Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Modernizácia železnice prinesie štyri mosty a dva tunely

Hoci modernizácia železničnej trate na 160 km/h v úseku Trenčín – Žilina je pre mnohých možno ešte hudbou budúcnosti, nezadržateľne sa blíži čas, kedy sa stavebné práce rozbehnú aj na strednom Považí. Modernizácia železničnej infraštruktúry na celom Slove

nsku je nevyhnutná. Slovenské železnice sú totiž zastarané a nespĺňajú kritériá Európskej únie pre vlakovú dopravu.
Ak sa chceme zapojiť do systému tranzitných európskych železníc a byť konkurencieschopní na európskom trhu, nesmie nám, obrazne i doslovne, ujsť vlak. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si tento fakt uvedomujú a už niekoľko rokov trvá modernizácia železničnej trate v úseku Bratislava – Čierna nad Tisou. V súčasnosti sa robia práce v úseku Trnava – Piešťany a Piešťany – Nové Mesto nad Váhom. Ako nás informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková, modernizácia úseku trate Trenčín – Púchov je v štádiu spracovávania dokumentácie pre realizáciu stavby, práce by mali začať najneskôr v roku 2010. Na úsek Považská Teplá – Žilina sa spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie. Najkomplikovanejšou časťou celej modernizácie bude úsek Púchov – Považská Teplá. Na dielo v hodnote viac ako desať miliárd korún sa momentálne spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie a jeho súčasťou budú štyri mosty a dva tunely. Dva železničné mosty preklenú Nosický kanál a staré koryto Váhu, ďalší šesťstometrový most spojí nimnický a milochovský breh Nosickej priehrady a štvrtý most povedie ponad najväčší rybník vodnej nádrže v Považskej Teplej. Prvý, 1170-metrový tunel by mal ísť poza Nimnické kúpele a druhý, menší, od začiatku Milochova po koniec Považských strojární. Podľa projektového manažéra Romana Lička zospoločnosti Reming consult, súčasné vedenie trasy železnice kopírujúce Nosickú priehradu bolo koncipované na rýchlosť maximálne 100 km/h. Pretrasovanie železnice zvýši rýchlosť na Európou požadovaných 160 km. „Pri projektovaní preložky treba brať do úvahy množstvo faktorov, ktoré boli zistené v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie. Zosuvné územia, zvetrávanie, vplyv na režim podzemných vôd (kúpele Nimnica), vplyvy na biotop, obyvateľstvo a neposlednom rade vplyv na zmenenú scenériu krajiny sme museli akceptovať a prijať opatrenia na ich vylúčenie, resp. minimalizovanie,“ povedal Ličko.
Preloženie trasy železnice skráti podľa Lička úsek Púchov – Považská Teplá zo súčasných 19 na 16 km, novú tvár i miesto dostanú zastávky Nosice a Milochov, zruší sa železničná stanica v Považskej Teplej a nahradí ju iba zastávka. Jediné rýchlostné obmedzenie zo 160 na 140 km bude v železničnej stanici v Považskej Bystrici. „Projekt modernizácie železníc je celým komplexom úloh. Hlavným dôvodom je samozrejme zosúladenie technických parametrov kladených na tieto trate v rámci EÚ, no nezanedbateľná je i bezpečnosť a kultúra cestovania. Úrovňové priecestia a priechody nahradia mimoúrovňové objekty – nadjazdy a podchody, nevyhnutná bude prestavba železničných staníc (nástupištia, podcho­dy), úprava prístupu pre zdravotne postihnutých, ako aj skvalitnenie oznamovacej a zabezpečovacej techniky,“ dodal Ličko.
Práce na modernizácii úseku Púchov – Považská Teplá by sa mali začať v roku 2011 a predpokladané ukončenie je naplánované na rok 2015. Investorom sú Železnice Slovenskej republiky a celá modernizácia bude spolufinancovaná z fondov Európskej únie.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 705
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 092
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 156
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 871
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 723
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 521
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 775
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 141
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 958
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 619
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Bude FK Dubnica prepúšťať? Švec: Prišli sme o vyše 150-tisíc

Exkluzívny pohľad do vnútra dubnického futbalu.

Peter Švec pózuje s Marekom Kuzmom, jedným z lídrov Dubnice, ktorí ostali aj po minulej sezóne.
Rodák z Považskej o historických tituloch aj korone, ktorú prekonal.

Tomáš Frolo, poctivý robotník, ktorý sa nehral na hviezdu

Poctivý robotník v obrane. Rodák z Považskej Bystrice TOMÁŠ FROLO (38) sa nikdy nehral na hviezdu, napriek tomu dokázal to, o čom môže väčšina hokejistov iba snívať. Dva finálové štarty v Plzni a Litvínove pretavil v historické tituly pre svoje tímy.

Tomáš Frolo v drese bratislavského Slovana.

Považská Bystrica uvažuje o štátnej bezúročnej pôžičke, rozhodne zastupiteľstvo

Považskobystrická radnica zvažuje požiadať o bezúročnú návratnú štátnu pomoc. Pôžičky poskytuje štát maximálne do výšky výpadkov dane z príjmov fyzických osôb za rok 2020.

Trenčianska župa vyhlási o rok verejnú súťaž na autobusového dopravcu

Aktuálne TSK zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu prostredníctvom SAD Trenčín a SAD Prievidza.

SAD Prievidza má šesť nových prímestských autobusov.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

V Nitre pribudli hospitalizovaní aj mŕtvi. Ohniská na Borovej stráži polícia

Viac ako dve tretiny reprofilizovaných lôžok pre COVID pacientov sú obsadené. Vytvoria ďalšie.

Nedeľný rekord. V Trenčianskom kraji pribudlo 104 pozitívne testovaných

Laboratóriá na Slovensku otestovali 5 025 vzoriek, celkový počet pozitívnych bol 860.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Už ste čítali?