a stala firma SAROUTE z Považskej Bystrice.
Zmluvná cena na zabezpečenie zákazky je stanovená na 2 milióny korún a firma ho bude zabezpečovať od 1. novembra 2007 do 31. marca 2008. „Oznam o verejnom obstarávaní bol uverejnený na úradnej tabuli mesta Považská Bystrica a niekoľkokrát v mestských novinách,“ informovala nás Danuša Vidová z mestského úradu. Podľa informácií, ktoré nám ďalej poskytla, na otváranie obálok bola primátorom mesta menovaná komisia zložená z odborných pracovníkov mestského úradu a odborne spôsobilej osoby na verejné obstarávanie. Na otázku, či bol pri otváraní obálok prítomný aj niektorý z poslancov, sa nám na mestskom úrade nevyjadrili.
Predložená bola len jedna ponuka od firmy SAROUTE. Tá bola pre obstarávateľa neprijateľná, pretože prekračovala zákonný limit pre podprahový postup, čo je podľa ustanovení zákona o verejnom obstarávaní hodnota do 2 mil. korún bez DPH. Uchádzač bol pozvaný na prerokovanie zmluvných podmienok s cieľom uzavrieť zmluvu s cenou do 2 mil. Sk. „Na základe uskutočneného rokovacieho konania bola uzatvorená zmluva so spoločnosťou SAROUTE. Zmluvná cena je 2 mil. Sk bez DPH,“ doplnila Vidová.
Doteraz sa o zimnú údržbu komunikácií v meste a integrovaných častiach starali Mestské technické služby, v ktorých malo dvadsaťpercentnú účasť mesto. Marián Chudovský z MTS tvrdí, že podľa ich doterajších skúseností so zabezpečovaním údržby tieto prostriedky nevystačia. „Keď zoberiem len posypový materiál, počas priemernej zimy sme spotrebovali 700 až 800 ton soli, ktorej cena sa pohybuje okolo 3300 korún za tonu a približne 500 ton inertu, kde bola cena 400 korún za tonu. Vychádza to spolu okolo 2,5 milióna korún. Kde sú potom platby za pohonné hmoty, na platy ľudí za pohotovosť, zisk, ktorý chce každá firma?“ vyjadril sa Chudovský. Oslovili sme aj víťaznú firmu, aby sa nám vyjadrila k cene, ktorú požadovalo za tieto služby mesto. „Cena je stanovená na určitý počet výjazdov. Naša pôvodná cena v súťaži bola 4 milióny korún. Tá, na ktorej sme sa dohodli s mestom, je stanovená na optimálnu zimu, kopíruje minulý rok, ktorý bol veľmi slabý,“ povedal nám Ivan Hlavoň, konateľ firmy SAROUTE. Čo sa stane, ak firma naplní zmluvu dohodnutým počtom zásahov, ktorý nevedel Hlavoň upresniť, ale zimné počasie si ich vyžiada viac? „S mestom je dohoda, že by sa urobila ďalšia zmluva,“ doplnil Hlavoň. Aj konateľovi firmy SAROUTE sa zdala cena podhodnotená.