaujímajú o všetko, nenudia sa, skôr naopak. Máme z nich radosť,“ zhodnotili svoje ratolesti viacerí z rodičov.
O rok úspešní školáci postúpia do štvrtého ročníka, ktorým zakončia prvý stupeň. Čo bude potom? „Projekt sa osvedčil a pokračovať bude na druhom stupni. Žiaci budú končiť základnú školu ôsmym ročníkom,“ povedala riaditeľka školy Iveta Štiborová.
Spokojné boli aj učiteľky, ktoré sa deťom venujú. „Učím už viac než dvadsať rokov, ale najviac sa musím pripravovať na hodiny v nadanej triede, pretože deti sú vnímavé a neustále chcú získavať nové poznatky, čo posúva ďalej aj nás, učiteľov,“ dodala Anna Lagíňová.