ium, ale aj v spôsobe výučby. „Hra na gitare nebola predtým hlavným predmetom, ale len vedľajším pri speve. Tomu zodpovedal aj učebný plán. Deti sa učili skôr modernú hudbu ako klasickú. Zmena nastala pred dvomi rokmi, kedy u nás začala pracovať Angelina Olšovská, ktorá sa venuje klasickej gitare. Máme aj ďalších učiteľov - Vladimíra Suríka či Janku Haviarovú, ktorá je našou absolventkou a verejnosti je známa aj ako víťazka speváckej súťaže MY Pop star Trenčíanskeho kraja,“či „Bystrická podkova“ predstavuje časť pedagogického zboru riaditeľ SZUŠ Stanislav Kardoš.
Hra na gitaru neláka len deti, ale i mládež. Potvrdila to aj Angelina Olšovská: „Naši žiaci sú rôzneho veku. Máme napríklad stredoškolákov, ktorí sa hre na gitaru venujú len krátky čas, ale prejavili sa ako výrazné talenty. Spomenúť môžem Juraja Haša, ktorý je žiakom Janky Haviarovej či Tomáša Gica. Oveľa mladší je Dominik Galko, ktorý tiež patrí medzi veľmi talentované deti. Jednoducho, keď má človek chuť naučiť sa hrať, vek vôbec neprekáža.“ Ako skúsená pedagogička však Olšovská dodala, že najlepšie je začať s výučbou už detstve. „Možno niekto povie, že dieťa nemá šancu zvládnuť gitaru, pretože je veľká. Nie je to pravda. Sú rôzne typy gitár – od najmenších po najväčšie. K nám do školy sa väčšinou hlásia deväť až desaťročné deti. Keď som však pracovala v Bielorusku, mali sme aj šesť až sedemročných žiakov. Výhodou je, keď deti začínajú skôr, pretože tak sa môžu postupne zdokonaľovať, čo zužitkujú najmä na medzinárodných súťažiach, kde je veľmi silná konkurencia.“
Ako ďalej dodala, pri výučbe nekladie dôraz len na hru na gitare, ale aj spev. „Hoci učím klasickú gitaru, ponechala som popri nej aj spev, lebo je veľmi pekné, keď deti vedia aj spievať.“
Keďže hra na gitaru láka i dospelých, spýtali sme sa, či neuvažujú aj s ich zaradením. „Zatiaľ nemáme na to možnosti. Problémom je, že štát výučbu dospelých nedotuje, takže by museli platiť veľké poplatky. Možno v budúcnosti. Zatiaľ kladieme dôraz najmä na deti, pretože sme školou pre nich a snažíme sa ich kvalitne pripraviť, čomu zodpovedajú i výsledky na súťažiach. Nemáme ani kapacitné možnosti, pretože v prvom rade musíme učiť deti, ktoré majú veľký záujem o hru na gitaru. Dokonca taký veľký, že nemôžeme prijať ani všetkých záujemcov. Snažíme sa učiteľom – gitaristom ubrať odborné predmety, ktoré učia ich kolegovia, aby sa mohli venovať iba praktickej časti, ale je to málo. Potrebovali by sme ďalšieho učiteľa,“ doplnil riaditeľ školy Stanislav Kardoš.