e sa po ukončení stavby stanú majetkom obce Plevník. Súčasťou zariadení bol aj špeciálny oceľový montovaný most cez Váh. Most, aký používa armáda, využívali ťažké mechanizmy počas výstavby diaľnice, a jeho účtovná hodnota bola 22 miliónov korún. „Ešte pri príprave stavby sme žiadali o premostenie Váhu, čím došlo k unikátnemu prepojeniu obcí Papradnianskej doliny a Plevníka, s napojením na existujúcu cestu až do Manínskej tiesňavy a Súľovských skál. Po podpise zmluvy o budúcej zmluve sme boli presvedčení, že most bude spájať pravú a ľavú stranu Váhu aj po skončení výstavby tohto úseku diaľnice,“ hovorí starosta Plevníka Jozef Štens.
Most síce dodávateľ postavil, no nedostal sa do projektovej dokumentácie, ale bol len súčasťou zariadenia staveniska. Spomínaná zmluva však obci dávala istotu, že most cez Váh zostane na svojom mieste aj po skončení stavby. No čakalo ju nemilé prekvapenie. Spoločnosť Doprastav ho pred niekoľkými týždňami aj napriek protestom demontovala. „Predpokladám, že Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ako nástupnícka organizácia zaniknutej Slovenskej správy ciest, nemala uzavretú zmluvu so spoločnosťou Doprastav, a tak most odstránili. Obrátil som sa písomne na generálne riaditeľstvo NDS, ale odpoveď som dodnes nedostal. Nepomohol ani lobbing na najvyššej úrovni a v priebehu niekoľkých dní most demontovali. Keďže sme neuspeli, konzultujeme problém s naším právnym zástupcom, a potom sa rozhodneme, aké kroky podnikneme. Svojich oprávnených a zmluvne zakotvených požiadaviek sa však vzdať nemienime,“ dodáva Štens.
Plevník tak zatiaľ aj naďalej zostáva oddelený nielen od obcí na pravej strane Váhu, no i od pozemkov medzi kanálom a Váhom, ktoré sú v katastrálnom území obce. Nehovoriac už o tom, že ranu pod pás dostal i turistický ruch, rovnako ako obyvatelia Plevníka a napríklad Podvažia, ktorí sú v mnohých prípadoch rodinne prepojení. Tí budú mať k sebe opäť ďaleko...
Autor: pok