NOVÁ DUBNICA. Jeho vybudovanie bolo súčasťou rekonštrukcie mestského úradu, ktorá stála viac ako 9 miliónov korún.
„Klientské centrum bolo v skúšobnej prevádzke od začiatku decembra. Jeho otvoreniu predchádzala náročná organizačná práca, pretože zastrešuje viacero činností, ktoré museli občania doposiaľ vybavovať na jednotlivých oddeleniach. Museli sme vytvoriť jednotné formuláre na rôzne žiadosti, ktoré sme doteraz nemali. Sú jednoduchšie, čo uvítali aj občania. Zároveň sme školili zamestnancov, aby vedeli s agendou pracovať, pretože vybavujú záležitosti týkajúce sa nielen stavebného oddelenia a oddelenia životného prostredia. V klientskom centre je aj matrika, podateľňa, pokladňa, správa daní a poplatkov, agenda podnikateľov a bytov. Okrem toho poskytujú informácie a prijímajú všetky žiadosti súvisiace s činnosti ostatných oddelení mestského úradu. Pracuje v ňom osem ľudí, ktorí sa vedia vzájomne zastúpiť,“ predstavila novinku prednostka mestského úradu Iveta Jurisová. Ako ďalej doplnila, otvorením klientského centra sa počet zamestnancov úradu nezmenil. Pre prácu v ňom je ich vyčlenených osem z jednotlivých oddelení úradu. Ich spoločným znakom je jednotná rovnošata, ktorú hradí mesto zo svojho rozpočtu.
Klientské centrum je otvorené denne od 7.30 do 15.30 h, v stredu až do 17. h a v piatok do 14. h. Rozsah jeho služieb nie je podľa prednostky definitívny. „V budúcnosti uvažujeme s rozšírením stránkových dní, aby služby boli viac dostupné. Taktiež chceme rokovať aj so štátnymi orgánmi, aby sa v centre mohli vybavovať aj občianske preukazy, čo by ešte viac uľahčilo život našim občanom,“ dodala.