a výrobných motocyklových spoločností z celého sveta.
Sverepec a svet
Na Slovensko, presnejšie do Sverepca, miera jazdci svetového šampionátu v motokrose najvyššej kubatúry – MX3. Na čele priebežnej klasifikácie sa momentálne „bijú“ Sven Breugelmans a Yves Demaria, no vo výsledkovej listine je, samozrejme, oveľa viac zvučných mien. Spolu s majstrovstvami sveta triedy MX3 sa jazdia aj majstrovstvá Európy, pre zmenu v kubatúre MX2, teda štvortaktné 250-ky spolu s dvojtaktnými 125-kami. Týždeň pred štartom figurovalo v štartovných listinách 124 jazdcov z 22 krajín sveta. Z toho je na majstrovstvá sveta prihlásených 48 jazdcov a na majstrovstvá Európy 76 jazdcov. Svetového podujatia sa vo Sverepci zúčastnia všetci prví traja jazdci priebežného poradia šampionátu: 1. Sven Breugelmas (Bel.), 2. Yves Demaria (Fr.), 3. Christophe Martin (Fr.). Na európsky šampionát sú o.i. prihlásení i prví dvaja jazdci priebežného poradia: 1. Deny Philippaerto (Tal.), 2. Khounsith Vongsana (Fr.).
Zo slovenských jazdcov a jazdcov štartujúcich s licenciou SMF sú na Majstrovstvá sveta prihlásení nasledovní jazdci: Josef Kulhavý (št. č. 150) , Peter Pipich (180), Tomáš Pavlovčík (100) a český jazdec jazdiaci s licenciou SMF Dávid Kulhavý (179).
Tomáš Pavlovčík sa pôvodne z MS odhlásil z technických dôvodov, avšak možnosť postaviť sa na štart svetového šampionátu bola silnejšia a Tomášovi sa podarilo zabezpečiť si svoju techniku tak, aby sa mohol do štart. listiny MS vrátiť.
Pôvodne mali na MS vo Sverepci štartovať i ďalší dvaja slovenskí jazdci Andrej Bilčík a Radek Bohuslav, avšak Andrej sa počas tréningovej prípravy zranil, a tak vo Sverepci štartovať nemôže. Radek Bohuslav je spolu so Štefanom Svitkom nominovaný na I. európske hry neolympijských športov, ktoré sa uskutočnia paralelne s MS a ME.
Nová trať
Novinkou vo Sverepci je upravená pretekárska trať, ktorá sa po nekonečných návozoch novej zeminy vytvarovala buldozérmi a bagrami do rýchlej, dynamickej a jazdecky ešte náročnejšej dráhy, plnej vysokých skokov, prudkých výjazdov, ostrých zákrut a ďalších atraktívnych technických prvkov. Zmenil sa i smer zákruty na konci štartovacej rovinky. Po ďalšom skoku sa jazdci dostanú popod rozhodcovskú vežu do výjazdu, ktorý fajnšmekri poznajú pod názvom prvá baňa. Jazdec musí podržať plný plyn a skočiť pomaly na vrchol bane. Kto to nedokáže, nemôže vo Sverepci jazdiť.