om júna svoje stanovisko a požiadavky. Vychádzalo sa pritom z návrhu konceptu generelu dopravy mesta, v ktorom bolo navrhnuté aj riešenie tejto preložky. Jeho spracovateľom bola firma Aurex.
Považská Bystrica - Návrh nového riešenia preložky cesty 1/61 predložil poslancom Milan Skýva z firmy Aurex v rámci konceptu generelu dopravy. Ten bude zapracovaný do súborného stanoviska pre spracovanie návrhu územného plánu, o ktorom budú poslanci rokovať na najbližšom zastupiteľstve v júli. Do schválenia nového územného plánu zostáva v platnosti doplnok starého, ktorý navrhuje viesť preložku cez Ulicu Nálepkovu. Dušan Kosťovský, konateľ firmy Aurex, odporučil ponechať tento variant aj v novom územnom pláne ako zálohu. Ďalej poznamenal: „Ak by ste chceli meniť doteraz platný doplnok starého územného plánu a odvolávať sa na to, kým nebude schválený nový územný plán, mohli by nastať pre mesto problémy.“
Cesta by podľa nového návrhu mala byť riešená od hlavnej križovatky až po križovatku s Moyzesovou ulicou ako mestský bulvár s dvojprúdovou komunikáciou. Vybudovať by sa tu mali parkoviská, autobusové zastávky, trasa pre cyklistov... Aby sa mohol tento zámer uskutočniť, je potrebné, aby sa z funkčnej triedy B1 zmenila cesta na B3. Práve to by však mohol byť problém. Ministerstvo životného prostredia vo svojom stanovisku síce odporúča zmeniť cestu na dvojprúdovú komunikáciu, avšak o prekategorizovaní z cesty prvej triedy na tretiu sa tu nič nehovorí.
Podľa slov Milana Skývu o tejto zmene môže rozhodnúť Slovenská správa ciest. Práve jej zástupcovia však počas rokovaní s viceprimátorom Stanislavom Haviarom, pracovníkmi útvaru rozvoja a stratégie mesta a niektorými poslancami, ktoré sa uskutočnili niekoľko týždňov pred zastupiteľstvom, neboli príliš naklonení tejto myšlienke. Ak by k zmene na B3 nedošlo, budovanie mestského bulváru by kvôli nedodržaniu zákonne stanovených technických parametrov bolo ohrozené. „Som technik. Môžem vám len povedať, ako cesta môže vyzerať. Ďalej je všetko už v rukách mesta. Musí túto myšlienku presadzovať a vyjednávať so Slovenskou správou ciest, Národnou diaľničnou spoločnosťou a ministerstvom dopravy,“ povedal na záver diskusie Skýva.
Ďalej dodal, že mesto ustupuje v tom, keď súhlasí, aby sa cesta v intraviláne ponechala, a preto by bolo korektné, keby investori a kompetentní pristúpili na realizáciu požiadaviek, ktoré si mesto stanovilo. Viaceré z nich sa však v projektovej dokumentácii pre územné rozhodnutie, ktorú pripravuje Dopravoprojekt v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou, neobjavili. Potvrdil nám to aj viceprimátor Stanislav Haviar. Ako vyplýva z oficiálneho stanoviska mesta, ktoré prijali poslanci, o týchto nezrovnalostiach má rokovať primátor mesta s ministrom dopravy. Stanovisko mesta k odporúčaniu ministerstva životného prostredia, v ktorom sú zahrnuté aj požiadavky na realizáciu kompenzácií v súvislosti s výstavbou diaľnice, bolo odoslané ministerstvu životného prostredia, Národnej diaľničnej spoločnosti, ministerstvu dopravy a Slovenskej správe ciest.